Toon posts:

[Win2K] Problemen met datum in Citrix/TS sessie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het volgende probleem hebben wij:

We hebben Citrix servers met engelse Windows2000 Server. De clients maken een connectie met deze servers vanaf hun WinXP station.

We hebben Word-sjablonen, die een veld hebben, waarin de huidige datum automatisch wordt ingevoerd. Deze willen wij natuurlijk in nederlandse notitie hebben (20 maart 2003), wanneer de gebruiker die invult, krijgen we de foutmelding dat het datum veld ongeldig is. Dit probleem is alleen als de gebruiker inlogt op een machine die zelf ook geinstalleerd is met een engelse WindowsXP professional.

Als de gebruiker werkt op een nederlandse client (WinXP).

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden? We hebben namelijk alle instellingen en opties op nederlands staan (server en client), maar evengoed blijft dit probleem bestaan.

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Heeft dit ook niet alleen te maken met de taal instellingen van Windows, maar ook met de indeling van je toetsenbord? als die op Engeld staat, dan doen wel meer dingen raar... O-)

Ik heb zelf een dergelijk probleem gehad en heb nu mijn toetsenbord taal op Nederlands met indeling VS Internationaal staan. Misschien dat het helpt :?

need more coffee!!!

Verwijderd

Topicstarter
helaas, die oplossing hebben wij ook al geprobeerd, nog steeds werkte het daarna niet...

• Chivas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 09:10

Chivas

Burb

Citrix al eens gemaild ? Voor het geld wat je betaald voor die bagger ;-)
(vrij veel meestal) mogen ze ook wel wat ondersteunig geven...

AMD Tbird 1400 | ThermoEngine V60-4210 I ABIT KT7A | 1GB PC133 | ACER 77E 17" | GainWard GF II mx 64MB + TV-out | SB Audigy | Yamaha 4 X 250 W-AMP + Infinity QB 300 W Speakers| IBM 30gb 7200rpm IDE | SONY DVD | Lite-on 40x | 350 Watt Enermax

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb ik al gedaan... alleen hadden zij ook de gedane aanpassingen voorgesteld..

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Je kan in je Citrix Program Neighborhood aangeven met welk toesenboard (lees taal) je verbinding wilt maken met de server. Standaard staat deze op (User Profile), maar je kan deze ook op (Server Profile) zetten of een land forceren.

Verwijderd

Topicstarter
hey, die ga ik proberen... die hebben we nog niet gehad...

Helaas... deze instellingen heb ik gewijzigd en nog steeds hetzelfde probleem.

Volgens een collega zou het kunnen zijn dat het sjabloon in engelse Word ooit is gemaakt, nu op een nederlandse Word wordt gebruikt... Weet iemand hoe ik zoiets in een sjabloon kan omzetten?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 08:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!!!
Het blijkt gewoon een standaard optie te zijn in XP. Daar heb je een hulpprogramma Office XP Taalinstellingen... En daarin kun je alles instellen... Daar heb ik de engelse instellingen verwijderd ... et voila! Het werkt..
Pagina: 1