Toon posts:

ASCII naar EXCELL

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben bezig om wat data overzichtelijker te krijgen.
Ik heb ongeveer 300 ASCII files met persoonsgegevens. bovenaan staat een nummer, met daaronder, naam, daaronder adres, etc.
Ik wil deze gedeeltelijk importeren naar EXCELL zodat ik zoiets krijg op een werkblad:

naam adres
jan bla
piet bla
kees bla

Ik heb ervaring [beginners] in C++ en heel ietje in VB. Weet iemand een handige manier om dit aan te pakken of heeft iemand ervaringen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als eerste: Waarom Excel? Excel is een spreadsheet. Waarom gebruik je geen Access?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Je kan mbv C++ de file inlezen, en steeds drie regels uit de originele file op een enkele regel in een nieuwe file zetten gescheiden door komma's. Vervolgens kan je die file in Excel inlezen als CSV.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik er verder niets mee wil doen behalve een overzicht genereren.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 15:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Import functie van Access gebruiken!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 20 maart 2003 @ 10:43:
Je kan mbv C++ de file inlezen, en steeds drie regels uit de originele file op een enkele regel in een nieuwe file zetten gescheiden door komma's. Vervolgens kan je die file in Excel inlezen als CSV.
Ik wil eigenlijk dat alles met 1 druk op de knop gebeurd, zodat alle files worden ingelezen en vervolgens worden weergegeven of opgeslagen naar een excel bestand.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 10:45:
[...]

Ik wil eigenlijk dat alles met 1 druk op de knop gebeurd, zodat alle files worden ingelezen en vervolgens worden weergegeven of opgeslagen naar een excel bestand.
Dat kan nog steeds toch? Moet je alleen nog eerst alle bestandsnamen van een folder uitlezen en deze in een loopje wegschrijven naar een csv-bestand.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 20-03-2003 10:47 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 20 maart 2003 @ 10:43:
Je kan mbv C++ de file inlezen, en steeds drie regels uit de originele file op een enkele regel in een nieuwe file zetten gescheiden door komma's.
how?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Hoi, Welkom op GoT. :)

Ik stel voor dat je eens de P&W FAQ en de Quickstart leest.

P&W is geen forum waar je bij het handje genomen wordt. Er wordt van je verwacht dat je zelf ook wat onderzoek doet (tutorials lezen, manuals doornemen, google, etc...).
Je mag je minstens eens in de materie verdiepen en zelf eens eea proberen ipv hier te verwachten dat wij alles voor jou gaan voorkauwen.

[ Voor 4% gewijzigd door whoami op 20-03-2003 10:51 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.