Ik ben de trotse bezitter van het Granite Bay mobo van Gigabyte.
Ben opzich zeer te spreken over dit moederbord, alleen de temp sensors lijken niet goed te werken.
In Speedfan zie ik drie verschillende temperaturen:
één staat altijd op -55
één staat altijd op 25
en de ander is duidelijk mij processor
Ten eerste vind ik het heel irritant dat ik de temp van mijn chipset en case niet kan zien. Ik kan op de site echter ook niet zien of ze wel beweren dat deze er in zitten. Kan ik hier nu iets mee? Ik bedoel garantie ofzo?
Vervolgens geeft de CPU volgens mij een te hoge temp aan:
iddle 39
stressed 60
Proc: P4 2.4B Welliswaar zwaar overgeclockt (168Mhz FSB) maar wel op standaard vcore. Met 133 FSB komt stressed tot 55 graden.
Verder heb ik vier casefans, alles in een chieftec tower.
Eerst gewoon de standaard thermalpad gebruikt, nu zit er een dun laagje pasta op. Heatsink voelt overigens totaal niet heet aan.
Iemand tips of ervaringen met dit mobo?
Ben opzich zeer te spreken over dit moederbord, alleen de temp sensors lijken niet goed te werken.
In Speedfan zie ik drie verschillende temperaturen:
één staat altijd op -55
één staat altijd op 25
en de ander is duidelijk mij processor
Ten eerste vind ik het heel irritant dat ik de temp van mijn chipset en case niet kan zien. Ik kan op de site echter ook niet zien of ze wel beweren dat deze er in zitten. Kan ik hier nu iets mee? Ik bedoel garantie ofzo?
Vervolgens geeft de CPU volgens mij een te hoge temp aan:
iddle 39
stressed 60
Proc: P4 2.4B Welliswaar zwaar overgeclockt (168Mhz FSB) maar wel op standaard vcore. Met 133 FSB komt stressed tot 55 graden.
Verder heb ik vier casefans, alles in een chieftec tower.
Eerst gewoon de standaard thermalpad gebruikt, nu zit er een dun laagje pasta op. Heatsink voelt overigens totaal niet heet aan.
Iemand tips of ervaringen met dit mobo?