Toon posts:

Spellen draaien niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een club 3d GeForce 4 MX440 kaartje in m'n pc zitten(AMD TB1200 512Mb). Nu ziet de demo van 3dmark2001 er super mooi uit en intro's van spellen worden ook goed weer gegeven, maar zodra ik in een spel kom kan ik niet meer lezen en gaat alles super traag... Ik heb inmiddels de nieuwste drivers van Nvidia er op staan en heb mbv dxdiag gekeken of er problemen zijn, die zijn er dus niet... Oja, ik draai windows XP... Wat zou dit kunnen zijn?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Wat bedoel je met:
maar zodra ik in een spel kom kan ik niet meer lezen en gaat alles super traag...
:?
Kan je misschien een screenshot maken om te laten zien wat je bedoelt?
En met welke spellen heb je dit allemaal?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met GTA III http://www.vanpel.nl/screen/gta.jpg en met worms blast. Wat er gebeurd bij worms is dat het intro weer wordt gegeven(gewwon goed) daarna zou er een venster moeten komen met een welkomsding en een melding "press any key to continue" maar dat scherm krijgt ie niet opgebouwd(helaas geen screenshot van kunnen maken) Bij GTA zou er toch echt tekst moeten staan in die gele balk....

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 15:33

JdM

Humbled

Geheugen getest?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat doen? Is daar een proggie voor? Heb naast die video kaart idd ook nog 128Mb geheugen er bij gezet....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 23:09:
Ik heb het geprobeerd met GTA III http://www.vanpel.nl/screen/gta.jpg en met worms blast. Wat er gebeurd bij worms is dat het intro weer wordt gegeven(gewwon goed) daarna zou er een venster moeten komen met een welkomsding en een melding "press any key to continue" maar dat scherm krijgt ie niet opgebouwd(helaas geen screenshot van kunnen maken) Bij GTA zou er toch echt tekst moeten staan in die gele balk....
Dat van GTA3 is een standaard error dat veroorzaakt wordt door Win XP.
Ik zal ff voor de patch op zoek gaan voor je.

--> http://XaZa.dyndns.org/Do...002/GTA3/GTA3patch1.1.zip

Good Luck

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n geheugen getest met memt86 v3.0, heeft de test 1x doorlopen geen fouten gevonden... Zal morgen ff meer spellen testen en het geheugen langer laten testen, misschien komt er dan meer uit, ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Programma heeft m'n geheugen nu 10 keer getest en is geen fouten tegen gekomen.... Dit lijkt het dus niet te zijn.

GTA III Draaide wel gewoon (onder WinXP) toen m'n oude videokaart er nog in zat. Dus een probleem met Windows XP lijkt me dan niet logisch :?

• Hahn
Geheugen kan er ook niet echt voor zorgen dat tekst niet leesbaar is. Ik denk dat het gewoon een driverfout is. Probeer eens de 41.09 Detonators of anders de 23.11 bijvoorbeeld.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 13:25:
Programma heeft m'n geheugen nu 10 keer getest en is geen fouten tegen gekomen.... Dit lijkt het dus niet te zijn.

GTA III Draaide wel gewoon (onder WinXP) toen m'n oude videokaart er nog in zat. Dus een probleem met Windows XP lijkt me dan niet logisch :?
Omg, geloof hem nou maar. Het is een zeer bekend probleem met de nieuwere detonators icm. Windows XP. ALs het eerst niet zo was had je een ATI kaart of oudere Detonaters.

Aangezien dit probleem opgelost is en verder alleen met Worms Blast nog een probleem is stel ik voor dat je nog wat andere spellen gaat proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook met deze update van GTAIII blijft mijn scherm onleesbaar, de update heeft dus niet geholpen. Ik heb de nieuwste driverversie van nVidia, 41.09, geïnstalleerd. Kan het een probleem zijn van de videokaart icm mijn toch wat oudere pc?

• Hahn
Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 17:26:
Helaas, ook met deze update van GTAIII blijft mijn scherm onleesbaar, de update heeft dus niet geholpen. Ik heb de nieuwste driverversie van nVidia, 41.09, geïnstalleerd. Kan het een probleem zijn van de videokaart icm mijn toch wat oudere pc?
Zo nieuw is je videokaart niet en zo oud is je PC niet ;)
Een vriend heeft hetzelfde probleem gehad met GTA3 en na een reinstall van drivers werkte het volgens mij weer wel. Probeer anders wat oudere drivers.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
andere drivers of misschien patchen van de games?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 09:02

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Uhhm ik heb net ff je screenie van GTA 3 gezien, dit heeft niks met je kaart te maken hoor, dit is een known bug van GTA 3 icm met DirectX als ik me niet vergis.
D'r zijn al patches en fixes voor om dit op te lossen. Kweet zo alleen uit mijn blote hoofd niet waar exact. Gewoon ff naar de GTA 3 support site surfen en daar ff zoeken.

Daar verwijzen ze wel naar een patch van de MSKB

[ Voor 9% gewijzigd door Hans.Solo op 21-03-2003 15:19 ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg morgen een nieuwe videokaart, zie wel of de probs dan blijven. Thnx voor de suggesties iig
Pagina: 1