Een 80GB GXP120 schijf. Af en toe hoor ik TIK en dan een seconde lang bzzzzzzz.... Eigenlijk zelfde geluid bij powerup. Is dit normaal? Zit nog garantie op, alleen dat ding is gekocht bij Exile. Wat nu?
Verwijderd
Tja, het lijkt me dat dat de kop is en die hoort natuurlijk niet te tikken. Doet je hd uberhaupt iets als je dat geluid hoort en weet je hoe warm-ie wordt?
Heb je al eens gekeken in de Faq? Staat wel wat in waar je wat aan hebt lijkt me. Vooral de Drive Fitness Test zou ik zeker even doen
Ja idd, even testen en volgens mij heeft IBM - net als iedere andere fabrikant - wel een eigen diagnostic tool, die zijn vrij betrouwbaar
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Heb ik ook gehad, en daarna blijft ie zagen en krijg je bad sectors...
Geeft volgens mij niet dat ie bij Exile gekocht is, zolang jij hem maar naar de Nederlandse IBM krijgt voor de fabrieksgarantie, toch?
Geeft volgens mij niet dat ie bij Exile gekocht is, zolang jij hem maar naar de Nederlandse IBM krijgt voor de fabrieksgarantie, toch?
Verwijderd
> TIK en dan een seconde lang bzzzzzzz
Kopreset/initialisatie - wordt gedaan bij leesfouten....
Check je drive met een LowLevelTool van IBM.
Kopreset/initialisatie - wordt gedaan bij leesfouten....
Check je drive met een LowLevelTool van IBM.
Verwijderd
welkom bij de IBM gedupeerden club... ben ook al eens 60 gig verloren... snel backuppen en wegpleuren die schijf
dit is een hercalibreer geluidje en zou in principe geen probleem mogen geven. maar HlpDsK heeft ooit eens een topic geopend waarin hij het geluid liet horen.
maar als ik jouw was zou ik naar een andere disk gaan uitkijken
maar als ik jouw was zou ik naar een andere disk gaan uitkijken
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) 
/kansloos
uATX, wil je in het vervolg éérst de FAQ's en de search raadplegen eer je een topic opent? Met zulke topics kunnen we werkelijk niks en in de FAQ staat uitgelegd wat je in zulke gevallen kunt doen.
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
/kansloos
uATX, wil je in het vervolg éérst de FAQ's en de search raadplegen eer je een topic opent? Met zulke topics kunnen we werkelijk niks en in de FAQ staat uitgelegd wat je in zulke gevallen kunt doen.
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 20-03-2003 08:08 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()