Toon posts:

windows 2000 server verschijnt niet in browserlist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een trust tussen een NT 4.0 en W2k domein. Het W2k domein heeft een eigen DNS server een eigen WINS server. De DNS server in een active directory integrated zone. Als ik een Trust wil leggen met het NT 4.0 domein dan vindt het NT 4.0 domein niet het W2K domein (het w2k domeins ook niet zichtbaar in de browserlist). De DNS server van het netwerk NT 4.0 is wel toegevoegd aan de lijst van DNS server. De domeincontrollers zijn wel te pingen. De domeincontollers worden niet geregistreerd in het NT 4.0 DNS domein(dit kan niet) Het lijkt mij aan de DNS te liggen.

Kan iemand mij een suggestie geven.

Thx

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-09 21:30

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

'File and printsharing' aan? :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 14:59
NetBIOS browsen heeft nooit iets met DNS te maken. WINS is er voor om op dat gebied naamresolutie te verzorgen.
Suggestie: geef de browse list even de tijd om op gang te komen. Minstens een half uur (of laat de machines een nachtje aanstaan).
Als je wel kan pingen, maar ze 'zien' elkaar niet via NetBIOS, kan het ook nog zijn dat er een router tussen zit (en ze geen WINS database delen)...

Verwijderd

Topicstarter
Het domein staat al een aantal weken te draaien het update van de browserlist zou dus al lang moeten hebben plaatsgevonden. Maar er staat inderdaad een router tussen(Router laat geen netbios verkeer door denk ik) Het probleem is dat wij de infrastructuur en de andere domeinen niet beheren.

Hier ga ik wel even mee aan de slag

Verwijderd

Topicstarter
Over het file en printersharing gesproken. Het probleem is dat er 2 netwerkaarten in het systeem zitten die gebundeld zijn (team met loadbalancing) Op de Team is load balancing wel ge -enabled maar op de individuele kaarten niet. Ik kan ook niet zo gauw een reden bedenken dat dit het probleem is. Het is namelijk in het zelfde domein wel mogelijk folders te sharen en dus te benaderen.