Toon posts:

[exchange 2000] afzender kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een exchange 2000 server staan.

Nu heb ik een gebruiker; gebruikersnaam@mijnbedrijf.nl

ik heb voor die gebruiker meerdere smtp adressen aangemaakt waaronder

info@mijnbedrijf.nl
verkoop@mijnbedrijf.nl

maar de primary smtp is dus gebruikersnaam@mijnbedrijf.nl

Weet iemand of het mogelijk is om ;

In outlook 2000 en outlook 2002 als ik een nieuw mailtje maak de afzender te kiezen ? dus vanaf welk adres ik stuur.
Nu is dit dus gebruikersnaam@mijnbedrijf.nl maar ik wil kunnen kiezen tussen gebruikersnaam@mijnbedrijf.nl, info@mijnbedrijf.nl en verkoop@mijnbedrijf.nl

Of is dit een hele domme vraag ? :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Je kunt wel in outlook200x return adres veranderen maar of je afzender ook kunt veranderen.

Verwijderd

offtopic: Eudora kan alles wat je vraagt en werk fijner

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 14:36

pistole

Frutter

ja het kan wel, maar niet op de manier die jij nu doet. De enige mogelijkheid die ik op dit moment is het maken van een distribution group, en die lijst als FROM kiezen.
Het tweede adres hang je dus niet als extra smtp adres aan dat account, maar je maakt dat account wel lid van die distri group

[ Voor 30% gewijzigd door pistole op 19-03-2003 22:31 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

In Outlook 97 kun je naast "Aan:" "CC:" en "BCC:" ook het veld "Van:" krijgen. En dan zijn die distributielijsten niet zo'n slecht idee. Ik heb het zo niet even bij de hand, kan dus niet kijken of het makkelijker kan.

Door die adressen in de contactpersonen van de betreffende persoon misschien, of in PAB....

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:35 ]

Verwijderd

Als je in Outlook 2 (of meerdere) accounts aan maakt, kan je via de knop Nieuw (email bericht) toch kiezen via welk account je die mail maakt ?

[edit]
Je krijgt bij Nieuw een knopje account in je nieuwe email, daar kan je dan kiezen onder welk account er verstuurd moet worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:37 ]

• pistole

pistole

Frutter

dat klopt, maar daar kan je (AFAIK) alleen een member van de global addresslist kiezen.
Overigens geldt dit ook voor alle opvolgers van Outlook

Ik frut, dus ik epibreer

• pistole

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 22:34:
Als je in Outlook 2 (of meerdere) accounts aan maakt, kan je via de knop Nieuw (email bericht) toch kiezen via welk account je die mail maakt ?
Ja, maar het lijkt me niet handig/nuttig om internet e-mail accounts aan te gaan maken als je gebruik maakt van een Exchange server. Het is overigens wel een oplossing, maar of het de mooiste is...

Ik frut, dus ik epibreer

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

meerdere accounts aanmaken voor zelfde gebruikers levert enorme vervuiling van je GAL op.

Verwijderd

pistole schreef op 19 March 2003 @ 22:36:
[...]

Ja, maar het lijkt me niet handig/nuttig om internet e-mail accounts aan te gaan maken als je gebruik maakt van een Exchange server. Het is overigens wel een oplossing, maar of het de mooiste is...
euh, klopt, 's anders ja via exchange. 'k heb niks gezegd :) (moet leren lezen :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:38 ]

• pistole

pistole

Frutter

mutsje schreef op 19 maart 2003 @ 22:37:
meerdere accounts aanmaken voor zelfde gebruikers levert enorme vervuiling van je GAL op.
eens, maar hoe groot is de GAL van een organisatie die voor de 'verkoop' niet een aparte mailbox heeft?

kapiteit KOEK, laat nog eens iets van je horen :)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Ik neem aan dat je gebruik maakt van een MAPI client om de exchange server te benaderen. De exchnage server bepaalt dan aan de hand van het default e-mail adres wat de afzender is. Dit is niet aan de kant van de MAPI client te wijzigen.
Eventueel kun je meerdere accounts aanmaken, en dan het from veld aan de client kant wijzigen (wel rechten op de boxen van de verschillende accounts aanpassen).

Ik moet sneller leren typen, meeste is al gezegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan maar 1 exchange account aanmaken in outlook 2000

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Ik maak maar gewoon verschillende accounts aan voor gebruikers.
Het kan niet wat je wilt, tenminste niet op een normale manier.
Pagina: 1