• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 13:42
Ik kan viavia een UNIDEN PRO 420 bakkie kopen met een 35cm antenne met magneetvoet, maar ik heb er geen verstand van en die antenne lijkt me erg kort. Zou dat goed kunnen werken, en wat voor bereik mag je verwachten bij gebruik in een auto?

Waar moet ik op letten? Die kerel heeft er ook een staande-golf meter bij, wat kun je daarmee?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

of de antenne goed is kan ik zo niet zeggen
Met een staande golf meter kun je meten of je staande golf goed is (duh). Een verrotte staande golf is slecht voor je ontvangst, en ook slecht voor je bak.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Stefke
Tis maar om in de auto bij tripjes met mekaar te lullen dus een paar kilometer bereik is voldoende, en of het dan 2, 5 of 10 is is ook niet boeiend, want je moet dan toch altijd bij elkaar in de buurt blijven.

Wat voor readout moet die meter geven dan (m.a.w. wat is een goed of slecht resultaat), en hoe werkt dat? Je sluit bakkie en antenne aan en dan met dat ding meten aan de antenne?

En hoe bedoel je, dat is slecht voor je bak? Gaat ie kapot van een slechte staande golf?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 20-03-2003 13:11 ]

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn

Powered by Jomanda

Een antenne moet een factor zijn van de golflengte waarop wordt uitgezonden. Een staande golfmeter geeft aan of je aan dat criterium voldoet. Je kunt dan je antenne(bij de meeste) een stukkie uitschuiven op zodanige wijze dat je antenne 1:1 is.

[Edit]

Hij gaat niet stuk van een slechte staandegolf, je moet wel altijd een antenne aansluiten, of een dummy-load gebruiken. Anders kun je de eindtrap goodbye kissen. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Vaughn op 20-03-2003 14:54 ]

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• MrDry