[midi] Roland SC33 Sound Module. Wat kan ik ermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beeman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-07-2022
Van mijn werk mocht ik een Roland SC-33 sound-module meenemen. :) Er zit alleen geen handleiding bij... :{ .

Ik heb alleen geen idee wat ik hier in de praktijk mee kan.

Aan de achterkant zit een midi in en out, die ik achter in mijn midi/joystick poort van mijn SBLive heb gedrukt. Verder heb ik vanuit de phones aansluiting aan de achterkant een stekkertje naar de line-in van dezelfde geluidskaart lopen. Er zitten nog twee grote jack aansluitingen (Output L+R) en een midi-thru poortje op.

Het is me al wel gelukt om de audio uit het ding op te nemen (via de phones-line-in) maar nog niet om iets met Midi te doen met het apparaat.

Ik stel me voor dat ik de geluiden die ik op de Sound Module laat horen via Midi in mijn pc kan krijgen en het dan bewerken. Als het geluid een wavje is (zoals nu) schiet het niet echt op volgens mij.... Kan ik er Midjes mee maken of inladen op het ding?

Ik heb niet echt veel verstand van Midi en ik weet niet zo goed waar ik dit soort (algemene?) info kan vinden.

Hier een paar links zodat je kan zien wat voor apparaatje het is:

http://www.harmony-centra...Data/Roland/SC-33-01.html
http://www.interface.nl/modules/modulepics_o-z.html#sc33

beeman

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:22

Eraser127

Nijkerk

je kan dus een midi-keyboard in dat ding pluggen (midi-in) en aansluiten op je comp (midi-out) zodat je de geluiden die in de SC33 zitten met bv. Cubase/Cakewalk/whatever kan opnemen.

My Discogs

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt die MIDI-module aansturen met programma's als Cubase en Cakewalk, maar ook met simpelere programma's als FruityLoops. Dan stuur je dus MIDI commando's naar die module, die dan via de Line-out weer jouw computer binnenkomen zodat je ze hoort (in de studio gaat het dus niet naar de line-out van je computer, maar naar je mengpaneel).

Zijn best leuke speeltjes, die Sound Canvasses. Het koelste is het vooral als je een MIDI keyboard hebt, die geef je met zo'n ding ineens weer een hoop nieuwe geluiden erbij.

Als je er vanaf wil hoor ik het wel ;)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 14:22

Eraser127

Nijkerk

Bigs schreef op 20 March 2003 @ 00:05:
....

Als je er vanaf wil hoor ik het wel ;)
Ik ook :)

My Discogs

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

he, gein, ik heb de sc55 zie ik net, als je wat info nodig hebt over dat ding moet je ff mailen, zie mn profile.

met cakewalk pro audio 9 kan ik die van mij goed aansturen, dat moet met die van jou ook wel lukken denk ik :)

ik kan eventueel mijn manual scannen en mailen.....

blabla

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Weet het niet zeker, maar het lijkt mij een sample apparaat o.i.d. heb zelf een boss (roland) sp-303 leuk om mee te spelen.
Kon de specs niet zo snel vinden.

Kwam wel dit tegen:

http://www.hitsquad.com/smm/programs/CanvasMan32/

Misschien heb je er wat aan!

Mocht je ervan af willen heb ik ook wel interesse

mcb1

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

nee, het is geen sampler, het is een midi module, der zitten gewoon wave samples in opgeslagen en die kan je aansturen met je midipoort dus met een pc of een synthesiser ofzo, een fatsoenlijk keyboard kan het ook wel, zelf gebruik ik m aan mn midi-ring-leiding ... ik heb mn pc, met twee geluids kaarten aan een alesis qs 6.1 en een yamaha psr 630 hangen met daar tussen die roland module, owja der hangt nog een midi-drive tussen
zolang je maar een goed programma gebruikt, cakewalk 9 ofzo kan je alles apart aansturen, is wel een weekend configgen,,, maar dan heb je ook wel wat :)

blabla

Pagina: 1