Toon posts:

Selectievakje als benodigde optie

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke HTML code moet ik gebruiken voor het volgende.

Ik heb een form gemaakt in HTML en daar moeten mensen met de algeme voorwaarden akkoord gaan door een selectievakje aan te vinken.

Hoe moet ik nou een schermpje te voorschijn laten komen als ze het forumlier willen verzenden en ze het selectievakje niet hebben aangevinkt.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Dan moet je een stukje javascript schrijven dat vlak voor de submit afgevuurd wordt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
function doSubmitCheck()
{
   if (document.forms['formnaam'].checkboxnaam.value == null)
   {
      alert('U moet akkoord gaan met..');
   }
   else
   {
     document.forms['formnaam'].submit()
   }
}

<BUTTON onclick="doSubmitCheck()">Submit</BUTTON>

Als je geen value hanteert voor de checkbox mag je natuurlijk ook if (document.forms['formnaam'].checkboxnaam.checked == true) gebruiken..

[ Voor 24% gewijzigd door dominic op 19-03-2003 21:43 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit heb:
<INPUT TYPE="reset" VALUE="Alle velden wissen">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzenden">
Waar moet dat javascript dan komen, want hij slaat het aan als tekst, ik ben niet zo bekend met JAVA, dus help me AUB

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ten eerste, Java != javascript

Je moet de functie van dominic in de header zetten tussen <script> tags. Zodoende is je functie in de hele pagina aan te roepen.

Jouw <INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzenden"> is een default button voor het verzenden van een formulier. Deze moet je vervangen door
<BUTTON onclick="doSubmitCheck()">Submit</BUTTON>

Wat er dan gebeurt is als iemand op de button klikt, dan wordt de functie uit de header aangeroepen. Deze controlleert vervolgens of de checkbox idd is ingevuld. Let er wel op dat je 'formnaam' en checkboxnaam in het script vervangt door de namen die in je HTML bestand al staan.

[ Voor 8% gewijzigd door WvdWest op 20-03-2003 17:41 ]

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, dit valt onder de noemen scriptrequests. Lees de W&G faq er nog maar eens op na.

Dit topic is gesloten.