Toon posts:

Geluidskaart heeft Pentium 3 1 GHz nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk erover een Terratec DMX 6fire LT te kopen. Op de terratec-site staat bij system requirements: Pentium III 1 GHz, VGA 1024 color, 256 Mb RAM.

Een geluidskaart die een Pentium III 1 GHz nodig heeft? Ehhh?
Heeft iemand ervaring met deze kaart? Ik heb zelf een Pentium III-600 en wil niet een kaart kopen en er daarna achter komen dat het niet werkt omdat mijn bak te langzaam is (aargh).

Verwijderd

Ik denk dat dat de 'aanbevolen' specs zijn. Een geluidskaart heeft in prenciepe voor normale werking geen dikke pc nodig, misschien alleen voor de extra software.

(Zelf m'n audigy in een p2 400 gehad als test, werkte ook gewoon)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
waarschijnlijk om geluid vlekkeloos te kunnen opnemen en direct te coderen
maar voor het afspelen van geluid moet die p3 600 genoeg zijn

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
Da_Drake schreef op 20 March 2003 @ 10:35:
waarschijnlijk om geluid vlekkeloos te kunnen opnemen en direct te coderen
maar voor het afspelen van geluid moet die p3 600 genoeg zijn
Ik had zelf een dmx fire 1024
maar ik heb hem binnen een week terug gebracht
omdat ik alleen maar werkt met een koptelefoon en zodra ik deze gebruikte moest de interne versterker van de geluidskaart aangezet worden en mocht net zo zijn dat er noch meer ruis uit kwam dan welke geluidskaart dan ook wanneer deze aanstond

(shit verkeerde knop sorry)

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 20-03-2003 10:38 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Ah stom ja, het zijn de aanbevolen specs...

Weet iemand misschien welke kaarten allemaal een coaxiale S/PDIF output hebben? De enige die ik heb gevonden zijn de Audigy 2 en bovenstaande van Terratec, maar verder geen enkele?!
En over de coax S/PDIF van de Audigy 2: op deze site http://www.tomshardware.com/video/20021106/audigy2-01.html staat dat de Audigy 2 player een "5.1-compatible S/PDIF mini-jack output" heeft. Betekent dit dat je dan wordt bedrogen en je dus zo'n klein (koptelefoon) stekkertje erin moet steken en dit niet een echte coax (tulp) stekker is, die naar een S/PDIF ingang op receiver past?
Graag hoor ik ervaring over Audigy 2 player: hoe aan te sluiten op receiver? (1 jack splitsen naar 2xtulp en dat in receiver = stereo geluid, optische uitgang, maar hoe zit het dus met die coax uitgang?

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Die SPDIF is idd een mini-jack (of je wordt "bedrogen" weet ik niet aangezien deze feature in eerste instantie bedoeld is voor Creative's digitale speaker sets en die hebben, meen ik, alleen maar dat soort inputs....).

Mijn aansluiting: Audigy 2 SPDIF->mini jack->tulp->kabel->tulp->digitale "IN" van mijn Yamaha Dolby Dig. versterker (is dus 1-stekker aansluiting). Bij het afspelen v. DVD's switcht de Yamaha autom. naar de juiste versie digitaal (bijv Dolby Dig) of analoog (Pro Logic in games bijv.). Geluid klinkt prima en beter dan op mijn Audigy 1 in dezelfde setup
Pagina: 1