Hallo, Ik ben al een tijdje actief in PHP.. Maar goed. Ik heb het nooit zelf geleerd. Sinds kort heb ik dan een aantal dingen geleerd van iemand. En ben nu dan ook bezig met scripten bouwen.
Ik zit alleen nu bij 1 script vast.
Als ik hem iets laat uitlezen komt alle (11) gegevens naar voren. Alleen wel als:
img
naam
img
naam
img
naam
enz.
Nu is dat leuk en aardig. Maar ik wil d'r eerst 6 naast elkaar. En dat die daarna pas de volgende uit de database selecteerd en dan ook weer 6 desnoods en dan weer op nieuwe regel begint.
Ik heb gekeken. Maar moet eerlijk bekenen dat ik geen idee heb onder welke functie ik moet zoeken. Ik heb wel een aantal dingen geprobeert maar niks werkt. Naja. De error's werken
De script:
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik het met die kolommen kan doen. En hoe het dan in z'n werk gaat (bedoel wil zelf uiteinlijk wel de werking begrijpen
)
en of kan iemand me helpen waar ik moet zoeken en desnoods onder welke functie onder www.php.net
Ik zit alleen nu bij 1 script vast.
Als ik hem iets laat uitlezen komt alle (11) gegevens naar voren. Alleen wel als:
img
naam
img
naam
img
naam
enz.
Nu is dat leuk en aardig. Maar ik wil d'r eerst 6 naast elkaar. En dat die daarna pas de volgende uit de database selecteerd en dan ook weer 6 desnoods en dan weer op nieuwe regel begint.
Ik heb gekeken. Maar moet eerlijk bekenen dat ik geen idee heb onder welke functie ik moet zoeken. Ik heb wel een aantal dingen geprobeert maar niks werkt. Naja. De error's werken

De script:
Hij bestaat uit 2 delen omdat de layout er straks nog in verwerkt moet worden. En zoals je voorderest kunt zien is de script nog langgg niet af.<?php
include ("config.php");
mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass);
mysql_select_db($database);
?>
<?php
if(!isset($_GET["id"])){
//als geen ID is opgegeven, dan lijst weergeven
echo "<center><font size=3 face=Arial><b>Choose a system:</b></font></center>";
$query = "SELECT id, platform, img FROM platform";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result)){
echo "<table align=center><tr><td align=center>[img]".$row["img"]."></td></tr><tr><td[/img]".$row["platform"]."</td></tr>";
}
echo "</table>";
}
?>
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik het met die kolommen kan doen. En hoe het dan in z'n werk gaat (bedoel wil zelf uiteinlijk wel de werking begrijpen

en of kan iemand me helpen waar ik moet zoeken en desnoods onder welke functie onder www.php.net