Die aardlek is nooit 500mA... Veel kleiner... Ik dacht iets in de orde van 25mA... Van 0,5A kan je aardig gaan roken...
Ook als ik verder geen apparaten op de TV-kabel heb aangesloten gebeurd dit.
Das makkelijk... Dan heb je maar 1 bron die de problemen geeft
De man van de Essent zei dat ik er een galvanisch filter tussen moet hangen. Die zijn niet te koop, dus vind ik het geen oplossing.
Die zijn dus zeker wel te koop...
Als er verder helemaal niets anders op de kabel aangesloten is (en de pc zit op randaarde), zit de kabel niet achter de aardlekschakelaar (aarde zit nl aan een centraal punt in de kabel-verdeel-kast ergens in de straat). Het probleem is dan dat er een stroom loopt van je kabel via de pc naar de randaarde... poef... Aardlekschakelaar...
Als er verder helemaal niets anders op de kabel aangesloten is (en de pc zit NIET op randaarde), is er dus toch wat op de kabel aangesloten... Misschien in een andere kamer??? En dat apparaat zit dan wel op randaarde... Op deze manier heb je je pc geaard via de kabel via een ander apparaat... Niet echt aan te raden... Kan je een aardige klap krijgen als je de kabel een keer lostrekt...
Bij situatie 1 is een galvanische scheiding onvermijdelijk... Het probleem is hier dat het aardpotentiaal van de kabel teveel verschilt met het potentiaal van de aarde bij jou in huis... Zelfs bij de conrad zullen ze die dingen vast wel verkopen...
Situatie 2 is dat het probleem in jouw pc zit... En dan hoogstwaarschijnlijk jouw voeding... Hier zit een filter in om te zorgen dat er geen storingen jouw pc binnenkomen, en ook geen storingen naar buiten gaan... Als dat filter defect is, zul je idd hebben dat je aardlek eruit schiet... Dan is het toch wel tijd om je voeding te vervangen...
Herkennen en oplossen:
Zit je pc op randaarde, dan neem ik aan dat het probleem bij de kabel zit, en dan is galvanische scheiding de enige oplossing.
Zit je pc niet op randaarde, sluit de pc dan een keer ergens aan waar je wel randaarde hebt (zonder de kabel aan te sluiten). Als het goed is (en aan de andere kant is het dan ook weer niet goed) klapt de aardlek er weer uit! Tijd om de voeding te vervangen!
Ik zag, ik nam en ik kwam...