Monitor geeft geel beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Topicstarter
Alweer een tijdje geleden zette ik op een dag mijn monitor aan en was het beeld opeens knal geel. Demagnetiseren, stroom er af halen, aan en uit zetten, het mocht niet baten :'( (ook op een andere computer aangesloten, software matig de kleuren bijgesteld, alles geprobeert, behalve hem open maken). Toen heb ik maar een nieuwe monitor gekocht.

Ik ben op het moment echter aan het leren hoe ik met een programma moet werken, en dus ben ik en bezig met het programma en met Acrobat reader. Toen dacht ik: "Dan doe ik Acrobat op dat andere scherm.", maar helaas, die is nog steeds geel |:( (en zwart op geel leest niet zo rustig).

Het gaat om een ACANA Peripherals Low Radiation Color Monitor, model Professional 15 Mv.

Hoe kan ik hem weer netjes de gewone kleuren laten tonen?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

waarscheinlijk een slechte connectie binnen het beeldscherm...
er is namelijk 1 kleur weggevallen..
ik heb het ook gehad met een paar schermen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef er eens een flinke knal tegenaan. Hielp bij mijn oude monitor wel :P

Verwijderd

Ik zou hem gewoon eens ter reparatie aanbieden bij een electronicazaak die dat doet, misschien heb je dan voor niet al te veel je monitor weer terug :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Dit hoort meer in VB thuis (van beeldkanonnen :))

En er is inderdaad een kleur weggevallen, namelijk rood.
(groen + blauw geeft geel beeld).

Meestal is dit inderdaad een los contact in de monitor (klap wil dan helpen), of gewoon een kabelbreuk.. Dus probeer ook eens wat te rommelen met de kabel / connectoren.