[Exchange 5.5] Free/Busy Conn. verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
We hebben van drie Exchange 5.5-servers besloten er ééntje over te houden. Ik heb daarom alle mailboxen verplaatst naar de server die overblijft. Echter, de Microsoft Schedule+ Free/Busy Connector (laten we het verder FBC noemen) for Microsoft Mail staat op een server die eruit gaat. Als ik nu die server uit zet, gaan de clients er telkens naar lopen zoeken.

De meeste info hierover op de MS-site gaat over Exchange 4, 5 of 2000.. maar niet 5.5. Ook vriend Google levert me niet alle duidelijkheid, en door de documentatie van MS die je bij Exchange 5.5 krijgt ga ik alleen maar twijfelen of ik die connector wel nodig heb!

De clients kunnen nu geen Vergadering Plannen, omdat de server waar de FBC op staat, niet beschikbaar is.

Mijn vragen:
1. Heb ik die connector nodig om vergaderingen te kunnen plannen (ik denk van wel).
2. Als ik de Internet Mail Service verwijder op de enige overblijvende server en vervolgens weer terugzet, krijg ik daarmee dan de connector op die server? Dit schijnt voor eerdere versies van Exchange te werken, maar het moet in één keer goed gaan.

Bloed, zweet & koffie