Toon posts:

[Cisco] port 21 opengooien?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb hier op mn werk een cisco 1605 R router staan.
Nu wil ik een website uploaden via port 21 maar die port is geblokkeerd.
Hoe gooi ik die port 21 open op de router?

Verwijderd

De sys-admin vragen.

Verwijderd

Topicstarter
die hebben we niet :D
Ik loop hiero stage als netwerkbeheerder, maar heb nog nooit met een cisco router gewerkt.
Dus ik moet het zelf oplossen

Verwijderd

Er is toch wel iemand die je begeleid?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar die weet daar niks vanaf.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 19:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

inkoppertje... http://www.cisco.com
Daar is de complete handleiding te vinden en diverse configuratie scenario's

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

plak eens je show running hiero dan (zonder wachtwoorden natuurlijk) dan pas ik hem wel voor je aan

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar leg me eerst een uit hoe ik in die router kom.
De router is niet via de com poort aan de server gekoppeld en ik kan geen cisco software vinden op de server.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ehm telnet ip adress vande cisco heb je wel de wachtwoorden enzo dit is ook geen pns enzo

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wat ook zo'n probleem is, dat hier haast niks gedocumenteert staat. Wat is het standaard Ip adres van een cisco router ( Cisco 1605 R) ?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ehm dit heeft geen zin. Je hebt echt geen flauw idee waar je mee bezig bent zowel niet op cisco gebied als op ip gebied. Niet lullig bedoelt maar ik ben bang dat je meer sloopt dan dat je wat aanpast

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Echt, als je als netwerkbeheerder daar in functie bent (stage of niet) dan heb je op zijn minst recht op iets van een Cisco-cursusje (CCNA bijvoorbeeld :))

Voor de rest geef ik je weinig kans als niet iemand even vertelt hoe zo'n apparaat werkt, het is niet zo simpel als je denkt.

Hoe is je overige netwerkkennis? OSI-layers e.d.? NOFI, BTW... :D

edit:

Trouwens, dit lijkt mij niet iets voor PNS... meer voor NT.

[ Voor 11% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 20-03-2003 12:05 ]

... en oranje! :P

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Als je Insane-One en Trailblaze wil negeren, ik zou het NIET doen, kun je de console kabel aansluiten en via bijv. hyperterminal een verbinding opzetten met het apparaat. Maar eerlijk gezegd, als jij niet achter het IP adres kan komen terwijl het apparaat in het netwerk hangt, dan moet je er echt met je handjes ervanaf blijven....

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al bezig met CCNA 3 :P.
En heb tot nu toe alleen maar theorie gehad en geen praktijk.
Ik biecht ook op dat ik geen ene fuck aan cisco gedaan heb, lang leve cisco-toetsen.tk :D
Ik ben echt een leek met routers. Dus wel een beetje onzinnig dat je zegt dat ik niks op IP gebied weet.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 12:37:
Ik ben al bezig met CCNA 3 :P.
En heb tot nu toe alleen maar theorie gehad en geen praktijk.
Ik biecht ook op dat ik geen ene fuck aan cisco gedaan heb, lang leve cisco-toetsen.tk :D
Ik ben echt een leek met routers. Dus wel een beetje onzinnig dat je zegt dat ik niks op IP gebied weet.
als je iets wist op IP-gebied, wist je ook hoe je opzoekt op welk IP je router plaats heeft. Dit kan middels het alom bekende ipconfig /all. Daar staat-ie als gateway.

En sorry hoor, maar ik zou hier *nu* mee kappen en even onder het kopje 'netwerk-professionals' in de gouden gids gaan kijken, want als jij met deze kennis aan een corporate firewall gaat zitten prutsen, zie ik het eerlijk gezegd zeer somber in :X

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
als je ff hebt tot maandag zal ik het ff voor je vragen, ben namelijk ook bezig met mn CCNA sem 2 krijgen hier btw meer practijk als theorie :9. maar hebben het nog niet gehad over hoe je poorten moet open zetten. Maar je zult het via de console port moeten doen met de rollover kabel die je erbij hebt. dan via Hyperterminal een sessie moeten starten en dan eerst in de privelegd mode moeten gaan via "enable" dan in de config mode "config T" en verder weet ik nog niet :/ dat komt maandag dan ....

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

Topicstarter
Thnx manowar, aan zo'n iemand heb ik nog wat in plaats van nutteloze reacties waar ik geen ene hol aan heb. Ik zal zelf nog wel even door mijn CCNA leerstof kijken.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

buddhole schreef op 20 March 2003 @ 12:34:
Als je Insane-One en Trailblaze wil negeren, ik zou het NIET doen, kun je de console kabel aansluiten en via bijv. hyperterminal een verbinding opzetten met het apparaat. Maar eerlijk gezegd, als jij niet achter het IP adres kan komen terwijl het apparaat in het netwerk hangt, dan moet je er echt met je handjes ervanaf blijven....
Ehm waarom zou hij mij moeten negeren. Je zegt zelf exact hetzelfde namelijk.
De topicstarter heeft niet de basic kennis om zijn default gateway (de cisco) te achterhalen dmv het simpele windows commando route print of ipconfig /all
Mocht hij niet directly connected zijn dan dmv van een traceroute naar een willekeur internet adres.

zie ook Hunterpro
Ik ga er van uit dat het om internet verkeer gaat. De topic starter weet ook vast niet dat hij zijn terminal setting op 9600 8 n 1 moet instellen en wat uberhaupt de console kabel is

Kortom de topicstarter moet er vanaf blijven wil hij nog een werkende situatie houden
O de topic starter heeft CCNA lesmateriaal liggen dan laat ik nu dit topic links leggen dit heeft echt geen zin om hiet moeite in te steken

[ Voor 8% gewijzigd door TrailBlazer op 20-03-2003 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jouw sociale leven zal wel goed zijn trailblazer. lol

Verwijderd

zonder hier al te diep op in te gaan; volgens mij kan je net zo makkelijk proberen om naar de maan te vliegen... Je insteek is fout omdat je advies vraagt en vervolgens alleen dat advies ter harte neemt wat je zelf uitkomt zonder op de kritiek punten van de anderen in te gaan.

Je mag, met zo'n instelling heel blij zijn dat je bij mij geen stage loopt ....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is hier PNS aan :? :/

Zie de manual van je cisco doos, en cisco.com
Eventueel vraag je de begeleider om je hierbij te helpen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.