Toon posts:

TNT2 actief/passief koelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden voor een klant een pc gemaakt, met daarin een TNT2 32 mb (het was alleen voor internet en tekstverwerking, dus goed zat). Het opmerkelijke vond ik dat deze een actieve koeling had.

Nou klaagde deze klant van een geratel in de kast. Heb ik even nagekeken en het bleek de koeler van deze TNT2 te zijn. Het is een TNT2 van Pine.

Maar het probleem is dus dat ik deze koelertjes niet kan krijgen. Het is namelijk een 30x30 en die staan nergens in de pricewatch en ik kan ze ook niet krijgen bij de lokale pc-boeren.
Ik heb genoeg TNT2's in de handen gehad (ook van Pine) met passieve koeling, dus waarom zou ik hierop nou actieve koeling doen. Je zou zeggen dat Pine er toch niet voor nix een actieve koeling erop heeft gedaan :?

Zou deze TNT2 genoeg gekoeld worden als ik er een 38x38 heatsink opdoe? Of wat raden jullie me aan als je bekijkt dat ik nergens zo'n koelertje weer kan krijgen? Ik heb nog wel garantie, maar dan moet ik weken wachten. Als ik het kan oplossen doormiddel van een passieve koeling, heb ik dat liever (en mijn klant ook) :|

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Passieve koeling moet kunnen lijkt mij, maar dan zou ik er wel even een grotere heatsink opzetten. Toch blijft het altijd een kwestie van proberen, de pc flink stressen en afwachten of je beeldfouten/vastlopers oid krijgt.

Watvoor TNT2 is het eigenlijk? Want de snellere versies (Ultra/Pro) worden wat warmer dan de lager geclockte kaarten :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan vast wel... Ik heb hier mijn Geforce 2MX400 V7100pro de fan uitgezet, hij wordt wel heet, maar het gaat blijkbaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 19 March 2003 @ 23:20:
Passieve koeling moet kunnen lijkt mij, maar dan zou ik er wel even een grotere heatsink opzetten. Toch blijft het altijd een kwestie van proberen, de pc flink stressen en afwachten of je beeldfouten/vastlopers oid krijgt.

Watvoor TNT2 is het eigenlijk? Want de snellere versies (Ultra/Pro) worden wat warmer dan de lager geclockte kaarten :)
Het is deze: TNT2 M64 32MB retail van Pine (bij Gistron.com). Ik heb geen idee wat deze 'klant' er allemaal mee doet, maar echt stressen zal het wel niet van komen. Maar goed, een videokaart moet op het ergste voorbereid zijn :9
Je spreekt over een iets grotere heatsink, maar wat versta jij onder groot. Ik heb ze in alle maten liggen dus zeg maar wat het meest verstandig is 8)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Wok

Dakloos...

Passieve koeling moet zeker mogelijk zijn. Tot voor kort had ik een TNT2 M64 in mijn computer zitten met een heatsink die nauwelijks zo mag heten: een heel dun blokje van 40x40mm met wat ribbeltjes aan de bovenkant. Na intensief gebruik van de computer werd dat ding nauwelijks handwarm.

Met andere woorden: zoek eventueel een wat grotere/betere heatsink (bijvoorbeeld van een oude Pentium I) en dan moet het helemaal goed komen. :)

/edit:

Nu lees ik dit:
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 23:23:
[...]

