Hoi mensen,
Ik wil graag udf's maken in MySQL, die een weeknummer en het bijbehorende jaar kan berekenen op basis van een opgegeven datum. Dit omdat de database nu nog in Access staat en ik het wil overzetten naar MYSQL. In VB heb ik daarvoor de volgende code:
Hoe kan ik deze functies overzetten naar MySQL zodat ze als UDF aan te roepen zijn? Dus bv :
Ja, ik ben een noob
op MySQL gebied en heb ook UTFS, maar kom er niet uit
.
DANK!!!!
Ik wil graag udf's maken in MySQL, die een weeknummer en het bijbehorende jaar kan berekenen op basis van een opgegeven datum. Dit omdat de database nu nog in Access staat en ik het wil overzetten naar MYSQL. In VB heb ik daarvoor de volgende code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| Public Function Weeknr(d As Date) As Integer On Error GoTo Err_Weeknr Dim t As Long t = DateSerial(Year(d + (8 - WeekDay(d)) Mod 7 - 3), 1, 1) KWeek = ((d - t - 3 + (WeekDay(t) + 1) Mod 7)) \ 7 + 1 Exit Function Err_Weeknr: Weeknr = 0 End Function Public Function Jaarnr(d As Date) As Integer On Error GoTo Err_Jaar Jaarnr = Year(d) If Weeknr(d) = 1 And Month(d) = 12 Then Jaarnr = Year(d) + 1 If Weeknr(d) = 53 And Month(d) = 1 Then Jaarnr = Year(d) - 1 If Weeknr(d) = 52 And Month(d) = 1 Then Jaarnr = Year(d) - 1 Exit Function Err_Jaar: Jaarnr = 0 End Function |
Hoe kan ik deze functies overzetten naar MySQL zodat ze als UDF aan te roepen zijn? Dus bv :
code:
1
| SELECT Weeknr(datum) AS Week, Jaarnr(datum) as Jaar FROM Entry_DB |
Ja, ik ben een noob
DANK!!!!