Ik heb sinds kort de mogelijkheid om in te bellen op de server op mijn werk.
Win2k Server
Routing en RAS geinstalleerd
56k6 modem (in de toekomst ISDN met terugbelfunctie)
Zelf heb ik een laptop (winXP Home) met 56k modem (Acer 1300, voor volledige specificaties) gekregen om thuis in te loggen bij de server op het werk, maar dit wil niet.
Met een Windows 2000 machine (ook via een externe lijn) wil dat wel.
Om verbindinbg te maken met de server onder w2k kies ik :
"nieuwe verbinding > inbellen naar particulier netwerk > nummer invoeren > enz"
En dit werkt !! Daarna start ik terminal service en kan ik aan de slag.
Op de laptop (WinXP Home) kies ik:
"nieuwe verbinding > Verbinding maken met het netwerk op mijn werk > Inbelverbinding > verbindingsnaam invoeren > tel.nr. > klaar !
Maar het werkt niet. Foutmelding die XP hierbij geeft is dat hij de poort niet kan openen. Er is wel eerst een verbinding tot stand gebracht (kun je horen op de server) en de gebruikersnaam wordt gecontroleerd. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed en heeft inbelrechten (getest op de win2K machine)
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om met mijn Win XP Laptop in te loggen ?
Win2k Server
Routing en RAS geinstalleerd
56k6 modem (in de toekomst ISDN met terugbelfunctie)
Zelf heb ik een laptop (winXP Home) met 56k modem (Acer 1300, voor volledige specificaties) gekregen om thuis in te loggen bij de server op het werk, maar dit wil niet.
Met een Windows 2000 machine (ook via een externe lijn) wil dat wel.
Om verbindinbg te maken met de server onder w2k kies ik :
"nieuwe verbinding > inbellen naar particulier netwerk > nummer invoeren > enz"
En dit werkt !! Daarna start ik terminal service en kan ik aan de slag.
Op de laptop (WinXP Home) kies ik:
"nieuwe verbinding > Verbinding maken met het netwerk op mijn werk > Inbelverbinding > verbindingsnaam invoeren > tel.nr. > klaar !
Maar het werkt niet. Foutmelding die XP hierbij geeft is dat hij de poort niet kan openen. Er is wel eerst een verbinding tot stand gebracht (kun je horen op de server) en de gebruikersnaam wordt gecontroleerd. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed en heeft inbelrechten (getest op de win2K machine)
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om met mijn Win XP Laptop in te loggen ?