Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:16
Ik ben op zoek naar een PDA; heb al flink gegoogled en op GoT gesearched maar ik kom er nog niet helemaal uit. Als beginner kun je echt door de bomen het bos niet meer zien..
Zoek dus een PDA met;
* kleurenscherm
* samenwerken met outlook, excel en word documenten
* PDF documenten inzien
* infrarood - zodat ik hem tevens als universele afstandbediening kan gebruiken
* geschikt voor compactflash geheugen
* evt mp3 speler (niet noodzakelijk)
* evt mogelijkheid voor om te communiceren met mijn digicam (via infraroodpoort HP315 voor oversturen foto's)
Budget tot maximaal EUR450,= - Liefst iets minder.

Wie heeft de gouden tip?

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

alles wat je wil behalve CF geheugen kan de HP Ipaq 3970 (489 euro) waarschijnlijk kan hij ook wel CF aan (volgens de specs) maar alleen type I...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Foxfire schreef op 19 March 2003 @ 22:06:
Ik ben op zoek naar een PDA; heb al flink gegoogled en op GoT gesearched maar ik kom er nog niet helemaal uit. Als beginner kun je echt door de bomen het bos niet meer zien..
Zoek dus een PDA met;
* kleurenscherm
* PDF documenten inzien
* evt mogelijkheid voor om te communiceren met mijn digicam (via infraroodpoort HP315 voor oversturen foto's)

Wie heeft de gouden tip?
ik zou zeggen dell
maar die gebruikt SD kaarten
en volgens mij beginnen meerdere merken SD te gebruiken omdat het veel kleiner is enz.
CF neemt vrij veel ruimte in
maar die infrarood..
hmm ik weet niet of er handhelds zijn met zo'n sterke IR beam

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ze kunnen theoretisch wel werken als A.B., maar in de praktijk komt dat neer op je PDA tegen de TV aanhouden :)
Verdere opties zijn wel mogelijk denk ik.
MP3 is geen probleem, iedere PDA (iig die met PocketPC) zijn voorzien van geluid en kunnen dus MP3s afspelen.
Kleurenscherm is ook al bijna standaard.
CF kan op de meeste PDAs alleen via een jacket, om bovenstaande reden: te groot.
Iedere PDA met PocketPC kan met Office overweg (duh :P) en ook met PDFs.
Overbeamen van foto's zou denk ik moeten kunnen, maar ik denk dat je dat wil via IR. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op het CF slot na kunnen vrijwel alle moderne middle-tot-higher-end PDA's wel wat jij wil. Sony Clies hebben trouwens een extra sterke IR-beam om ze als afstandsbediening te gebruiken (zit ook speciale software bij) en bovendien een extra DSP-chip zodat je MP3's in de achtergrond kan luisteren zonder extra veel CPU-belasting (alhoewel dat met OS5 niet echt meer nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 19:41
met die Ipaq 3970 en 3950 zit er software ingebouwd zodat je je Ipaq kan gebruiken als programeerbare afstandbediening. Je kan voor elke kamer andere instellingen gebruiken zodat je ermee alles kan bedienen dat infrarood gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De palm kan dit alles ook, maar met dezelfde beperking qua geheugen: SD.

De palm als afstandbediening werkt perfect, althans voor mij wel. Tot de 5m werkt alles prima.

Daarnaast is de palm kleiner en lichter.

//edit
de 515 kan geen MP3, maar volgens mij de Tungsten wel, en die valt binnen genoemd budget. Was tevens beste keus bij een test van PCM (ja weet het, PCM is niet echt maatgevend). Overigens deden in die test ook de andere genoemde PDA's mee, muv. de Dell (simpelweg omdat ie er toen nog niet was).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tungsten kan idd MP3, de processor kan nl. audio decoden, is de eerste Palm die dit kan.

MP3 speler is gratis te downloaden via www.palm.com

Ik heb zelf een Tungsten en vind dat gewoon de beste keus, ik heb een paar dagen gel. bij DynaByte die Ipaq dingen zien staan, wat een monsters zeg :X

Echt veel te groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 00:14:
De palm kan dit alles ook, maar met dezelfde beperking qua geheugen: SD.

De palm als afstandbediening werkt perfect, althans voor mij wel. Tot de 5m werkt alles prima.

Daarnaast is de palm kleiner en lichter.

//edit
de 515 kan geen MP3, maar volgens mij de Tungsten wel, en die valt binnen genoemd budget. Was tevens beste keus bij een test van PCM (ja weet het, PCM is niet echt maatgevend). Overigens deden in die test ook de andere genoemde PDA's mee, muv. de Dell (simpelweg omdat ie er toen nog niet was).
kan palm ook office bestanden aan?
want volgens mij moet je daar een programma voor kopen
of vergis ik me nu?

