script voor webformulier ==> platte tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• da_denstar
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09-2023
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een website voor collega’s om een poule erin te zetten voor formule 1 uitslagen. De bedoeling is dat van de 20 wagens de bepaling van de eindstreep bepaald wordt

Nou wil ik eigenlijk het zodanig hebben dat men mbv een webformulier 20 getallen (20 coureurs) invult in 20hokjes, met de NAW-gegevens van de persoon. Nu wil ik dat de data niet verstuurd wordt als een emailformulier (anders heb ik een paar honder formulieren) maar opgeslagen wordt als platte tekst het liefst in 1 bestand, zodat ik deze gegevens kan importeren in een willekeurige database of programma. Wie kan mij misschien helpen hoe ik dit kan oplossen. Ik heb eigenlijk hier weinig ervaring mee maar ik ben bereid om me erin te verdiepen. Nu hoor ik van alle kanten dat kun je oplossen met php blabla, de kreet zegt me wel wat maar hoe los ik het op ?! Wie heeft een eenvoudig scriptje om dit op te lossen? De webserver ondersteund asp, msacces, php etc etc eigenlijk alles.

Nog beter is als het gelijk in een databaseje met tabellen binnenkomt.

Kom maar met alle alternatieven, ik hoor het wel alvast bedankt !

[ Voor 6% gewijzigd door da_denstar op 20-03-2003 09:12 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:10
Tja, gezien je 0-kennis van bijv. PHP is het moelijk hier een antwoord op te geven zonder direct een voorbeeldscript te geven :)

Maar ik zal het proberen; kijk voor de 'uitwerking' maar in de PHP-handleiding :)

Je kan de data aanleveren in een CSV-bestand (comma-seperated file; waar die v voor staat weet ik niet? Thx, sch0pk0nt), die je vervolgens met een PHP-functie kan uitlezen en vervolgens in een DB proppen.

Succes ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sjroorda op 20-03-2003 09:46 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
je zou zelf met een db direct kunnen werken, maar dit is eigenlijk een script request.

ga is kijken op http://www.asp101.com daar staat veel over databeesten.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als zowel PHP als ASP ondersteunt wordt, kan je hem zelf maken.. :) Kijk op een aantal tutorials, of op www.hotscripts.com, naar een tutorial of een kant- en klaar script.
Welke taal maakt dan in principe niet uit, evenals de database (MSAccess, MySQL, etc.)

Maar als ik je goed hoor:
Database: Maakt niet uit.
Taal: maakt niet uit
Wat het precies moet kunnen: ongeveer dit en dit.

Beetje vaag nog... :? Definieer eerst eens wat je precies wilt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Volgens mij kan je dat in de parameters in <form> tag aangeven dat je het wil wegschrijven naar een txt-bestand.
Met php kan je dat ook doen, kan je eigen opmaak nog een beetje bepalen.
Beetje documentatie doorlezen van html/php/sql is misschien wel handig.

• gorgi_19

gorgi_19

Mickman schreef op 20 maart 2003 @ 09:25:
Volgens mij kan je dat in de parameters in <form> tag aangeven dat je het wil wegschrijven naar een txt-bestand.
Niet dus.. :) Evt kan je een soort van mailto faken, maar dan wordt de mail verstuurd via de browser van een client. Een form kan niet op 'de server schrijven' vanuit de standaard form-tag.

• da_denstar
Kort gezegd:
Een formulier waar men de NAW-gegevens kan invullen en 20 coureurs gerankschikt naar verwachte ranking. Voorbeeld: Coureur 1 = Michael Schumacher, Coureur 17= Jos.
====> Pietje vult zijn NAW in en denkt bijv dat op positie 1 coureur 1 eindigt, op postitie 2 coureur 2 R. Barchillo etc etc en op postitie 10 coureur 17 (Jos) etc etc. Dus samengevat 20 posities dus 20 hokjes op dat formulier, waar men de coureurnummers kan invullen.

Al deze data wil ik gaan verwerken in bijvoorbeeld een MS Access database . (dit is nog niet defintief, gezien ik open sta voor alle mogelijkheden). voor scores en verwerking etc.etc. Als voorbereiding daarop wil ik de data niet per email ontvangen gezien het aantal deelnemers en ik alles dan nog handmatig moet invoeren, maar wil ik het of gelijk in het "desbetreffende database" of als platte tekst zodat ik dit eventueel kan importeren. Dit is eigenlijk wat ik wil ! Hoe staat inderdaad nog open

• gorgi_19

gorgi_19

en hoeveel concurrent users verwacht maximaal voor de database? Hoe groot verwacht je dat deze database wordt?

* gorgi_19 heeft eik de neiging om te zeggen: Zoek een tutorial op, gooi een muntje op, kop is ASP, munt is PHP (om het verschil aan te geven.. :+), vergelijk de tutorials welke je het makkelijkste vindt en ga daar in werken.

Jouw 'probleem' is zo ontzettend basic, dat er genoeg voorbeelden over te vinden zijn. Access koppelingen met PHP zijn wat zeldzamer, de meeste voorbeelden gaan over PHP / MySQL, waar ASP vooral aan Access gekoppeld zit.

Wil je concrete voorbeelden hebben: voor ASP is de al eerder genoemde site www.asp101.com een goed begin. 2 script combineren en je hebt je antwoord.

Ga iig niet beginnen aan een csv-file, want wat jij wilt is puur databasewerk.

[ Voor 111% gewijzigd door gorgi_19 op 20-03-2003 09:47 ]

Verwijderd

sjroorda schreef op 20 March 2003 @ 09:11:
Tja, gezien je 0-kennis van bijv. PHP is het moelijk hier een antwoord op te geven zonder direct een voorbeeldscript te geven :)

Maar ik zal het proberen; kijk voor de 'uitwerking' maar in de PHP-handleiding :)

Je kan de data aanleveren in een CSV-bestand (comma-seperated file; waar die v voor staat weet ik niet?), die je vervolgens met een PHP-functie kan uitlezen en vervolgens in een DB proppen.

Succes ;)
de V staat voor Value

• da_denstar
Iets over de 100 man denk ik

• gorgi_19

gorgi_19

denstar schreef op 20 March 2003 @ 09:47:
Iets over de 100 man denk ik
concurrent, dus tegelijkertijd, op hetzelfde moment (in dezelfde seconde). Iig niet veel dus. :) Maar erh zie vooral: gorgi_19 in "script voor webformulier ==> platte teks", staaat alles weer in.. :P

[ Voor 37% gewijzigd door gorgi_19 op 20-03-2003 09:52 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
denstar Doe even wat onderzoek voordat je hier gaat posten. We kunnen allemaal wel roepen "zus", "zo", "nee eppie!" maar met deze minieme informatie schieten we niets op.

Wat jij wilt is in iedere programmeertaal mogelijk die naar std::cout kan schrijven. Het is misschien dan ook een goed idee om te kijken naar
1) wat je wilt leren
2) wat er beschikbaar is op de webserver

Als je dat hebt uitgezocht en weet wat je wilt gaan doen (precies) kun je hier terugkomen voor designkwesties en implementatieproblemen :)

Succes ermee
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.