Toon posts:

[ACCESS]Noob Question over Subformulieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej ben een beetje met Access aan de kloot gegaan maar er is iets waar ik niet helemaal uitkom.

Ongetwijfeld is het echt het makkelijkste ding wat er is. Ik heb de template gallery van Msoft al bekeken en zie vaak de functie die ik wil maar als ik dan bekijk krijg ik hem in visual basic te zien iets waar ik geen held in ben.

Dus nu kom ik hie om hulp vragen
Wat ik wil weten is dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jimi/Access.jpg

Ik wil op RMA nummer kunnen klikken en dan naar een ander formulier gaan genaamd RMA.

Hoe doe ik dit????

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet, das een ingebouwde object waarmee je alleen de sorteervolgorde kunt veranderen van die kolom, dus dan krijg je of 1->6, of 6->1

Wat je wel kunt doen is die kolomnamen weglaten ('rma nummer', 'naam', enz), dat kun je dacht ik wel aangeven dat je dat niet wilt zien, en boven elk kolom een knop neerpleuren met de naam van de kolom, in jou geval dus 'rma nummer', dan is het duidelijk wat die kolom inhoudt en kun je aan die knop een actie plakken dat ie een formulier moet openen.

Hmm, bij nader inzien zou het mischien toch kunnen, je moet kijken of die object wat die data behoudt een event heft met 'on sort change' of iets dergelijks en daaraan de actie plakken om een formulier te openen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:13 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

als je op 'een' RMA nummer wilt klikken en hierover meer info dan is dit niet zo moeilijk, alleen zal je het wel mbv macro's of iets dergelijks moeten doen.... en ja, iets produceren kost nou eenmaal tijd ;)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Je kan als je op het veld RMA klikt wel degelijk naar een subformulier gaan, dit doe ik zelf met netwerk instellingen van de pc's hier.
klik ik op een pc dan komt daar het subformulier bij met aanvullende info.
Er is zelfs een wizard voor die dat doet....alleen uit mn hoofd weet ik zo ff geen duidelijker antwoord.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je moet dat subform in de ontwerpweergave openen. Daar zet je dan alle textvelden op die je ook in de tabelweergave gebruikt. Bij het veldje met RMA-nummer maak je een on_click of on_doubleclick event om het vervolg formulier te openen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1