Ik vraag me af of het bouwen en ontwerpen van een beetje standaard plexieglas kast lang duurt. Ik moet namelijk een opdracht voor HV doen (VWO2), ik mag zelf een opdracht verzinnen en dat is natuurlijk voor de gemiddelde tweaker niet moeilijk
(en zeker omdat plexi niet echt goedkoop is en het op school gratis is
). Het hoeft ook niet allemaal perfect te worden (natuurlijk werk ik hem thuis mooi af).
Mogen school geralteerde vragen wel?
Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon
Vergis je niet... Ik heb ook gratis plexi gehad om een case van te kunnen bouwen... Ging toch langer duren dan verwacht... Vooral het bewerken van plexi gaat veel tijd kosten... Als je gaat zagen moet je eigenlijk alle snedes weer gaan schuren en daarna polijsten om alles mooi te krijgen... En vooral hierin gaat HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel tijd zitten... Al nagedacht hoe je het gaat lijmen???
Ik zag, ik nam en ik kwam...
De docent was al heel enthousiast over mijn idee en bij haar maakt het niet zo heel veel uit als ik het niet polijst. Ik schuur het gewoon ff met shuurmachine en dat gaat volgens mij ook wel redelijk goed toch ?? En anders probeer ik gewoon het zoveel mogelijk ook thuis te maken kan ik ook beter naar de maten kijken.
Dit duurt heel lang. Het is zeker moeilijker dan het zo lijkt. Je moet idd die zaagranden weer heel mooi polijsten/schuren omdat het anders niet mooi doorzichtig is, en hoe ga je je drives ophangen enzo? En hoe ga je de verschillende delen aan elkaar vast maken enz??
En is dik plexi op school ook nog gratis?? Je moet denk ik minimaal wel 5 mm dik hebben voor de stevigheid en dat is best prijzig. Ik denk niet dat je leraar dat zo geslaagd vind, omdat je best een grote hoeveelheid nodig hebt.
Het is vast ook een heel gekloot om al je aansluiting en PCI kaarten enzo uit het plexi te dremelen. Je kan natuurlijk wel een standaard achterkant nemen van een normale kast, maar dan is het gelijk een heel stuk minder mooi
En is dik plexi op school ook nog gratis?? Je moet denk ik minimaal wel 5 mm dik hebben voor de stevigheid en dat is best prijzig. Ik denk niet dat je leraar dat zo geslaagd vind, omdat je best een grote hoeveelheid nodig hebt.
Het is vast ook een heel gekloot om al je aansluiting en PCI kaarten enzo uit het plexi te dremelen. Je kan natuurlijk wel een standaard achterkant nemen van een normale kast, maar dan is het gelijk een heel stuk minder mooi
[ Voor 128% gewijzigd door Repeat op 19-03-2003 21:58 ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Het wordt denk ik meer een plexi doos met wat kleine aanpassingen. Trouwens het plexi dat we op school hebben loopt uit van 2mm tot 2cm en ik mag zoveel gebruiken als ik zelf wil. (Mag ook wel voor dat schoolgeld (kzit op College Hageveld in Heemstede, en ja het is een kak school))
[offtopic/zie www.hageveld.nl en je snapt al waarom kak school is
]
[offtopic/zie www.hageveld.nl en je snapt al waarom kak school is
Anoniem: 58692
Polijsten van zaagranden, humm ooit eens gehoord, ik geloof dat dit bij professionele toepassingen met een brander('tje') wordt gedaan. langs de zaagrand gaat een machine die gelijkmatig de boel verwarmd, en zo de zaagsnede perfect glad 'smelt', ik heb het resultaat gezien en dat is mooi helder doorzichtig en strak
ff voor de duidelijkheid, het is maar een projectje voor HV en ik hoef gewoon maar een standaard kastje te maken of ik het nou polijst of niet maakt mijn docente echt niet zoveel uit. Het gaat denk ik meer om de voorkant en dat alles erin past.
BTW Is plexieglas niet staties
BTW Is plexieglas niet staties

ik zou zeggen... veel plezier. maar als ik jou was zou ik toch een iets andere opdracht kiezen..
ik denk dat hier wel een paar maanden werk in zit.
ik denk dat hier wel een paar maanden werk in zit.
heb ie een band schuurmachine hier kun je plexiglas moeet mee afwerken. ik heb zelf een lesenaar gebouwd van 2 cm dik plexyglas.
euhmmmm
Anoniem: 61859
Niet zeuren, het is leuk en je leert ervan. Prima kans, en gewoon doen! Zeker als je docent enthousiast is. Het wordt leuk, maar ik denk dat het ook moeilijk wordt!
