2 promise kaarten in 1 systeem (debian)

Pagina: 1
Acties:

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 16:51
Ik heb debian (woody) geinstalleerd. kernel 2.4.20. ik gebruik 2 promise kaarten, Fasttrak100TX2 en Ultra133TX2. De eerste zit op pci2, laatste op pci6. Los werken de kaarten goed, maar als ik ze beide erin zet dan zie ik tijdens het booten dat ze allebei herkend worden. op de Ultra zie ikbv IDE4 (hdi,hdj).

maar zodra ik mount /dev/hdi1 /mnt of fdisk /dev/hdi doe dan geeft het systeem een fout (bij mount dat ik het fs op moet geven bij fdisk dat hij de hd niet kan benaderen).

Wat kan hier het probleem zijn.... ik denk dat het een kerel (iig software) probleem is omdat de kaarten los goed werken, verder weet ik ook zeker dat de combinatie moet werken.

mobo is ASUS P4PE

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 14:35

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Is het niet zo dat pci2 & 6 juist een shared irq hebben :?
pci3 is bijv. altijd vrij van alles, hier steek ik bijv. dan de netwerkkaart op ..

En zoiezo ... heb je nog wel vrije irq's over? Maybe kan je een com poort of lpt-poort disablen!

Verder zou een dmesg van de apparaten wel handig zijn!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Psychops
ik heb idd nog niet een ander slot geprobeerd, dom dom dom. een dmsg zal ik morgen posten, ben op het moment niet bij de box

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

IRQ 2+9 zijn geshared :),

Tja vanalles

• Psychops
das niet helemaal waar. bij mijn mobo anders, maar maakt ook niet uit ik was met mijn stomme kop dit vergeten.

mknod hd1 block 56 0

dus mounten/fdisk was idd niet mogelijk :D.

Probleem opgelost, bendakt voor de reacties.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Psychops schreef op 19 maart 2003 @ 23:15:
op de Ultra zie ikbv IDE4 (hdi,hdj).
Hm, i, j. Mij staat bij dat de Linux kernel een beperking had van 8 IDE channels, en j zou de tiende zijn. Misschien is die beperking niet meer van toepassing, maar misschien ook wel.
maar zodra ik mount /dev/hdi1 /mnt of fdisk /dev/hdi doe dan geeft het systeem een fout (bij mount dat ik het fs op moet geven bij fdisk dat hij de hd niet kan benaderen).
Zou je misschien wat specifieker over die foutmelding kunnen zijn? Hem copy/pasten bijvoorbeeld? Dan valt er waarschijnlijk meer over te zeggen.

Wat geeft "dd if=/dev/hdi of=/dev/zero bs=1M count=1" ?

edit:
Nou, graag gedaan hoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door deadinspace op 20-03-2003 20:03 ]

• Psychops
is dus niet meer van toepassing. :D
Pagina: 1