Het is deze: TNT2 M64 32MB retail van Pine (bij Gistron.com). Ik heb geen idee wat deze 'klant' er allemaal mee doet, maar echt stressen zal het wel niet van komen. Maar goed, een videokaart moet op het ergste voorbereid zijn :9
Je spreekt over een iets grotere heatsink, maar wat versta jij onder groot. Ik heb ze in alle maten liggen dus zeg maar wat het meest verstandig is 8)
Passieve koeling gaat dus zeker geen problemen opleveren. Fan er af halen/slopen en klaar! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Wok op 19-03-2003 23:27 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Zalman ZM50A-HP een optie ? Weet je zeker dat het goed zit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 19 March 2003 @ 23:26:
Zalman ZM50A-HP een optie ? Weet je zeker dat het goed zit.
Jah, ik heb even gekeken of het niet toevallig een loszittend schroefje was en zelfs nog met lock-tide ( :*) ) vast gemaakt.
Ik moet zeggen dat hij best wel warm is aan de andere kant van de kaart. Je brand je vingers er niet aan, maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het toch maar beter en goed genoeg is om er een andere passief gekoelde mogelijkheid op te zetten. Een grote heatsink kan wel goed denk ik. Ik zit alleen nog met de grootte van deze heatsink. Hoe groot moet deze zijn wil ik er zeker van zijn dat hij niet minder koelt dan de orginele koeling?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Waarom probeer je niet gewoon een paar heatsinks? Groot zal hij niet hoeven te zijn, heb je misschien een 486/P1 heatsink ergens liggen?

Ik kan ook een GF4TI4200 passief koelen met een Boxed Heatsink van een celly 1200. Een tnt2 moet dus zeker wel passief gekoeld moeten kunnen worden ;).

Edit: En waarom moet hij beter koelen dan de originele heatsink? Als het zooitje maar niet vastloopt dan is het goed toch :?.

[ Voor 19% gewijzigd door iets op 20-03-2003 19:56 ]

tvw

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41
Een TNT2 heb ik hier liggen (XFX) en hij is passief, misschien kan je ergens een Sunon 30*30 krijgen, die hebben haast alle maten.

Verwijderd

Ik denk dat het standaard mini heatsinkje nog wel kan voldoen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op mijn werk verkopen we nog regelmatig pc's met een TNT2 M64 32MB. Dit is de simpelste kaart die we hebben en voor een hele hoop mensen nog prima te gebruiken. Nou krijgen we de ene keer kaarten met een fan en de andere keer alleen een koelblokje. De kaarten kunnen het zeker aan. En de versie's die wij krijgen hebben meer met het weer bij de makers te maken dan het hitte probleem :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ok, jullie hebben me genoeg op weg geholpen. Bedankt voor de hulp!
Ik heb talloze heatsinks liggen, dus dat komt wel goed.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn 2e pc heeft een tnt2 32 mb en die heb ik gekoeld met een 4x4cm heatsink van maar 5 mm hoog! >:) Echt een mini blokje!
Tijdens gamen wordt die wel te heet om comfortabel vast te houden, maar het gaat prima. In de kast zit wel een 8 cm front fan.

Verwijderd

ik ken iemand die die dingen op een beurs verkocht heeft (alleen merk xfx), en die zei: het is zonder meer geen probleem om ze passief te koelen. je ziet ze wel eens met van die groene blokjes van 35x35, en die worden nog geen 30 graden. de reden dat er soms een koeler op zit is heel simpel: die koelertjes kosten een stuk minder als die heatsinks. die heatsinks kosten met bulkvolumes nog altijd een paar euro, en die koelertjes nog geen 50 cent.

edit: en ja, op een kaart met een inkoopwaarde van 20 euro tikt dat aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 20:51 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
En het ziet er een stuk stoerder uit natuurlijk :).

tvw

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
moet gewoon kunnen! Ik heb hier een TNT2 van creative met klein heatsinkje.... nog goed overteklokken ook.
En ik heb zelfs een NIET gekoelde Geforce 2 MX van Creative... nix drop.. en dat beesje wil ook best ver..... :P

sloop draf en kijk es.... :)

Verwijderd

me broer heeft een passief gekoelte geforce 2 MX400 :P kan onderhand eieren bakken op dat ding maar o zo stabiel als de neten

en mijn TNT2 met opgefockte clocks was ook passief gekoelt ( chipset koeler )
ook lekker warm maar werkte prima op zich :-)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

1 van de PC's hier heeft een XFX TNT2 M64. Dat ding wordt echt loeiheet! Ik heb er letterlijk een blaar van overgehouden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
ik had me tnt2 m64 ook passief gekoeld ... (met een miniheatsink
en die dingen werden nog warmer dan een normale tnt2
Pagina: 1