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, bij de Tungsten wordt de Pro versie van Document's to Go geleverd (Word+Powerpoint+Excel)

Volgens verschillende reviews is doc's to go zelfs beter dan Pocket Office :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 01:55:
Jazeker, bij de Tungsten wordt de Pro versie van Document's to Go geleverd (Word+Powerpoint+Excel)

Volgens verschillende reviews is doc's to go zelfs beter dan Pocket Office :P
Niet alleen bij de tungsten, ook bij de M515..en het werkt idd perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32

MaDLiVe

.-Observer-.

Als je zegt dat je de search gebruikt heb ok. Maar kijk eens rond op ww.pdashop.nl daar staat toch genoeg info om een goeie keuze te maken?

De 3950 is leuk (sterke Irda receiver/sender) maar mist een cf slot. De Axim heeft weer en zwakke Irda sensor maar wel een cf slot.

Ik zou uiteindelijk voor de 3950 gaan als ik jou was. Dat cf sleeve jacket kun je altijd nog later kopen. De ipaq serie staat toch bekend als goed op veel gebieden. Daarbij is sd geheugen ook niet al te duur meer-->256mb voor 90 euro.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Dell Axim doet alles wat jij wil en is verreweg het goedkoopst. Ik heb er een voor mijn vrouw gekocht, tis echt een superding. Ipaqs hebben we ook gehad, belangrijkste verschil is dat ze duurder zijn :) en standaard geen compact flash slot hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op 19 March 2003 @ 22:59:
Ze kunnen theoretisch wel werken als A.B., maar in de praktijk komt dat neer op je PDA tegen de TV aanhouden :)
En dat is dus niet waar :)

Ik heb zelf een Ipaq 36xx en daar had ik TVremote op staan. Werkte uitermate goed! Vanuit je luie stoel, je TV bedienen. Je moet wel redelijk goed richten maar je hoeft 'm niet tegen je TV aan te drukken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-10 13:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 01:21:
Tungsten kan idd MP3, de processor kan nl. audio decoden, is de eerste Palm die dit kan.
Alle Palm-based handhelds kunnen audio decoden. Alleen kost het bij de meeste zoveel proc tijd dat ze verder niets kunnen. De Tungsten (en ook bijna alle Clie modellen) zijn er alleen beter geschikt voor vanwege de krachtigere (of zelfs aparte co-) processor en de goede ondersteuning van SD-kaartjes.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 17:38
Kijk hier eens:

Toshiba E740

Hier de PDF

Dit ding kan alles. (afstandsbediening weet ik niet, maar er zit wel Ir op )
Heeft standaard CompactFlash EN SD

Je hebt een uitbreidingskit waarmee je een monitor kunt aansluiten(VGA) en een USB-host aansluiting.

Er zijn USB mass storage drivers voor geschreven, wat betekend dat je er een USB Harddisk aan kan hangen, muizen, toetsenborden, rechtstreeks je digitale camera er aan hangen. Noem maar op

Als iemand meer info wil... roept u maar. Ik heb um zelf _nog_ niet. Er komt ook een nieuwe: de e750. Heeft een beter scherm, betere processor(Intel PXA255). Moet je maar even kijken op de site van toshiba.

Alleen de E750 + WiFi is nu leverbaar. De rest van de modellen moeten nog komen. Ze konden niet zeggen wanneer(ik had een mailtje naar toschiba gestuurd)

edit:
krijg net weer een mailtje binnen. De overige uitvoeringen van de e750 komen 'binnen enkele weken op de markt'

[ Voor 6% gewijzigd door vulcan op 20-03-2003 13:48 ]

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 06:41

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

En de Jornada van HP dan?! (of is die niet meer leverbaar) daar zit ook CF op en kun je al het andere ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

en als je der ook nog mee wil bellen moet je wachten op de HP-IPAQ 5000 of 5400 1 van de 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Kortom: Bijna elke nieuwe PDA in de duurdere prijsklasse kan dit. :) Nu moet je de balangrijkste keuze nog maken: PocketPC of Palm OS... Over voordelen en nadelen hiervan kun je in de search genoeg info vinden.

http://www.palmclub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PsychoG schreef op 20 maart 2003 @ 11:02:
En de Jornada van HP dan?! (of is die niet meer leverbaar) daar zit ook CF op en kun je al het andere ook.
Of een Handspring Treo, Palm Tungsten W, Samsung SGH-i500, of Kyocera 7135 ;) Ok, die laatste is CDMA, maar het zijn wel allemaal PalmOS smartphones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
kijk eens naar de Fujitsu Siemens LooX, ook leuk ding..

