Ik zit met een probleem. Ik heb een PERL bestandje om Wake On Lan Magic Packets te versturen. Nou wil ik deze graag aanroepen in een php bestand, maar ik wil van die losse pagina's af die dan de (door mij verwijderde) output laten zien wat resulteert in een wit scherm.
Maar om een PERL script in een PHP te kunnen includen, schijnt het te zijn dat je daar de functie virtual() voor moet gebruiken, want de include() functie werkt simpelweg niet omdat dan het script niet wordt geparsed. Nou heb ik de functie virtual als volgt gebruikt:
Maar als ik dan dit php script uitvoer geeft deze de volgende melding:
Nu heb ik hier ook gezocht en komen ze tot het volgende:
Dit werkt ook niet, hij voert nu namelijk het script niet uit.
Zijn er nog een andere methodes om een PERL script in een PHP bestand te kunnen includen en laten parsen, want dit gaat niet werken?
Maar om een PERL script in een PHP te kunnen includen, schijnt het te zijn dat je daar de functie virtual() voor moet gebruiken, want de include() functie werkt simpelweg niet omdat dan het script niet wordt geparsed. Nou heb ik de functie virtual als volgt gebruikt:
PHP:
1
2
3
| <?php> virtual("weesperplein.pl"); ?> |
Maar als ik dan dit php script uitvoer geeft deze de volgende melding:
Hij beweert dus dat deze functie niet bestaat, wat ook waarschijnlijk wel logisch is, want na wat zoekwerk vond ik op PHP.net dat deze functie alleen gaat werken als je PHP als een 1.x module draait op een Apache server. Maar aangezien deze versie van PHP op een IIS server draait en ik dit zelf niet kan regelen, kan ik deze functie dus niet gebruiken.Fatal error: Call to undefined function: virtual() in d:\www\vanderhurk.nl\www\wol\new.php on line 2
Nu heb ik hier ook gezocht en komen ze tot het volgende:
PHP:
1
2
3
| <?php fopen("weesperplein.pl","r"); ?> |
Dit werkt ook niet, hij voert nu namelijk het script niet uit.
Zijn er nog een andere methodes om een PERL script in een PHP bestand te kunnen includen en laten parsen, want dit gaat niet werken?
Paulvogel ©