Ik heb een audiokaart (SB 128 PCI), maar aangezien 'ie onder Windows XP teveel problemen qua krakend geluid opbouwt heb ik me boxen ingeplugd via de onboard geluidskaart (wat verder ook prima klinkt). Omdat die SB 128 nu dus maar nutteloos erin zit wil ik 'em graag eruit slopen en 'em in een ander workstation inzetten (onder '98). Er loopt alleen nog een kabeltje vanaf die SB geluidskaart naar mijn CDROM-Drive. Mijn vraag is nu... kan ik die kaart (incl. het kabeltje) gewoon verwijderen of heeft dat kabeltje naar de CDROM nog een bepaald nut en moet 'ie nu ergens anders worden ingestoken?
Die kabel zorgt ervoor dat het analoge audiosignaal van audio-cd's naar je geluidskaart gaat. Als je deze verwijdert zul je audio-cd's alleen nog op digitale wijze kunnen afspelen, als dat ondersteund wordt door je cd-rom speler (dat is bij elke normale/moderne cd-rom speler het geval). Je kunt hem het beste op de juiste ingang op je moederbord prikken, zoals euss ook al opmerkte.Mijn vraag is nu... kan ik die kaart (incl. het kabeltje) gewoon verwijderen of heeft dat kabeltje naar de CDROM nog een bepaald nut en moet 'ie nu ergens anders worden ingestoken?
[ Voor 14% gewijzigd door Neman op 20-03-2003 02:14 ]
Kabel kan er gewoon uit. Die is om het analoge geluid van de cd-rom op je geluidskaart te krijgen.
Maar de nieuwere versies van mediaplayer/winamp/etc. gebruiken gewoon de methode om geluid digitaal in te lezen, en dus is die kabel overbodig geworden
Maar de nieuwere versies van mediaplayer/winamp/etc. gebruiken gewoon de methode om geluid digitaal in te lezen, en dus is die kabel overbodig geworden
Dit topic is gesloten.
![]()