Toon posts:

Cpu kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein vraagje, jullie lieve mensen zullen mij wel even helpen zeker? :)

Ik heb een nieuwe pc, maar mijn cpu doet het niet. Als ik de pc aanzet krijg ik geen beeld, geen biepje en dus geen pcliefde.... :(

Ik heb daarvooor wat problemen gehad, en heb wat aan pc moeten sleutelen. cpu is ff te warm geweest, maar heb dat al erger gehad met andere cpu en die werkt nog perfect.

Is hij kapot door oververhitting? of is er een oplossing?

Dank u

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Specs? complete pc? Ik mis een hoop

Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ : Processoren

[ Voor 65% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 20:54 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Specificaties van de cpu...

Hoelang is ff....

wat is 'te warm'

[edit]
Telaat... Dit wordt weer een topic vol met dubbelposts...

[ Voor 39% gewijzigd door Scatman_II op 19-03-2003 21:11 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Gaan er koelers lopen, staat je speaker wel aan op het mobo? Heb je genoeg watt voor je pc?

Verwijderd

Topicstarter
Ahlon xp 2200 +, gigabyte 7vaxp mobo, 3d prophet 9700

Verwijderd

Topicstarter
watt is genoeg, koelers gaan, speaker zit in maar geen biepje ofzo

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:54:
watt is genoeg, koelers gaan, speaker zit in maar geen biepje ofzo
Watt is genoeg zal je niet helpen, HOEVEEL watt??

Oja en bekijk die linkjes is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 20:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
te warm = pc heeft aantal seconden zonder koeler gezeten (kabel is ff uitgevallen) maar dan ging hij nog. Heb juist hetzelfde gehad met ander systeem met zelfde cooler en cpu, was nog iets langer zonder cooler maar die werkt nog perfect

Verwijderd

Topicstarter
300 watt

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:55:
te warm = pc heeft aantal seconden zonder koeler gezeten (kabel is ff uitgevallen) maar dan ging hij nog. Heb juist hetzelfde gehad met ander systeem met zelfde cooler en cpu, was nog iets langer zonder cooler maar die werkt nog perfect
Zonder koeler? Zonder heatsink of gewoon zonder FAN?

Geloof me, met heatsink en zonder fan kan ie wel effe aan. Paar minuten moet zeker kunnen. Echter zonder heatsink is je athlon zo weg :+

http://www12.tomshardware.com/images/THG_CPU_Cooling.zip :D :+ :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 21:04 ]

Verwijderd

andere simpelere vraag, schakelt je voeding wel aan?

zoja gaat ie direct weer uit?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 20:57 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Fizzle, volgende keer graag alles in je openingspost zetten! (je kan 'm altijd nog editten met de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ), dat scheelt een hoop gedoe en posts (zie de links in dual-zip's post :) )
Vertel ook even precies wát je al geprobeerd hebt en wees wat duidelijker met je zinnen; uit die laatse zin in je openingspost kan ik weinig opmaken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Scatman_II

Scatman_II

Haal anders je cpu eruit, kijk offie nog helemaal heel is [geen rare plekken erop ofzow], blaas em schoon en zet em er weer in...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 20:55:
uhm verschil tussen koelblok of fan is nogal een verschil, als er geen koelblok op zat ben je die processor kwijt (dan is die dood) als de fan er even uit is geweest is geen ramp,

maar wat je kan doen: zo kaal mogelijk opstarten (1 geheugenstrip, processor, videokaart en koeler) en kijken wanneer het fout gaat

edit: /me moet sneller gaan typen :+ 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 20:59 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
probeer anders eens een simpele videokaart. een goede 300 watt is voldoende maar een goedkope 300 watt op een 9700 is erg weinig.

zoals hieronder al gezegt zal het hier niet aan liggen, kan wel problemen in de toekomst gaan veroorzaken. Maar ik zou zeggen kijk een keer goed naar je cpu, of de stikker die er misschien op zit. Als die bruin is geworden is er een grote kans dat je cpu kapot is. anders kijk je naar kleine zwarte puntjes(zowel op voor als achterkant). als dat zo is is hij zeker kapot.

