DVI naar VGA coverter past niet op DVI videokaart

Pagina: 1
Acties:

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47
ik heb gister mijn dvi converter binnengekregen maar deze past niet op mijn videokaart er is een pool te groot en er zitten er vier te veel in :?

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/DVI/DSC00002.jpg

connector ligt op z'n kop.
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/DVI/DSC00003.jpg

zo zitten de pinnetjes van de stekker, die niet zo goed te zien zijn op de foto :(
code:
1
2
3
4
5
  -----------------------

het gaat om die 4 pinnetjes boven en onder die platte aan de rechterkant kan ik die uit het stekkertje (slopen) halen want die aansluitingen zitten niet op de videokaart. of gaat het dan niet meer werken?
en die platte is breder dan de aansluiting op m'n video kaart kan ik deze ook smaller maken??

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op jouw videokaart zit een DVI-D aansluiting. Deze onderstuend ALLEEN de digitale uitgang, analoog kan deze poort niet.

De converter zal dus ook nooit werken omdat de benodigde pinnen ontbreken.

Een videokaart waarbij die converter wel werkt MOET die 4 extra pinnen hebben.
Deze aansluiting heet DVI-I

zie ook:
DVI-I en DVI-D - wat is het verschil?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47
maar ik kan dus geen converter krijgen voor mijn DVI-D aansluiting of zijn die er wel?
en heb ik nou gewoon de verkeerde besteld??

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Duivenseboy schreef op 20 March 2003 @ 10:19:
maar ik kan dus geen converter krijgen voor mijn DVI-D aansluiting of zijn die er wel?
en heb ik nou gewoon de verkeerde besteld??
Het zal vast mogelijk zijn om een digitaal signaal om te zetten naar een analoog signaal. Het zal echter zeker geen simpel stekkertje zijn. Ook kun je kwaliteitsverlies verwachten denk ik.
Dan is er ook nog de prijs natuurlijk, ik denk dat een nieuwe videokaart al snel aantrekkelijker is. (vooral een PCI videokaart is dan aantrekkelijk voor 25euro heb je al een 2e hands Matrox ;) )

Je hebt idd een verkeerde stekker besteld, de stekker werkt niet, maar er is geen stekker die wel zal werken.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"