http://www.pdashop.nl/product/1673 < dat issem :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Fujitsu Siemens Pocket Loox 600: 
Bluetooth Class 1 
SD/MMC + CF type II 
400 Mhz Processor 
Pocket PC 2002 
Lange batterijlevensduur 
Super LCD scherm

[code]

405euro :) dus ook nog wel goedkoop

[ Voor 72% gewijzigd door 418O2 op 20-03-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Laatst online: 10-10 17:38
418O2 schreef op 20 March 2003 @ 12:54:
kijk eens naar de Fujitsu Siemens LooX, ook leuk ding..

http://www.pdashop.nl/product/1673 < dat issem :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Fujitsu Siemens Pocket Loox 600: 
Bluetooth Class 1 
SD/MMC + CF type II 
400 Mhz Processor 
Pocket PC 2002 
Lange batterijlevensduur 
Super LCD scherm

[code]

405euro :) dus ook nog wel goedkoop
Het scherm van de loox schijnt niet erg goed te zijn. Niet in vergelijking met bijvoorbeeld de Ipaq's of bijvoorbeeld de nieuwe toshiba(e750)

Voor gebruikerservaringen moet je hier zijn:

PocketPC club

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik heb Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/feeds/cds/E3/CB/I94735-resized200.jpg te koop liggen. Voor €175 mag je hem hebben. Kan in principe alles wat je wilt... hij's alleen een beetje groter dan de gemiddelde pda.... (hij weegt een halve kilo)

[ Voor 4% gewijzigd door Adonias op 20-03-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxfire schreef op 19 March 2003 @ 22:06:
Zoek dus een PDA met;
* kleurenscherm
* PDF documenten inzien

Wie heeft de gouden tip?
De SonyEricsson P800m misschien ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Sony Clie NX70v
Moet je wel nog de CF drivers kopen/downloaden(nog onbekend) die in april gereleased worden....en hij's nogn 600E atm :D Voor de rest heeftie alles

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
okeej... dank jullie allen. Volgens mij heb ik mijn keuzemogelijkheden verkleind naar:

* Toshiba E740
* Fujitsu Siemens LooX

iemand slechte of goede ervaringen met een van deze twee?

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Palm Tungsten :) Gebruikt wel SD/MMC slotje maar kan alles verder en kost inc btw rond de 450€ bij http://www.mobileware.nl. Ga er zelf ook eentje bestellen :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even mijn E740 getest met de Ultramote software om de afstandsbediening mogelijkheid te testen en het werkt perfect op +/- 3 meter van de tv. Verder een prima PDA alleen nog wat duur. Wellicht als de E750 komt zakt de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

mijn collega heeft de pocket loox en is waanzinnig tevreden. Ik heb er ook even mee gespeeld (heb zelf een Clie) en zou em zo kopen (had ik het geld er voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

80000

mrox

E740 headphone ingang vind ik ideaal boven op het apparaat zitten.
De IR van een E740 zit links ter hoogte van buttons. (Bovenop is geen plaats door de CF, SD slot en headphone.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ik heb een Ipaq 3970, waar ik zeer tevreden over ben,

Lekker snel, erg makkelijk is de itask button (maar zoiets heeft de LOOX volgens mij ook), als afstandbediening werkt ie ook perfect er wordt een uitgebreid software pakket daarvoor bijgeleverd en je kan op een behoorlijke afstand zappen (wat ik geprobeerd heb is zeker 5 mtr), via het internet kan je 5 Ipaqchoice punten inleveren en daarvoor kan je bv een programma als Agenda Fusion (welke vele malen beter werkt dan de agenda functie standaard in ppc) bestellen en ook in het nederlands leverbaar is verder zit er al bluetooth in en heeft ie een heel mooi schermp.

Helaas geen CF-ingang, maar daarvoor heb ik een expansion jacket aangeschaft.

Ik heb zelf behoorlijk zitten twijfelen tussen de Loox en de Ipaq, uiteindelijk is het de Ipaq geworden omdat deze ineens iets van € 200,- in prijs gedaalt was, maar dat is nu ook het geval met de Loox (enige min punten van de Loox t.o.v. de Ipaq is 32mb intern tegen 48 van de Ipaq en de Ipaq heeft een veel mooier scherm(ik vond de Loox behoorlijk "trillerig"))

succes met de keuze

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
Even om het verhaal compleet te maken;
Het wordt voor mij de Fujitsu Siemens LooX. E.e.a. ivm geintegreerde bleutooth. Ik ben voornemens om er een 256MB SD card bij te kopen. Foto's van mijn digicam kan ik op vakantie derhalve backuppen van CF->SD (daar deze simultaan te gebruiken zijn), hierdoor heb ik de USB mass storage drivers van de e740 niet nodig. Verder volstaat de LooX voor waar ik hem voor wil gebruiken.