[ Voor 60% gewijzigd door Kevinp op 19-03-2003 21:05 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

probeer je cpu eens op een andere mobo

Heb je de cpu in een winkel gekocht? Ga dan met je pc terug naar de winkel dat lijkt mij het verstandigste. Zeker als je niet/niet zoveel van hardware af weet, dan kan een hoop extra schaden voorkomen.

Verwijderd

Bij het aansluiten van electriciteit spint dan de voeding fan op? ZO ja, als je hem aanzet gaat dan de cpu fan draaien? Zo ja, en er gebeurd niks dan iig de electriciteits voorziening werkt.

Persoonlijk lijkt het me dan dat de cpu naar de klote is. Als nou een van de fans niet start dan mis je ergens electriciteit en kan je zlef aangeven wat er kapot is voeding of mobo.

Verwijderd

kevinp schreef op 19 March 2003 @ 20:59:
probeer anders eens een simpele videokaart. een goede 300 watt is voldoende maar een goedkope 300 watt op een 9700 is erg weinig.
doen zou die wel aanmoeten gaan.. :) of in iedergeval bij veel te weinig voltage moeten piepen.. maar ik denk niet dat het hier aan de videokaart gebruik zal liggen.

wat wel zou kunnen:
• defecte voeding
• verkeerde aansluiting
• cpu/mobo defect

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb in het verleden problemen gehad met mijn moederbord. Dan is het eens gebeurt dat de fan uitviel (koelblok stond op cpu) en hij ff te warm werd. Op de cpu is een klein grijs vierkantje op het koperen plaatje waar je koelpasta op doet. Onderaan is er een heel lichte plek (echt niet veel). Het rare is dat bij mijn ander systeem juist hetzelfde is voorgevallen maar dat de cpu wel werkt.

Het al eens andere cpu op mobo gezet en dan boot alles normaal. Is dus echt de 2200 cpu.

sorry voor de onduidelijke zinnen in vorige reply's

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 21:01:
Bij het aansluiten van electriciteit spint dan de voeding fan op? ZO ja, als je hem aanzet gaat dan de cpu fan draaien? Zo ja, en er gebeurd niks dan iig de electriciteits voorziening werkt.

Persoonlijk lijkt het me dan dat de cpu naar de klote is. Als nou een van de fans niet start dan mis je ergens electriciteit en kan je zlef aangeven wat er kapot is voeding of mobo.
heuw, dan heb ik 2 kapotte cpu's in mn dual p1 server :+

• Scatman_II

Scatman_II

http://search.gathering.t...-XF53-XF6-XF7-XF8-XF9---O

Volgens mij staan daar in alle topics precies dezelfde reply's als hier ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 21:03:
Wel ik heb in het verleden problemen gehad met mijn moederbord. Dan is het eens gebeurt dat de fan uitviel (koelblok stond op cpu) en hij ff te warm werd. Op de cpu is een klein grijs vierkantje op het koperen plaatje waar je koelpasta op doet. Onderaan is er een heel lichte plek (echt niet veel). Het rare is dat bij mijn ander systeem juist hetzelfde is voorgevallen maar dat de cpu wel werkt.

Het al eens andere cpu op mobo gezet en dan boot alles normaal. Is dus echt de 2200 cpu.

sorry voor de onduidelijke zinnen in vorige reply's
offtopic:
probeer je zinnen eerst even door te lezen voor het versturen van het bericht. Zodat je fouten uit je zin kan halen

Maar je voeding doet het dus wel? Je voeding start dus wel op als je hem aan zet?

