[CMS] Principes van een CMS

Pagina: 1
Acties:

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de principes van een cms en wat het is enzo. Maar ik kan echt nergens een fatsoenlijk document vinden hierover. Als ik google dan vind ik alleen maar reclame van bedrijven die hun cms verkopen.
Ook hier op GoT kan ik niets vinden.

Ik weet wel wat een cms is, maar ik zoek een uitgebreide uitleg.
Niet specifiek over een bepaalde cms maar in het algemeen.

Denk hierbij aan vragen of cms alleen voor websites gebruikt worden, wat de basis principes zijn, het doel en dat soort dingen.

Iemand een goede link/document/iets?

ps. ik weet niet zeker of het in SA moet, maar ik hoop van wel ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Dielie

*BURP!*

Je hebt het over een content mgmt sys? Zou bv ook een call mgmt sys kunnen zijn als onderdeel van een call center :)

Toevallig heb ik enkele weken geleden een klein stukje geschreven over een contentMS voor een klant (IT behoefte in kaart gebracht, ben consultant) en ben ik bij mijn vorige werkgever betrokken geweest bij het opstellen van de functionele eisen. De meeste informatie haal je toch echt weg bij leveranciers. Natuurlijk bestaan er basisbehoeften, maar zoals altijd roept aanbod ook weer vraag op ("oh ja, da's een handige feature, zet die ook maar bij de functionele eisen").

Vergeet echter niet dat je zoekt naar een oplossing voor een bestaand probleem. En niet naar een probleem bij een voorgenomen oplossing... :7

En zeker kun je via Google wel algemene info vinden. Zie de eerste, en met name de tweede link.

Verwijderd

Ik heb thuis wel wat linkjes liggen, post ze vanavond wel ff,
wat ik wel weet dat er 1001 definities zijn voor CMS.
(van zeer beperkt tot zeer uitgebreid).

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
bv voor een website, gepersonaliseerde (wat een woord!) website aandehand van klant gegevens.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Nou het gaat vooral om de pricipe van een content management systeem, niet zozeer over de specifieke functies.
Dus meer wat dan hoe zegmaar.
Dus ook vooral in het algemeen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:14

Creesch

bla bla!

http://www.parse.nl/index.php?PageID=23 :P

Content management system zegt het al een systeem om de inhoud bij te houden, dit kan van zeer simpel (enkel de tekst aan te passen) tot zeer uitgebreid (zie link)
Pagina: 1