Toon posts:

[XP] @home internet delen met sygate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem om de @home-internet verbinding te delen over een netwerk(je) middels Sygate 4.
Het delen van bestanden lukt prima, maar om een of andere reden werkt sygate niet goed.
Het netwerk:

1pc XP prof met 2 netwerkkaarten. De ene netwerkkaart verkrijgt z'n IP middels DHCP via @home, de andere heeft het bekende IP 192.168.0.1.

1pc XP prof met 1 netwerkkaart. IP 192.168.0.2

De "server" PC heeft een verplichte naam (c-xxxxx) en Werkgroep: @home. Volgens mij ligt hier het probleem. Met sygate kun je een netwerkkaart (werkgroep) delen met een andere werkgroep. Aangezien de serverpc niet in dezelfde dezelfde werkgroep zit als de client, werkt het volgens mij niet.

Heeft iemand hezelfde als een meegemaakt, of een andere oplossing??
Ik kan vast niet de enige @home abonnee zijn die een netwerk heeft?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe zien de rest van je netwerksettings eruit ?
Wat is de default gateway van je client PC ?

Werkt Sygate niet gewoon met NAT ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
gateway is op de client ingesteld naar de server.
Daar ligt het probleem niet

Verwijderd

Die werkgroep kun je gerust aanpassen, het enige wat telt is de machinenaam voor @home.

Verwijderd

misschien een beetje offtropic, maar is het geen optie voor je om een router te kopen. heb ik ook gedaan na veel geklungel met zo'n crosslink. het scheelt echt veel in werk en moeite. plus dat je nu op allebei de pc's onafhankelijk kunt internetten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

idd, de werkgroep is niet van belang.
als het cc/cp nummer maar klopt.

en waarom maak je niet gebruik van ics. is een stuk makkelijker en heb er meerdere netwerkjes zo ingesteld. nooit problemen mee.

Verwijderd

XP pro heeft zelf al alle funkties die in sygate zitten(bijna allemaal) dus waarom maak je niet gewoon een werkgroep en deel internet gewoon.
Heb ik ook jaren gehad, en heb zelfs met 98 ook sygate gebruikt werkte perfect maar met xp is het wel heel makelijk geworden dus suc6. ;)

Verwijderd

Topicstarter
als ik inderdaad de werkgroep kan veranderen is het probleem waarschijnlijk opgelost!
Thanx voor de tip. Had ik natuurlijk ook zelf kunnen proberen ;(

Verwijderd

Topicstarter
;( ;(
tis me nog niet gelukt, ik snap het probleem echt niet.
Ik gebruik dit programma zo vaak en toch wil het hier niet... vreemd

andere suggesties?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 19:06:
;( ;(
tis me nog niet gelukt, ik snap het probleem echt niet.
Ik gebruik dit programma zo vaak en toch wil het hier niet... vreemd

andere suggesties?
Probeer het gewoon eens met ICS, met de Netwerk wizard van XP, is net zo makkelijk.

Verwijderd

Welke exacte versie van Sygate 4 gebruik je? Er is namelijk een probleem met een bepaalde build van Sygate 4 waarbij Internet delen niet werkt op Win2k en XP platformen (bug is inmiddels opgelost in de allernieuwste versie).
Pagina: 1