Linksys BEFW11S4 + Alcatel speedtouch port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Ik heb het volgende probleem ik heb op de Linksys BEFW11S4 port forwarding ingestelt.
Dit heb ik op de volgende manier gedaan.
Heb van poort 0 tot 65535 gedaan en dan tcp en udp aan op mijn internet ip adress 192.168.1.100.
Dat werkt op zich goed met icq en msn enzo.
Alleen nu is het probleem dat als ik op een ftp server wil komen dat niet lukt.
Hij gaat dan wel connecten alleen blijft dan hangen en wil dus niet de lijst met files ophalen.

En hij wil ook niet een online steaming trailer bekijken want dan wil windows media player soms niet gaan bufferen.

Maar de ftp wil hij gewoon nooit op komen, maar icq en msn blijven het wel gewoon goed doen.

hoe zou dit komen?

PS heb de poortmapping faq al door gelezen.

me Linksys BEFW11S4 is ingestelt zo als op www.linksys.nl staat en me Alcatel speedtouch staat nog standard ingestelt maar wel met nieuwste software van mxstream site.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Een alcatel ST 510(i) is uit zichzelf ook standaard al een router. Dus als je dat niet aangepast hebt; dan heb je nu NAT in de router, maar ook in je Linksys. Bij beide moet je dus port forwarden.

Het FTP probleem kan btw ook aan passive liggen. Probeer daar eens mee te spelen :)

• InfoTracer
thanx bij ftp werkt passive mode goed alleen waarom moet ik dan passive mode doen?
waarom kan hij dan geen inkomenende dingen ontvangen?
want de Linksys BEFW11S4 logt gewoon via vpn in op de Alcatel speedtouch modem en dan worden op de Linksys BEFW11S4 de porten geforward want als je gewoon zonder Linksys BEFW11S4 op de Alcatel speedtouch inlog dan staan alle poorten gewoon open en kan je ftp gebruiken zonder passive mode.

• InfoTracer
erg vaag dit ik heb niets verander maar kan nu opeens gewoon op een ftp komen zonder passive mode en gewoon weer streeaming video bekijken.
computers blijven me verbazen