Jip ik heb een bandschuurmachine op school. IK denk trouwens dat als mijn kast afkomt dat ik hem voor mijn LAN pc ga gebruiken. Maar weet iemand of plexie nou staties is
ach kak.. wat betreft de school is die school niet zo kak in de buurt van heemstede / haarlem. ik denk dat het kennemer erger is. ik moet voor hun via school met een project groep een website voor ze maken..Master Tweaker schreef op 19 maart 2003 @ 22:03:
Het wordt denk ik meer een plexi doos met wat kleine aanpassingen. Trouwens het plexi dat we op school hebben loopt uit van 2mm tot 2cm en ik mag zoveel gebruiken als ik zelf wil. (Mag ook wel voor dat schoolgeld (kzit op College Hageveld in Heemstede, en ja het is een kak school))
[offtopic/zie www.hageveld.nl en je snapt al waarom kak school is]
iig tip voor jou rij ffies naar elmaplast toe dus richting cruquius en dan over de brug linksaf en maar doorrijden.. tis op een gegeven moment aan je rechterhand je moet al eerder onder een brug / viaduct onderdoor. iig daar hebben ze goedkoop plexi / lexan voor een prijs die je bij de gamma niet kan krijgen. dit is allemaal op maat.
* ReseTTim heeft ook cornhert gezeten @ school en woont om de hoek bij de barger mavo..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Anoniem: 80555
yep plexi kan boehoorlijk statisch worden maar als je een stukeje alu-folie op de kast plakt en aan de aarde verbind mot ut goed gaan. ik kreeg altijd een schok(je) als ik de kast aanraakte maar nu nie meer...
ReseTTim schreef op 19 March 2003 @ 22:34:
[...]
ach kak.. wat betreft de school is die school niet zo kak in de buurt van heemstede / haarlem. ik denk dat het kennemer erger is. ik moet voor hun via school met een project groep een website voor ze maken..
iig tip voor jou rij ffies naar elmaplast toe dus richting cruquius en dan over de brug linksaf en maar doorrijden.. tis op een gegeven moment aan je rechterhand je moet al eerder onder een brug / viaduct onderdoor. iig daar hebben ze goedkoop plexi / lexan voor een prijs die je bij de gamma niet kan krijgen. dit is allemaal op maat.
* ReseTTim heeft ook cornhert gezeten @ school en woont om de hoek bij de barger mavo..
offtopic:
Ehmmmm heb je het over het Kennemer College @ beverwijk/heemskerk? (daar ga ik naar school
)
Ehmmmm heb je het over het Kennemer College @ beverwijk/heemskerk? (daar ga ik naar school
niks
ja maar als meneer de amateur hier aan de gang gaat met een gasbrander dan ken je het dus meteen in de kliko naaien om het zo maar eens te zeggen. Dit is zoals je al zegt voor professionele toepassingen. Maar voor de amateur niet te doen.Anoniem: 58692 schreef op 19 March 2003 @ 22:05:
Polijsten van zaagranden, humm ooit eens gehoord, ik geloof dat dit bij professionele toepassingen met een brander('tje') wordt gedaan. langs de zaagrand gaat een machine die gelijkmatig de boel verwarmd, en zo de zaagsnede perfect glad 'smelt', ik heb het resultaat gezien en dat is mooi helder doorzichtig en strak
neej in overveen, http://www.kennemerlyceum.nl/Chop2000 schreef op 19 March 2003 @ 22:42:
offtopic:
Ehmmmm heb je het over het Kennemer College @ beverwijk/heemskerk? (daar ga ik naar school)
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Anoniem: 16454
Moet je zeker doen vooral omdat t plexi gratiz is natuurlijk 
Wat denk ik het makkelijkst is is om de ophanging van je drives, de bevestiging van je pci sloten, de gaten voor de poorten en de bevestigingsplaat voor het mobo van een oude atx kast te gebruiken. Als je deze nl van plexi wilt maken gaat hier heel veel tijd in zitten.
Als je dan na afloop van het schoolprojectje de kast goed gelukt vind kan je deze dan alsnog van plexi maken maar je loopt niet het risico dat je hierdoor aan het eind van je project alleen wat losse stukken hebt.
Gebruik verder een vrij standaard kast indeling of maak alles heel ruim zodat je er goed bij kunt.
Ik ben zelf bezig om een kast van mdf te maken. Dit is veel makkelijker te bewerken en aan elkaar te zetten maar ik ben gewoon heel veel tijd kwijt aan de ophanging van drives en de bevestiging van het moederbord omdat ik dit ook allemaal van hout maak. Door mijn ontwerp kan ik het vaak ook niet makkelijk met een boutje en een schroefje oplossen omdat ik hier later dan niet meer bij kan.