Verwijderd

Topicstarter
jaja voeding inorde! fan op cpu ook.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 21:08:
jaja voeding inorde! fan op cpu ook.
Heb je een andere voeding geprobeerd? Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cpu in mijn ander systeem gestoken om te testen (met andere voeding) en ik heb dezelfde problemen.

thx for the help!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 21:13:
Ik heb de cpu in mijn ander systeem gestoken om te testen (met andere voeding) en ik heb dezelfde problemen.

thx for the help!
dood dus :(

gecondoleerd :'(

Verwijderd

Topicstarter
fuck!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toch kan ik het me bijna niet voorstellen dat door een paar seconden de fan los te koppelen de CPU naar de derde hemel gaat.....Dat kan gewoon niet...onmogelijk. Er moet wat anderrs aan de hand zijn, DOA*?

*Death On Arrival

Heeft ie uberhaupt een keer gewerkt?
Ja dus |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als er op het plaatje waar de koelpast op komt een klein vierkantje staat, is dat het teken dat hij defect is? zoja, geen garnantie meer zeker?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 17:51:
Als er op het plaatje waar de koelpast op komt een klein vierkantje staat, is dat het teken dat hij defect is? zoja, geen garnantie meer zeker?
Ik snap het niet. Heb je de mogelijkheid om een pic te posten?

www.theforumisdown.com < upload om te uploaden :)

Als er echt iets is afgebroken dan heb je geen garantie meer nee. Zijn het soms brandsporen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb foto (waar een scanner niet allemaal goed voor is he)

Check het vierkantje op de die van de cpu. Wat is dit, en vervalt de garantie hierdoor?

Nog eens thx voor de hulp

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/philip.vanoutrive/processor.jpg

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die rechtsonder? Zo ja, da's een soort van "watermerk". Is heel normaal :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 20:54:
Ok, heb foto (waar een scanner niet allemaal goed voor is he)

Check het vierkantje op de die van de cpu. Wat is dit, en vervalt de garantie hierdoor?

Nog eens thx voor de hulp

[afbeelding]
wees maar niet bang dit is een logo :D

mare kan je een wat groter plaatje posten ik zou graag wat meer details willen hebben van de hoekjes het ziet er uit als of je een hoekje heb gekruscht
ik ben ook bang dat je geen garantie krijgt :X :X
dat doen ze namelijk niet vaak op cpu's het is heel vaak namelijk user abuse

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:28

Maximus

PhD i.o.

dat vierkantje in het midden :? dat is de kern van je AMD :) verder zie ik niets ongewoons

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
heb pijltje gezet op foto...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 21:01 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

M@ximuS schreef op 20 March 2003 @ 20:59:
dat vierkantje in het midden :?
Check het vierkantje op de die van de cpu
:)

Verwijderd

Topicstarter
dank u BalusC :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan dit nu een een logo/watermerk zijn als het er niet op stond toen ik de cpu kocht? ... hmmm

Verwijderd

RIP

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 21:05:
Hoe kan dit nu een een logo/watermerk zijn als het er niet op stond toen ik de cpu kocht? ... hmmm
haha dit stond er dus echt wel op hoor :>
mare het kan zijn dat door de koel pasta hij meer op valt ;)

Game PC

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe weet je dit zo zeker dan?

Anyway, hier heb je alvast een paar voorbeelden :)

En verder: wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om in korte tijd achter elkaar te posten? Zulke monologen kunnen namelijk soms irritant overkomen ;)

• Shunt

Shunt

Boe

BalusC schreef op 20 March 2003 @ 21:18:
[...]
Hoe weet je dit zo zeker dan?

Anyway, hier heb je alvast een paar voorbeelden :)

En verder: wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om in korte tijd achter elkaar te posten? Zulke monologen kunnen namelijk soms irritant overkomen ;)
offtopic:
wrom lees ik daar nu altijd mongoolen :D >:)

Game PC

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-08 11:45
dood dus :P
kijk of er brandplekjes op de cpu zitten, of dat er een stuke van de core is afgebroken.
zoniet, dan kun je kijken of je garantie hebt. ik weet niet of je de pc al lang hebt, maar bij de meeste winkels kun je ze omruilen als ze binnen een week kapot gaan (zgn DOA)

edit. ok plaatje niet gezien. dus geen brandplekken, maar het lijkt er op dat je core afgebrokkeld is.. das niet goed en gaat je de garantie kosten.

kun je een grotere pic posten (niet op theforumisdown, maar op de space die je van je provider hebt bvb)

[ Voor 32% gewijzigd door RocketKoen op 20-03-2003 21:35 ]

TheS4ndm4n#1919

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

En waar baseer jij op dat hij dood is :?

