Toon posts:

Vraag over alcatel modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ivm xbox live dat alcatel modem "gehacked" of liever omgezet naar router ;p
Nou heb ik t probleem dat ik met games als C&C niet kan connecten naar een maat van me (ook met een gehacked alcatel modem).
Ik zat wat met NAT te kloten (defserver addr=ip adres) Maar die instelling wil die niet bewaren als ik t modem reset.

Iemand enig idee?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 21:33:
...maar die instelling wil die niet bewaren als ik t modem reset.
En je hebt na het invoeren van de settings expliciet voor 'Save all' gekozen?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Nou heb ik t probleem dat ik met games als C&C niet kan connecten naar een maat van me (ook met een gehacked alcatel modem).
1 van jullie 2 (diegene die host) moet portmappen:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
En je hebt na het invoeren van de settings expliciet voor 'Save all' gekozen?
Volgens mij heb je enkel Save all als je in de GUI van je router zit :)
Ik kon in de telnet sessie in elk geval geen save doorvoeren.

Ik zal ff zien wat ik met die portmapping aankan, wat ik zo in 1ste opslag zag is dat het handmatig openzetten van poorten, dan bennik wel ff bezig :(
Ik zal ook nog wel ff proberen of ik op de 1 of andere manier niet toch gewoon de default server ken aanzetten via een telnet sessie, dat scheelt een hoop werk (als t me tenminste lukt om die setting te saven).

Thanks voor de hulp alvast, ik zal in elk geval ff dat portmapping bekijken vanavond.

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Zorg wel dat je via het online gebeuren van C&C gaat, want LAN en dan direct connecten werkt niet met NAT. Daar is geen ondersteuning voor.

The Unpredictable Striker!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 15:25:
[...]

Volgens mij heb je enkel Save all als je in de GUI van je router zit :)
Ik kon in de telnet sessie in elk geval geen save doorvoeren.

Ik zal ff zien wat ik met die portmapping aankan, wat ik zo in 1ste opslag zag is dat het handmatig openzetten van poorten, dan bennik wel ff bezig :(
Ik zal ook nog wel ff proberen of ik op de 1 of andere manier niet toch gewoon de default server ken aanzetten via een telnet sessie, dat scheelt een hoop werk (als t me tenminste lukt om die setting te saven).

Thanks voor de hulp alvast, ik zal in elk geval ff dat portmapping bekijken vanavond.
Via telnet ...ehh..dan is het toch gewoon SAVE [ENTER] :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

vanuit telnet: na het aanpassen van je nat settings: nat save

Verwijderd

Topicstarter
hij reageert nie op save :/
ben eigenlijk vergeten om em met hoofdletters in te typen :)
zo ff proberen

nat save werkte niet :(
maar ik ga t zo ff proberen
eerst eten ;)

thanks

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff een update:
Ik heb dus dat Alcatel modem omgezet tot router.
Vervolgens een telnet gedaan naar dat alcatel modem, bij Username gewoon enter opgegeven. Vervolgens in de prompt van de router heb ik "nat" ingetikt, om naar de config voor nat toe te gaan dus. Daar heb ik opgegeven "defserver addr=10.0.0.149" (149 zit mijn pc op overigens ;p).
Vervolgens gesaved met "save all"
Als ik nu het modem reboot of iets dan onthoud hij dus die setting.

Ik kan nu gewoon met die maat van me (die PRECIES dezelfde settings heeft als ik hierboven incl defserver) een C&C game spelen etc.
MAAR er is nog 1 probleem: file transfer krijgen we onderling op geen enkele manier opgestart. Niet via C&C (als hij een map niet heeft die ik wel heb, dan wordt die map voorafgaand aan de game overgestuurd) en ook niet via MSN. ICQ heeft die gozer niet dus ik weet niet of dat zal werken of niet.
Als iemand anders op mijn game inlogged en een map niet heeft kan hij de file wel ontvangen, als ik bij iemand anders in een game zit met een map die ik niet heb, dan wordt de map ook gedownload.

Maar zodra we dus een connectie tussen die 2 routers proberen op te zetten voor filetransfer of iets, dan kaptie er mee.

Ik dacht eerst dat het met poorten te maken had of iets, maar defserver houdt volgens mij in dat elke binnenkomende connectie (en t maakt geen ruk uit op welke poort) die wordt automatisch naar het opgegeven IP adres doorgestuurd (in dit geval dus 10.0.0.149).

Iemand enig idee?
Ik heb overigens ook die autoportmapper geprobeerd uit die hoofdpost, maar zoals ik al zei; defserver opent ze automatisch allemaal volgens mij.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 10:33

NBK

Weercam-Avatar

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 11:14:
[..]
MAAR er is nog 1 probleem: file transfer krijgen we onderling op geen enkele manier opgestart. Niet via C&C (als hij een map niet heeft die ik wel heb, dan wordt die map voorafgaand aan de game overgestuurd) en ook niet via MSN. ICQ heeft die gozer niet dus ik weet niet of dat zal werken of niet.
Als iemand anders op mijn game inlogged en een map niet heeft kan hij de file wel ontvangen, als ik bij iemand anders in een game zit met een map die ik niet heb, dan wordt de map ook gedownload.

Maar zodra we dus een connectie tussen die 2 routers proberen op te zetten voor filetransfer of iets, dan kaptie er mee.
Dat heeft voor zo ver ik weet te maken met NAT.
Ik heb thuis een soortgelijk probleem met MSN. Ik kan wel bestanden ontvangen (van iedereen) maar niet verzenden naar iemand buiten mijn netwerk. Ik kan dus wel bestanden verzenden binnen m'n netwerk.
Ik ben van mening dat dat komt doordat jouw/mijn PC een server opzet en dan tegen de andere PC zegt dat ie een verbinding op moet zetten naar jouw PC.
Hier gaat vervolgens alleen iets mis met het ip, voor zover jouw PC weet hangt ie op IP 192.168.x.x en niet op IP 212.238.x.x dus zegt ie tegen de andere PC dat ie moet connecten naar ip 192.168.x.x en daar kan die andere PC niks vinden.
edit:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit vehaaltje zelf, na wat zoek/graaf werk, bedacht heb maar het is de enigste verklaring die ik kan bedenken waarom het via NAT niet werk en over een intern netwerk wel.)

[ Voor 7% gewijzigd door NBK op 25-03-2003 11:33 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Pagina: 1