Toon posts:

[alcatel] intern adres wel ping geen site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jaren de getweakde "speed touch home" modem van alcatel.
Alles werkt wel redelijk en zoals bekent werken sommige zaken ook niet meer.

Ik heb nu laatst een update naar me modem gestuurd en meteen gekeken of er merkbare verbeteringen zijn...

Nu kwam ik tot het volgende vreemde geval:

Als ik ping naar me modem, zowel het 213.***.***.*** als mijn ****.xs4all.nl dns naar pingen prima......

Maar als ik naar deze adressen toe ga via poort 80 (website) dan krijg ik een pagina dat er niets gevonden word.

Ik heb de poort via NAT doorgestuurd en via een analoge verbinding getest, dan werken de bovengenoemde adressen wel.

Volgens de site BRURING.COM klopt dit probleem, maar mijn vraag nu, waarom doet de PING het dan wel???

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat die ping het doet komt omdat je externe ip aan je modem hangt.
En de firewall van de modem houdt pings van binnen het netwerk niet tegen.
Als jij poort 80 niet forward en je tikt dan je IP adres in in je browser dan kom je ook op de webpagina van de modem.

En voor het testen had je niet helemaal een analoge verbinding open hoeven zetten, je had simpelweg de proxy van je provider in je browser in kunnen stellen.

[ Voor 24% gewijzigd door bobo1on1 op 19-03-2003 22:38 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 19 March 2003 @ 22:37:
Dat die ping het doet komt omdat je externe ip aan je modem hangt.
En de firewall van de modem houdt pings van binnen het netwerk niet tegen.
Als jij poort 80 niet forward en je tikt dan je IP adres in in je browser dan kom je ook op de webpagina van de modem.
Ja, zover was ik zelf ook al wel ja......
Maar als hij al kan zien dat ik vanaf intern kom, waaom ziet hij dat dat niet bij poort 80???

of ik nu vanaf extern of intern kom, ik moet toch naar het forward adres

• bobo1on1
Ja ok maar die poort heb je geforward, en met NAT kun je niet van binnen naar buiten en weer naar binnen, zo werkt het nou eenmaal.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 19 March 2003 @ 22:45:
Ja ok maar die poort heb je geforward, en met NAT kun je niet van binnen naar buiten en weer naar binnen, zo werkt het nou eenmaal.
Klopt, dat staat ook in dat verhaal op BRURING.COM....
Maar dacht misschien kan je iets instellen dat je ip-nummer of dns-naam kan instellen dat als je die van binnen uit oproept dan ook niet naar buiten gaat

• bobo1on1
Zoals ik net al zei je kunt je proxy van je provider gebruiken om te kijken of je website het doet.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 19 maart 2003 @ 23:05:
Zoals ik net al zei je kunt je proxy van je provider gebruiken om te kijken of je website het doet.
Pagina: 1