Verwijderd

Wil natuurlijk niet al te vervelend doen, maar ik vind bovendien dat die proc er nogal goor uitziet, een grote schoonmaakbeurt met alcohol kan geen kwaad.

Verwijderd

Ik heb ook een AMD doorgebrand. Had per ongeluk de fan verkeerd op de heatsink gezet. Hij zoog dus lucht...was binnen 6 sec. met m'n 2000+ gebeurd. Eerst een branderige geur toen niets meer. Ik had wel m'n FSB tot 150 verhoogd en m'n voltage tot 1,79 V. Enige wat aan de cpu te zien is is een kleind brandplekje net naast de core.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 10:45:
Ik heb ook een AMD doorgebrand. Had per ongeluk de fan verkeerd op de heatsink gezet. Hij zoog dus lucht...was binnen 6 sec. met m'n 2000+ gebeurd. Eerst een branderige geur toen niets meer. Ik had wel m'n FSB tot 150 verhoogd en m'n voltage tot 1,79 V. Enige wat aan de cpu te zien is is een kleind brandplekje net naast de core.
Dan zat de heatsink niet goed op de core.

Voor de duidelijkheid, een heatsink heeft genoeg capaciteit om een AMD gedurende een aantal minuten te laten draaien.

Ik wordt af en toe zo ziek van mensen die zo lopen te blaten dat een AMD doorbrandt binnen een paar seconden zonder FAN.
Lees:
SLAAT NERGENS OP!!!!

Zelfs in de FAQ staat dat een fan mag zuigen ipv blazen dus :z

Edit: geen flame maar ik vindt het zo irritant dat mensen zomaar effe een oorzaak aanwijzen terwijl te niet weten waar ze over praten :(

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 21-03-2003 14:44 ]

• Shunt

Shunt

Boe

hmmz laats een vriend van me die had de fan op zijn cooler van zijn amd xp 2600 vervangen TOEN DE KOELER NOG OP DE PROC ZAT |:(
en hij maar denken dat die fan niet hard genoeg blies :P en dat hij door gebrand was
nou nee dus gewoon een hoekje er af :P
en als je nu eens een detaild plaatje post van ENKEL DE CORE dan kan ik zien of jou core ook niet gewoon bechadigt is :>

Game PC

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Shunt schreef op 21 March 2003 @ 15:33:
hmmz laats een vriend van me die had de fan op zijn cooler van zijn amd xp 2600 vervangen TOEN DE KOELER NOG OP DE PROC ZAT |:(
Daar gaat ie echt niet kapot van hoor... :Z
* Glashelder had dat zo vaak gedaan met z'n TB 1400

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 21-03-2003 16:14 ]

Verwijderd

verander het geheugen es of doe een cmos clear kan ook wel es helpen,

bij geen beeld zijn vaak deze problemen het:
1. cpu dus stuk
2. geheugen niet compatibel met mainb
3. vga kapot
4. teveel schroefjes onder het mainboard.
5. wat wij ook wel es hebben gehad is dat de kast bv kortsluiting maakt met het mainb.

ik zou dus zegggen probeer es een andere cpu erin te doen , doet ie het wel dan weet je het probleem, doet ie het niet moet je ff alle stappen wat ik ze gaan volgen

suc6!!

