snelheid winnen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 02:57

Rax

Webdevver

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn site: [spam] is van zichzel snel, alleen is het jammer dan de logos en ringtones enz (de content) de site erg traag maakt:(. (de content staat allemaal in een apart javascript, dus niet op de site zelf(wel zelfde server natuurlijk))
De site is volledig opgebouwd uit tabellen, weten jullie hoe ik de site nou zo kan maken (met tabellen) zodat dus eerst de site zelf wordt geladen en daarna de content?

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 20-03-2003 19:59 ]

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Gebruik geen tabellen maar divjes, zet al je opmaak in CSS (1 keer downloaden) en je bent al een eind denk ik..

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

MAZZA, je vergeet erbij te vermelden dat DIV's inderdaad sneller laden, en dat hier ook een test naar gedaan is in /13. Weet het topic niet meer te vinden, maar daar bleek uit dat divjes tientallen malen sneller laadden. Zal even voor je zoeken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

...en de reden waarom divjes volgens mijn idee sneller laden is...
omdat een divje een soort plateau is dat je neersmijt, je ploft er tekst en graphics bovenop en daar is het plateau mee afgelopen.
Tabellen moeten eerst helemaal door de browser 'doorgelezen' worden, tot de laatste omsluitende </table> gelezen is... en dan pas komt de tabel in beeld.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Ok, maar kan ik ook divjes maken met dreamweaver? zo waar?anders zoek ik zelf wel even :)

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Beetje dom van mezelf natuurlijk,... divs zijn gewoon draw layers, maar nu is het zo dat ik het niet zo heel handig vind om met draw layers te werken. Zijn er nog andere mogelijkheden? Trouwens...zijn drawlaers compatble met de meeste browsers?

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:16
rax666 schreef op 20 March 2003 @ 07:27:
Beetje dom van mezelf natuurlijk,... divs zijn gewoon draw layers, maar nu is het zo dat ik het niet zo heel handig vind om met draw layers te werken. Zijn er nog andere mogelijkheden? Trouwens...zijn drawlaers compatble met de meeste browsers?
Na verloop van tijd zal je zien dat div'jes ideaal zijn. Handig te positioneren, tabellen zijn echt niet bedoeld voor layout, maar voor informatie schikken in tabelvorm. Maar over tabellen v.s. div'jes is al veel te vinden op GoT.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
rax, volgende keer gewoon even je vorige post editen dan hoef je niet een nieuwe reactie te plaatsen, scheelt weer snelheid ;)

En sja als je dat niet handig vind heb je pech want er zijn verder weinig andere opties. Het is bewezen dat het sneller is, daar zul je aan moeten geloven.

Overigens is draw layers een Dreamweaver term.
Ga gewone plain HTML leren..

(en ja, divjes zijn crossbrowser compatible)

[ Voor 5% gewijzigd door Willem op 20-03-2003 10:20 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59

Croga

The Unreasonable Man

willem169 schreef op 20 March 2003 @ 10:19:
(en ja, divjes zijn crossbrowser compatible)
tot op zekere hoogte dan.... Geneste DIVjes zijn niet cross-browser compatibel, aangezien ze niet in de W3C standaarden opgenomen zijn. Ik weet niet of Opera7 ze ondertussen ondersteund, maar NS, Op6 en Mozilla zeker niet (Konq weet ik niet zeker). Pas dus op wat je met DIVjes doet.

Verwijderd

Croga schreef op 20 March 2003 @ 10:26:
Geneste DIVjes zijn niet cross-browser compatibel, aangezien ze niet in de W3C standaarden opgenomen zijn.
:?

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Mozilla ondersteeunt wel divjes mijn andere site [spam] heeft dat bewezen (volledig divjes :)) Dan zal ik toch maar aan de divjes gaan he :)

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 20-03-2003 19:58 ]

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Nog n vraagje... Hoe snel laadt mijn pagina bij jullie? Snel genoeg of net niet snel genoeg dat toch veel bezoekers weg zullen gaan omdat het wat langer duurt? ( [spam] )

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 20-03-2003 19:58 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Werd een beetje moe van al die sites van je. Het posten van de url's had geen enkel doel.

Bovendien legt willem169 je net uit dat er ook zoiets bestaat als een edit-knop. Vervolgens doe je doodleuk weer hetzelfde.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.