Toon posts:

Acces database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een acces database voor school moeten maken, ik heb hem klaar nou heb ik hem op school nodig, ik heb hem thuis in office 2000 gemaakt, op school hebben ze alleen maar office 97, en dus niet bruik baar hoe kan ik dit oplossen of coverteren??
wie kan me helpen....
bedankt

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 20:25

dominic

will code for food

Helaas, je zult hem een keertje in Office 97 weg moeten schrijven en vervolgens altijd in compatibiliteitsmodis in Office 2000 moeten blijven opslaan.

Download my music on SoundCloud

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 22:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uit eigen ervaring kan ik zeggen, helaas pindakaas, dat wordt niks :) Enige oplossing is een laptop meenemen met 2000 erop.

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat converteren gaat je niet lukken jong! Je zult toch ff acces 2000 op school moeten installeren om het fatsoendelijk te kunnen bekijken.

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44

AceRimmer

What a guy...

Als je toch wilt proberen te converteren: Access 2000 converteren naar 97?

Maar dat werkt eigenlijk alleen (redelijk?) goed met de tabellen en query's.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37
Vanuit gaande dat je een Engelse Access hebt:

Tools > Database Utilities > Convert Database > Access 97 format.

Ik heb geen ervaring met het downgraden van Access db's, maar het valt te proberen. Neem ook het orgineel mee naar school, misschien heeft een klasgenoot een laptop met Access 2000. :) Succes.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 22:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Xion schreef op 19 March 2003 @ 22:35:
Vanuit gaande dat je een Engelse Access hebt:

Tools > Database Utilities > Convert Database > Access 97 format.

Dat werkt echt alleen maar als je enorm standaard dingen hebt (wat precies weet ik niet ;)). Maar zodra je 3 tabellen met wat relaties hebt is het volgens mij al over en dat heb je al gauw ;).
Ik weet iig dat het mijn eerste databaseproject voor school (en dat ding was niks anders dan 4 tabellen van het type klant, order, etc, standaard) er echt als een puinhoop aankwam (thank god voor de klasgenoot met een ultra nieuwe laptop ;)).

Verwijderd

Hmm, ik heb eigenlijk best wel goede ervaringen met het terugconverteren van access databases. Je kunt het zowieso proberen, tis zo gebeurt en het lijkt me de enige makkelijke oplossing.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37
Misschien beter om een Access 2000 db met _alleen_ tabellen te converteren en dan op school de relaties maken? Bij een grote db lijkt me dat een rot werk. Dus dat worden al drie versies om mee naar school te nemen. :D

Verwijderd

Bij mij werkt het bijna altijd, het terugconverteren. Aantal dingen waar ik wel eens problemen mee heb:
- References die missen. (visual basic for applications, dao versie3.51, etc)
- Er wordt ADO gebruikt terwijl er DAO gebruikt wordt
- Menu werkt niet meer (rechtstreeks aanpassen in tabel menuitems)
- Omgaan met invisible controls

Verwijderd

Mocht het converteren nu echt niet lukken: er is ook een MS Access 2000 runtime. Speciaal voor gevallen die geen Access (2000) hebben. Ik kon de link zo 1,2,3 niet vinden maar check iig ff www.microsoft.com ;)

Verwijderd

Topicstarter
eej thanx voor alles, het is me gelukt alleen hij vond een fout, in visual basic code deze heb ik eruit gehaald en hij werkt perfect erg bedank voor de informatie...!!!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
you're welcome

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Die Access 2000 runtime is onderdeel van Office 2000 Developer edition, en dus niet gratis te downloaden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 22:39:
Hmm, ik heb eigenlijk best wel goede ervaringen met het terugconverteren van access databases. Je kunt het zowieso proberen, tis zo gebeurt en het lijkt me de enige makkelijke oplossing.
Ik heb daar ook goede ervaringen mee, ik krijg alleen problemen als ik gebruik maak van formulieren, maar de tabellen zelf gaat goed

[te laat...]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 12:38 ]

Verwijderd

Boss schreef op 21 maart 2003 @ 12:03:
Die Access 2000 runtime is onderdeel van Office 2000 Developer edition, en dus niet gratis te downloaden.
Is wel degelijk gratis te downloaden. Kijk hier voor het artikel van microsoft of klik hier voor een 'directe' download. Officieel moet je dus wel een licentie hebben voor de Developer Edition. ;)
Pagina: 1