Verwijderd

ow ik had de foto niet gezien!!!!

ja je cpu is defect en je garantie is vervallen , de core is namelijk beschadigd en de fabrikant geeft daarop geen garantie!

sorry!!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 12:03:
ow ik had de foto niet gezien!!!!

ja je cpu is defect en je garantie is vervallen , de core is namelijk beschadigd en de fabrikant geeft daarop geen garantie!

sorry!!
Blaat, tip: leer lezen B)

Waar zie jij een beschadiging? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 22-03-2003 15:09 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
dual-zip schreef op 22 maart 2003 @ 15:08:
[...]

Blaat, tip: leer lezen B)

Waar zie jij een beschadiging? :?
Die cpu is dus wel gewoon stuk, zie onderstaand plaatje. Bij een Thunderbird kwam je hier nog mee weg, maar bij een huidge XP is het gewoon over en out.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/cpudiedusstukis.JPG
dual-zip schreef op 21 March 2003 @ 16:14:
[...]

Daar gaat ie echt niet kapot van hoor... :Z
* ExcaliburDexter had dat zo vaak gedaan met z'n TB 1400
sommige mensen kunnen niet goed omgaan met een schroevendraaier. Dit resulteert dan meestal in een gechipte core, omdat de kracht die wordt uitgeoefend op de koel combo zich meestal op de zijkant bevind (de schroefjes van een fan).

[ Voor 9% gewijzigd door ExcaliburDexter op 22-03-2003 15:57 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
wees blij dat jullie kunnen zien wat eraan de hand is :'(
mijn duron 1.2 heeft last van een bevroren lulletje... (pc freezes)
alles in bios op standaard en in windows doetieut wel en spellen geven het op :'(
GPU is prima in orde zit extra koeling op en word niet heet duss
niet ergeren aan dingen die meevallen :P

Even niets...

Verwijderd

zet een coolertje op je mobo aan sluiting. als die gaat draaien dan weet je dat het niet je mobo is. start met allen video mem cpu op dus alle snoertjes los ect. gewoon dinge uit sluiten. kijk op je cpu zitten er zwarte pittjes op of ruikt hij naar ei dan is hij kaduk:) ben trotse eigenaar van 2 doorgebrande amd1600tjes :>

Verwijderd

dual - zip : ik weet waar ik over praat!!!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ExcaliburDexter schreef op 22 March 2003 @ 15:33:
[...]

Die cpu is dus wel gewoon stuk, zie onderstaand plaatje. Bij een Thunderbird kwam je hier nog mee weg, maar bij een huidge XP is het gewoon over en out.

[afbeelding]

[...]

sommige mensen kunnen niet goed omgaan met een schroevendraaier. Dit resulteert dan meestal in een gechipte core, omdat de kracht die wordt uitgeoefend op de koel combo zich meestal op de zijkant bevind (de schroefjes van een fan).
Dat kan ook een compressiefoutje zijn, tis een pic van beroerde kwaliteit

Als de topicstarter nog is langsfiets kijk dan is of er inderdaad een hoekje is afgebrokkeld!

Verwijderd

Topicstarter
De foto is heel onduidelijk idd, maar kan geen andere nemen. Geen nood, de hoekjes zijn niet kapot van de core etc. Is gewoon crapy foto.

De cpu is binnen in de winkel, ik wacht op antwoord

thx for the help all

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 20:54:
dual - zip : ik weet waar ik over praat!!!
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 21:03:
De foto is heel onduidelijk idd, maar kan geen andere nemen. Geen nood, de hoekjes zijn niet kapot van de core etc. Is gewoon crapy foto.

De cpu is binnen in de winkel, ik wacht op antwoord

thx for the help all
Aan bovenstaande reactie te zien blaat je maar wat :D :+

Als ie afgebrokkeld zou zijn had je idd gelijk
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 12:03:
dit hierboven is allemaal blaat :o

Amd geeft meestal geen garantie op afgebroken hoekjes, maar in mijn geval zag ik nog 80 euro terug.
De bevestigingsclip van m'n socket brak af, waardoor er aan 1 kant teveel druk kwam en ie afbrak :'( (TB1400)

[ Voor 38% gewijzigd door Glashelder op 22-03-2003 21:08 ]

Pagina: 1