Toon posts:

Email adressen verbergen voor geadresseerden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Ik heb op onze exchange server een distributielijst aangemaakt voor een medewerker. Nu wil die medewerker dat de geadresseerden wel de omschrijvingen kunnen zien naar wie het gestuurd is, maar niet dat ze elkaars email adressen kunnen achterhalen. Is dit mogelijk?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:04

Korakal

Up up up!

via BCC sturen?

Verwijderd

Dan zie je de omschrijvingen ook niet.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16
Nee, hij wil dus wel de namen hebben waarheen het gestuurd is, maar niet de adressen. Denk niet dat dat mogelijk is. Je zou de namen boven in het mailtje kunnen zetten, anders weet ik het niet?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:04

Korakal

Up up up!

Onder omschrijving versta je: onderwerp/subject? Of wat bedoel je precies?
Want die zie je wel...

[edit]oh, je bedoelt de namen zoals die in het adresboek worden gehanteerd... maar dan niet de adressen?

[ Voor 36% gewijzigd door Korakal op 20-03-2003 10:46 ]

• sjroorda
To: naam1, naam2, naam3

in plaats van

To: naam1 (naam1@a.com); naam2 (naam2@a.com); naam3 (naam3@a.com);

Verwijderd

Indien je een email adres zichtbaar maakt door To: of Cc: is dat altijd leesbaar. Gebruik je BCC: dat is het niet zichtbaar voor de ontvanger. Het onderscheid tussen de omschrijving en het werkelijke e-mail adres is niet te maken, dus is het helaas niet mogelijk.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
sjroorda schreef op 20 March 2003 @ 10:44:
Nee, hij wil dus wel de namen hebben waarheen het gestuurd is, maar niet de adressen. Denk niet dat dat mogelijk is. Je zou de namen boven in het mailtje kunnen zetten, anders weet ik het niet?
Precies, gewoon BCC-en en in mail de namen van geadresseerden opnemen. Dat is de enige mogelijkheid

Verwijderd

wokkie15620 schreef op 20 March 2003 @ 10:50:
[...]

Precies, gewoon BCC-en en in mail de namen van geadresseerden opnemen. Dat is de enige mogelijkheid
Dan krijgt iedereen dus 2x de mail. In de header van de mail zijn dan nogsteeds de emailaddressen te lezen.

• sjroorda
Nee, wat wokkie bedoelt: stuur een mail met in de BCC alle adressen; deze zijn dus ONzichtbaar voor de rest van de wereld.

Zet vervolgens boven in de mail een lijstje met alle namen van geadresseerden, dus NIET de e-mailadressen.

En dit is m.i. ook de enige manier waarop dit kan werken. Het is wat (veel?) extra werk, maar ja, als je collega het per se zo wil, moet-ieer wat voor over hebben :Y).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Ik dacht al dat het niet mogelijk is. Ik zal bovenstaande nog ff voorstellen aan mijn collega. iig th@nx voor jullie hulp!
Pagina: 1