Policy Max. aantal aanmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
Op mijn server (Windows 2000 server) heb ik een aantal users gemaakt voor active directory...

Maurits
Julian
Ouders
Josco
enzo...

alleen die user ouders bestaat dus uit 2 mensen, mam en pap...
dit moet zo omdat hun een gedeelde e-mail box hebben, al hun binnen komend e-mail wordt op geslagen in hun "my documents" en die map word weer naar de server gestuur wanneer ze afmelden...

maargoed... tot zo ver allesgoed...
totdat ze beiden inloggen...
want dan logt bijv. m'n moeder eerst in achter een pc en die download dan 't nieuwe e-mail....
en even later logt mijn vader achter een andere pc in...
die probeert ook e-mail te downloaden, maar dat wil niet want dat heeft m'n moeder net gedownload, alleen mijn moeder heeft dat nieuwe e-mail nog niet naar de server gestuurt, dus mijn vader heeft alleen het oude e-mail...

nu m'n moeder klaar is met alles gaat ze weer uitloggen en stuurt ze al 't e-mail naar de server.... dus de server heeft nu het nieuwe e-mail...
maar even later logt mijn vader ook uit en die schrijft er weer over heen, dus alle het nieuwe e-mail weg :(...

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
door middel van Policies?... ik heb al even gekeken bij beveiligings beleid voor domeinen, alleen daar kan ik alleen iets vinden over Aanmeldings beperkingen voor gebruiker forceren... alleen kan ik daar bij alleen maar aan geven of ik dat uit of aan wil hebben en niet hoevaak ofsow.. .maar ik denk dat dat ook niet het goede knopje is

www.debrasserie.nl

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zorgen dat de bestanden van je mail-progje rechtstreeks vanaf de server geopend worden ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• esvier
jah, maar dan stroomt je e-mail box toch na een tijd over :S

www.debrasserie.nl

• ZeRoC00L
  • Niet online
ik bedoel dus jouw server.......

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Inderdaad, zet die map "My documents" op een share op de server.

• esvier
dat kan idd een idee zijn...
maar is er ook een mannier om die max aantal logins per users te verlagen naar 1?
zo dat wanneer je je 2 x wilt inloggen je dan een foutmelding krijgt...

www.debrasserie.nl

• esvier
thnx BazzH... ik had al gezocht, maar kon nix vinden...

maaahh... het kan dus niet met Win2k :(... jammer...
dan die oplossing met die shares maar proberen...
'k vind het wel slecht van windows dat die optie niet bestaat...

www.debrasserie.nl

• ZeRoC00L
  • Niet online
Er zijn wel softwarepakketen voor te koop die dit kunnen regelen, alleen kan ik me effe de naam van zo'n pakket niet herhinneren..........

Volg je bankbiljetten

• esvier
ZeRoC00L schreef op 19 maart 2003 @ 22:08:
Er zijn wel softwarepakketen voor te koop die dit kunnen regelen, alleen kan ik me effe de naam van zo'n pakket niet herhinneren..........
Nu wel? :P

Via een bepaalt login script moet het lukken, maar heeft iemand enig idee welke...?

www.debrasserie.nl

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
eigen e-mail server die de e-mail ophaalt van de providers server. De client van mams en pas laten lullen via imap met je eigen server. Mdaemon kan dat.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• ZeRoC00L
  • Niet online
esvier schreef op 01 April 2003 @ 18:02:
[...]

Nu wel? :P

Via een bepaalt login script moet het lukken, maar heeft iemand enig idee welke...?
Toevallig wel ja :)
www.serverboss.com

Volg je bankbiljetten

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik ben ook bezig met een netwerkje zoals de een aantal hier wel weten. Ik ben van planom de map met e-mails op de server te plaatsen, en in Outlook hiernaar te verwijzen. Dan kun je ook de ouders beide een eigen naam geven.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ziet het probleem niet.

In plaats van dat je in het profile/policy zegt dat de "My Documents" te vinden is op C:\Documents and Settings\%user%\My Documents , zeg je dat het p:\paps_en_mams_documents is ..

Sim-Pel :z

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1