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:08
Dell, ik gebruik de mijne daar teminste wel voor! :D

Alleen niet als remote voor mijn tv... ik zie het nut ook niet helemaal in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 08:07
als we 't een beetje over low-budget pda hebben dan moet je hier es ff kijken:

http://www.pocketpcthough...704cb43763dc01056a41abe06

Medion (je weet wel van Aldi/Lidl etc.) PDA !

'k zag 'm afgelopen week ineens bij ons (=mediamarkt) in de schappen liggen...een best wel geinig ding.

verder heb ik nergens iets gelezen/gehoord dat medion ook een pda had....(of dat medion zijn stickertje op een pda van iemand anders mocht plakken --> getuige bovenstaand artikel)..

[ Voor 41% gewijzigd door It-er op 23-03-2003 20:13 ]

what is your major malfunction???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
offtopic:
wat moestie opbrengen bij de Mediamarkt? k heb op de site gezocht.. mijn god wat is die brak zeg :r :r moet me door een soort computerspel heenworstelen om bij de PDA's te komen maar daar stond hij niet bij. Ook geen prijzen...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
911GT2 schreef op 23 March 2003 @ 19:34:
Dell, ik gebruik de mijne daar teminste wel voor! :D

Alleen niet als remote voor mijn tv... ik zie het nut ook niet helemaal in :?
Nou; niet alleen voor de tv. IK heb in mijn woonkamer verschillende remote's liggen voor TV, video, DVD, stereo, verlichting(!) en het is volgens mij enorm relaxed om dit alles met een apparaat te kunnen bedienen!
Bijvoorbeeld: als ik DVD wil kijken; moet ik eerst de TV inschakelen, DVD inschakelen, stereo inschakelen op de goede instellingen, verlichting naar speciale movie-lichtscene schakelen. Zou fijn zijn als ik hier geen 4 AB's voor nodig had!! :)

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxfire schreef op 20 March 2003 @ 20:55:
okeej... dank jullie allen. Volgens mij heb ik mijn keuzemogelijkheden verkleind naar:

* Toshiba E740
* Fujitsu Siemens LooX

iemand slechte of goede ervaringen met een van deze twee?
Persoonlijk vind ik die LooX een minder display hebben. Het is net alsof je naar een beeldscherm op 60 Hz. zit te kijken. M.a.w. hij flikkert ( :D ). Ik had laatst het genoegen om deze LooX en de 3950 iPaq tegelijkertijd te mogen testen voor m'n werk in combinatie met TomTom Navigator (overigens top-spul). Dan zie je het verschil heel duidelijk.

Met de Toshiba heb ik geen ervaring, wat ik wel kan zeggen is dat ik die Dell Axim niet zo fantastisch vind. In aanschaf wel goedkoop, maar relatief weinig geheugen, langzamere processor etc. Zeker als je mp3'tjes wil spelen moet je er een flinke geheugenkaart in drukken. Moet bij een Ipaq ook, maar dan in mindere mate. Ik zou als ik jou was niet al teveel willen besparen op de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 08:07
Punksmurf schreef op 23 March 2003 @ 21:06:
offtopic:
wat moestie opbrengen bij de Mediamarkt? k heb op de site gezocht.. mijn god wat is die brak zeg :r :r moet me door een soort computerspel heenworstelen om bij de PDA's te komen maar daar stond hij niet bij. Ook geen prijzen...
mediamarkt site is bagger....in vergelijking met de duitse versie kan NL er nog flink wat van leren.

anyways, de verkoopprijs was +-349€. Ik heb de doos (en dus de inhoud naast de PDA zelf) nog niet gezien...

what is your major malfunction???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It-er schreef op 24 March 2003 @ 17:07:
[...]

mediamarkt site is bagger....in vergelijking met de duitse versie kan NL er nog flink wat van leren.

anyways, de verkoopprijs was +-349€. Ik heb de doos (en dus de inhoud naast de PDA zelf) nog niet gezien...
Mmmmmm dan zou ik denken dat jij wel weet dat de website door de duitsers (redblue) worden onderhouden.

ex-mediamarkmedewerker

PS. Management @ R'dam Alexander moet afgezet worden, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

enigste die CM kaarten doet is toch compaq/HP ??
anyway..de rest moet iedere PDA makkelijk kunnen (iig, een van de latere )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

EMP

Krulloos!

De Sont clié PEG-625C heeft een aparte infra-rood led voor afstandbediening functionaliteit. Voldoet trouwens verder aan alle eisen behalve de compact flash, en is stukken goedkoper (ik geloof rond de 350 euro) :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1