Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 11:14:
[..]
MAAR er is nog 1 probleem: file transfer krijgen we onderling op geen enkele manier opgestart. Niet via C&C (als hij een map niet heeft die ik wel heb, dan wordt die map voorafgaand aan de game overgestuurd) en ook niet via MSN. ICQ heeft die gozer niet dus ik weet niet of dat zal werken of niet.
Als iemand anders op mijn game inlogged en een map niet heeft kan hij de file wel ontvangen, als ik bij iemand anders in een game zit met een map die ik niet heb, dan wordt de map ook gedownload.
Maar zodra we dus een connectie tussen die 2 routers proberen op te zetten voor filetransfer of iets, dan kaptie er mee.
Dat heeft voor zo ver ik weet te maken met NAT.
Ik heb thuis een soortgelijk probleem met MSN. Ik kan wel bestanden ontvangen (van iedereen) maar niet verzenden naar iemand buiten mijn netwerk. Ik kan dus wel bestanden verzenden binnen m'n netwerk.
Ik ben van mening dat dat komt doordat jouw/mijn PC een server opzet en dan tegen de andere PC zegt dat ie een verbinding op moet zetten naar jouw PC.
Hier gaat vervolgens alleen iets mis met het ip, voor zover jouw PC weet hangt ie op IP 192.168.x.x en niet op IP 212.238.x.x dus zegt ie tegen de andere PC dat ie moet connecten naar ip 192.168.x.x en daar kan die andere PC niks vinden.
edit:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit vehaaltje zelf, na wat zoek/graaf werk, bedacht heb maar het is de enigste verklaring die ik kan bedenken waarom het via NAT niet werk en over een intern netwerk wel.)
[
Voor 7% gewijzigd door
NBK op 25-03-2003 11:33
]