Ik kan rustig een half jaar over het bouwen van mn kast doen dus ik doe het graag op de ingewikkelde maar in mijn ogen beste manier maar jij moet het gewoon afhebben.
Dus probeer een werkbaar ontwerp te maken en vraag vooral aan anderen welk materiaal je voor jouw ideeen het best kan gebruiken en of het wel haalbaar is.
Suc6 en maak er wat origineels van!
Wat denk ik het makkelijkst is is om de ophanging van je drives, de bevestiging van je pci sloten, de gaten voor de poorten en de bevestigingsplaat voor het mobo van een oude atx kast te gebruiken. Als je deze nl van plexi wilt maken gaat hier heel veel tijd in zitten.
Als je dan na afloop van het schoolprojectje de kast goed gelukt vind kan je deze dan alsnog van plexi maken maar je loopt niet het risico dat je hierdoor aan het eind van je project alleen wat losse stukken hebt.
Gebruik verder een vrij standaard kast indeling of maak alles heel ruim zodat je er goed bij kunt.
Ik ben zelf bezig om een kast van mdf te maken. Dit is veel makkelijker te bewerken en aan elkaar te zetten maar ik ben gewoon heel veel tijd kwijt aan de ophanging van drives en de bevestiging van het moederbord omdat ik dit ook allemaal van hout maak. Door mijn ontwerp kan ik het vaak ook niet makkelijk met een boutje en een schroefje oplossen omdat ik hier later dan niet meer bij kan.
Ik kan rustig een half jaar over het bouwen van mn kast doen dus ik doe het graag op de ingewikkelde maar in mijn ogen beste manier maar jij moet het gewoon afhebben.
Dus probeer een werkbaar ontwerp te maken en vraag vooral aan anderen welk materiaal je voor jouw ideeen het best kan gebruiken en of het wel haalbaar is.
Suc6 en maak er wat origineels van!
kennemer in beverwijk? ? ?? dat is dus echt geen kakschool als er een kakschool is dan is het wel felisenum te velsen-zuid:DReseTTim schreef op 19 March 2003 @ 22:34:
[...]
ach kak.. wat betreft de school is die school niet zo kak in de buurt van heemstede / haarlem. ik denk dat het kennemer erger is. ik moet voor hun via school met een project groep een website voor ze maken..
mijn ex-schoolhttp://www.felisenum.nl/
[on-topic]
ik hoop voor je dat je het nog voor dit schooljaar afkrijgt
suc6 nog!
edit: al gezien dattet niet over beverwijk gaat:D lama zitte
[ Voor 4% gewijzigd door Mx-KAEY op 20-03-2003 08:00 ]
-- Mx-Generætion --
Anoniem: 81278
Ik hoor veel opmerkingen van jullie dat het polijsten zoveel tijd kost.
Zelf doe ik het altijd zo:
- eerst natuurlijk zagen
- dan schuren met een redelijk normaal schuurpapiertje om het oppervlak mooi vlak te krijgen en de diepe groeven eruit te halen
- hierna pak ik een fijne soldeerbrander met een hete vlam en haal die kort over het oppervlak.
Op deze manier smelten al die kleine groefjes mooi dicht en heb je een kraakheldere rand.
- eerst natuurlijk zagen
- dan schuren met een redelijk normaal schuurpapiertje om het oppervlak mooi vlak te krijgen en de diepe groeven eruit te halen
- hierna pak ik een fijne soldeerbrander met een hete vlam en haal die kort over het oppervlak.
Op deze manier smelten al die kleine groefjes mooi dicht en heb je een kraakheldere rand.
Anoniem: 71919
Zoiets had ik zelf nog niet verzonnenAnoniem: 81278 schreef op 20 March 2003 @ 08:15:
- eerst natuurlijk zagen
Toch maar es ff proberen (en anders toch maar op de oude manier)
Anoniem: 81278
Waar je goed op moet letten is dat de vlam heet genoeg is zodat je hem maar heel kort tegen het materiaal hoeft te houden, anders heb je er kans op dat de rand iets opbold.Anoniem: 81278 schreef op 20 March 2003 @ 08:15:
- eerst natuurlijk zagen
ik gebruik polijs pasta werkt ook heel goed
Je kan natuurlijk ook om het makkelijker te maken een bestaande kast nemen en dan de zijpanelen en de bovenkant en voorkant enz. van plexi maken. Dan heb je iig al een goede basis.
@ The_Resetter
@ The_Resetter
offtopic:
in je sig staat pc2200 geheugen?? Is dat nieuw of gewoon fout?
in je sig staat pc2200 geheugen?? Is dat nieuw of gewoon fout?
[ Voor 6% gewijzigd door Repeat op 20-03-2003 16:31 ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Pagina: 1