[XP] bestanden openen/verkennen traag

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb de laatste weeken last ervan dat het openen van bestanden heel traag is, als ik bijv, een jpg opnet duurt het 10sec. ofzo voordat ie hem opent, en ook las ik een bestand kopieer of op eigenschap klik, duurt dat heel lang (soms 30sec). ik heb virusscanner en ad-aware gedraaid, 1 week terug nog ge defragd, en de OS instal is nog vrij recent.

wat specs:

win XP prof. NL
384 mb
cpu load rond de 4%
NTFS, niet gecomprimeerd, wel geindexeerd.

verder heb ik nix veranderd voor zover ik weet, dus waar het aan licht zou ik niet weten

Verwijderd

Draai ook eens een scandisk of wellicht een ietwat geavanceerder programma om je hdd te testen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
scandisk heb ik ook gedaan, en verder werkt alles gewoon prima, met benchmarken (sisoft sandra & 3dmark) haal ik gewoon dezelfde scores als normaal.

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Misschien een virusscanner die op de achtergrond draait? Vergeten de Via Hyperion drivers te installeren? ;)

Heeft ie dit alleen maar bij bepaalde typen bestanden, zoals afbeeldingen, films en muziek, of ook bij andere bestanden? Zoals txt-files ofzo? Zo niet dan zou het een probleem met de preview kunnen zijn.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Maniakje schreef op 20 March 2003 @ 13:58:
Misschien een virusscanner die op de achtergrond draait? Vergeten de Via Hyperion drivers te installeren? ;)

Heeft ie dit alleen maar bij bepaalde typen bestanden, zoals afbeeldingen, films en muziek, of ook bij andere bestanden? Zoals txt-files ofzo? Zo niet dan zou het een probleem met de preview kunnen zijn.
ik heb de via drivers, scanner staat altijd uit eigenlijk, en het is met alle bestanden, want als ik bijv. een bestand kopieer en plak in een andere map, dasn duurt dat ook gewoon heel lang (het kopieeren, plakken gebeurt wel meteen).
ik zal nog eens wat rondsnuffelen in de mapopties, want vind het best vaag

Verwijderd

Lijkt me geen softwarematisch probleem. Test je HD eerst ééns ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:58:
Lijkt me geen softwarematisch probleem. Test je HD eerst ééns ;)
Dat heeft ie dus al gedaan, of heb je nog andere suggesties? :Z

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb prc hetzelfde probleem sinds 2 weken, en aangezien dit topic nog vrij "vers" is (Search :*)) maar er nog geen antwoord is kick ik deze omhoog :)

Ik heb dus het volgende probleem (voor diegenen die denken dat het TOCH anders is):

Intel P4 2.21 Ghz
512 MB DDR Ram
WinXP Pro [SP1]

installatie is 2 maanden oud...

Op het moment dat ik in een map kom met zgn. GRAFISCHE bestanden ('Lees; Films, plaatjes .ed.) dan duurt het aanzienlijk lang, varierend van 5 tot 15 seconden om een file te kunnen aanspreken en voordat ik een preview krijg....en dus vervolgens kan openen.

Voorheen duurde dit maar een frachtie van een seconde, iets wat ook voor zichzelf spreekt bij deze configuratie...

Wie heeft hier een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 27-03-2003 12:52 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Probeer deze eens? ik had last van 100% CPU usage als ik een AVI selecteerde ...

uit de faq...

1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Daar heeft ie (gelukkig) totaal geen last van....

Verder niemand?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
het lijkt net alsof het nu minder is bij mij, de tijd dat het duurt, en de kans dat het gebeurt lijkt wat kleiner, maar ik heb helemaal nix veranderd ofzo. aleen heb ik nu smartie niet meer draaien, maar dat zal het wel niet zijn, aangezien het nu nog steeds soms gebeurt

Verwijderd

Heb zojuist precies hetzelfde gekregen als TS. Er is werkelijk niets veranderd aan mijn PC en ineens kreeg ik dit. Heb `t probleem al eens eerder gehad en dit verhielp ik toen met een "systeemherstel". Nu had ik deze keer alleen een systeemherstelpunt naar 3 dagen terug. Vlak na dit punt hersteld te hebben was het probleem nogsteeds niet verholpen. Heb toen "schijfopruiming" gedaan op alle stations en 1 map verplaatst van C: naar D: en toen was t ineens weg?

Toen ik `t probleem nog had, had ik op C: nog zo`n 3Gb vrij, op D: 3,5gb en E: 3,33Gb.
Moet toch voldoende zijn... mss dat het met "systeemherstel" te maken heeft, dat dit standaard op "maximaal hd ruimte gebruik" staat ingesteld, wat bij mij op 30000Mb stond. Dit staat nogsteeds zo, maar mss is het probleem nu weg door dat kleine beetje extra ruimte dat ik heb verkregen door die map van C: naar D: te verplaatsen.

Vreeeeemd probleem. Iig niets met mijn hardware te maken.
Pagina: 1