Audigy 2 probleem

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

sinds gisteren heb ik een nieuwe pc met een Audigy 2 kaart erin.
Ik had al een speakerset, namelijk een 4.1 van Cambridge.
Alles ging perfect, er ging niks mis met installeren en het geluid was ook precies zoals het zou moeten.

Vanochtend heeft m'n broertje erachter gezeten en met de boxen lopen kloten.
Sindsdien is het geluid vervormd, het komt voor 80% (schel) uit de voorste 2 boxen en voor maar 20% uit de rechterboxen.

Ik heb alle instellingen nagekeken, en alles staat gewoon zoals het zou moeten staan. Boxen staan op 4.1, bij windows staan ze op quadrophonic speakers, in de Creative Surround mixer staat het gele balletje ook exact in het midden, alles is gewoon zoals het zou moeten.
Als ik bij Creative Speaker Settings op 'channel' druk om het geluid te testen, dan komt het ook gewoon goed door, het volume klopt dan ook precies.
Ik heb zonet de geluidskaart verwijderd en hem opnieuw geinstalleerd, maar het zit nog steeds niet goed.

Front zit aangesloten op uitgang 1 en Rear op uitgang 2.
Het vreemde is, dat als ik de Rear stekker uit m'n subwoofer trek, het geluid wel uit de boxen komt zoals het eruit hoort te komen, ja, uit alle 4!

Echt vreemd en verrot dit, weet iemand misschien wat het veroorzaakt? :(

Edit: er was ook met de aansluitingen gekloot, na ze veranderd te hebben is het geluid weer ok.

Het vreemde is alleen dat het geluid alleen ok is als ik hem als volgt aansluit:
Front op lineout 3
Rear op lineout 2

Terwijl in het boekje toch echt staat dat front op 1 zou moeten (wat me ook het meest logische lijkt)

[ Voor 13% gewijzigd door TangLeFuzZ op 20-03-2003 11:20 ]

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

CMSS 3D staat aan misschien?

specs

Verwijderd

yep klopt dat CMSS 3D moet aanstaan, probleem hebbik ook gehad.

Wat is dat eigelijk :?