Ik wil de watertemperatuur in de leidingen gaan meten (pomp uit - CPU in, CPU uit - radiator in, stuk Chipset uit - GPU in, radiator uit - reservoir in), maar ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
Ik heb 2 ideeën:
• 1: een klein sneetje in de leiding maken, en daar een plat (Pt100) sensortje in doen, en dan het gaatje weer dichtkitten/lijmen o.i.d..
Dit is nauwkeurig, maar het heeft invloed op de flow, en het kan gaan lekken.
• 2: een stukje koper (2 aan elkaar gesoldeerde slangpilaren) in de leiding, en daar op de sensor plakken.
Dit is wel waterdicht, maar groot, zwaar en minder nauwkeurig dan direct in de waterstroom meten.
Zijn er nog meer methoden, of zijn dit de 2 meest logische?
-edit-
Met [search=water temperatuur meten] kon ik geen info vinden, misschien suggesties waar ik het wel kan vinden?
Ik heb 2 ideeën:
• 1: een klein sneetje in de leiding maken, en daar een plat (Pt100) sensortje in doen, en dan het gaatje weer dichtkitten/lijmen o.i.d..
Dit is nauwkeurig, maar het heeft invloed op de flow, en het kan gaan lekken.
• 2: een stukje koper (2 aan elkaar gesoldeerde slangpilaren) in de leiding, en daar op de sensor plakken.
Dit is wel waterdicht, maar groot, zwaar en minder nauwkeurig dan direct in de waterstroom meten.
Zijn er nog meer methoden, of zijn dit de 2 meest logische?
-edit-
Met [search=water temperatuur meten] kon ik geen info vinden, misschien suggesties waar ik het wel kan vinden?
[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 20-03-2003 09:42 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?