Toon posts:

Cisco 760 series problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een cisco 760 series (specifiek een 765), maar ik krijg het kreng niet aan de praat.. Hij is gewoon niet te vinden in het netwerk. Hij staat aangesloten op een sweex 5 poorts switch, en ook nog eens met de configuratiekabel aangekoppeld. Zelfs de Monitor van Faststep (heb ik kunnen downloaden) is het kreng niet te vinden.... Ik hoop dat ik wat advies kan krijgen. Ik wil de router ij een win98/xp netwerk gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door Koffie op 19-03-2003 20:22 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alstie nix doet ... terug naar de winkel :?

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
erm... niet mogelijk... falliesement uitverkoop... no money back... sjips..

Verwijderd

en gewoon op console ? helmaal niets ??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 16:53
idd, probeer eens op de console plug icm hyperterminal oid.. Gewoon ff kijken of er iig info langskomt. Heb je passwrds van dat ding? Weet je z'n huidige config?

En vanaf daar verder gaan werken. Via LAN werkt pas als ie natuurlijk wel de goeie IP's heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nix van dat ding! Alleen dat hij uit he fallisement van KPN Quest komt... ik heb hem ook al gepingt... nix... Zucht... Zijn er ook betere alternatieven om een ISDN lijn over een netwerk te delen dan? Andere routers van een ander merk bijvoorbeeld?

Zijn IP weet ik via faststep, die heb ik bij cisco gedowload.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 18:42 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Zit er nog een blauwe serieele console kabel bij.. Dan moet je die eens in de juiste poort (blauw omrand) prikken, en de anderekan via een converter op je seriele poort.

Daarna dat ding resetten,en kijk eens in hyperterminal. Kom je er vast wel op.

Dat hij niet reageert op een ping, of niet te configureren is via FastStep (voor de 700 serie) zou kunnen dat de config dat nu niet toelaat.

Probeer er eerst eens via een console op te komen.

Als je geen blauwe config kabel hebt, dan zou je op het internet eens moeten zoeken naar de juiste pinout. Hij is redelijk makkelijk zelf te maken.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Via hyperterminal er een config in plaatsen. Een eerste vereiste is dat je connectie hebt via de consolekabel. Met het commando "upload" kan je de configuratie bekijken. Als je er geen verstand van hebt kun je beter faststep gebruiken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met het commando upload kan je de config bekijke is toch gewoon show start

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TrailBlazer schreef op 20 maart 2003 @ 19:22:
met het commando upload kan je de config bekijke is toch gewoon show start
als je de huidige config wil zien dan heb je "sh run" ("show running-config" voluit)
voor de opgeslagen config (boot-config dus) is er "sh start" ("show startup config")

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Magic schreef op 20 March 2003 @ 19:26:
[...]

als je de huidige config wil zien dan heb je "sh run" ("show running-config" voluit)
voor de opgeslagen config (boot-config dus) is er "sh start" ("show startup config")
We hebben het hier over een Cisco-700 serie. Die heeft niet het standaard-IOS
van Cisco. Met upload kan je wel degelijk de configuratie bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door sniper20 op 20-03-2003 19:37 ]

• Equator

Equator

Crew Council

Magic schreef op 20 March 2003 @ 19:26:
[...]

Das volgens mij alleen op een volwaardig Cisco IOS. Niet op de Firmware van de 700 serie.

Daar kan je inderdaad met upload de config bekijken, en uploaden wanneer je asci doanload/recording aan hebt staan.

damn, sniper, jij bent te snel..

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 20-03-2003 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst confogmaker van Cisco zelf geprobeerd... ken hem ook niet vinden... zucht... het rare is, ook via de config-kabel zietie hem ook niet... Dat is het probleem nou net. Al mijn netwerk dat kreng zag, kan ik dat alles doen, maar zelfs de sotware van cisco ziet hem ook niet, en hyperterminal wordt ik niet wijs uit...

Ik heb hem trouwens aangesloten op een sweex 5 poorts switch en ik gebruik de kabel die ik bij m'n router heb gekregen (ja, die zat er wel bij). Ik ben ook al gedeeltelijk door de tutorial van de 700 series routers gelopen, maar de kleurencodering die zij hebben gaat niet op voor de 760 series... alle kabels zijn zwart...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 21:02 ]

Verwijderd

De configkabel die er bij hoort te zitten is een blauwen kabel die je aansluit op de 9-pens com-poort op je pc bijv op COM1
dan zoek je het programma hyperterminal (hypertrm.exe)
geef een naam op voor de verbinding, kies daarna voor verbinding op com1

zet bij poort settings op 9600bits en de flowcontrol op none
daarna kom je in het hyperterminal scherm
geef daar 2x enter en toets daarna UPL gevolgd door enter in, dat is de configuratie van de
router. Als je een echte config kabel hebt, zou dit moeten lukken, anders istie stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ooooooooooookay.... geen reactie van Hyperterminal... Moet ik misschien iets instellen? Ik heb de isdn lijn voor de zekerheir ook niet aangesloten. Voor je het weet maaktie verbinding... ik denk dat jullie er wel kunnen inkomen dat ik geen zin heb aan een onnodig hoge rekening..

Tot dusver nog steeds nix...

Verwijderd

wat voor console kabel heb je? een ronde of een platte istei wel (licht)blauw
wat voor kabels heb je er allemaal bij.
zijn je com-poorten wel enabled (kijk in je hardware configuratie)
Alleen stroom en de configkabel zijn voldoende omdat ding te bereiken
nogmaals: hyperterminal: 9600 bits/8 databits/parity none/stopbits 1/flowcontrol none
wat zie je daarna in het hyperterminal scherm?

• Equator

Equator

Crew Council

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 21:52:
wat voor console kabel heb je? een ronde of een platte istei wel (licht)blauw
wat voor kabels heb je er allemaal bij.
zijn je com-poorten wel enabled (kijk in je hardware configuratie)
Alleen stroom en de configkabel zijn voldoende omdat ding te bereiken
nogmaals: hyperterminal: 9600 bits/8 databits/parity none/stopbits 1/flowcontrol none
wat zie je daarna in het hyperterminal scherm?
Ook ff een paar keer op enter drukken in hyperterminal.. Dan zou de prompt moetn verschijnen...

Verwijderd

Heb ook eens zo'n ding proberen te configgen, wat een bitch. Cisco Faststep kun je vergeten, de console is je enige oplossing en dan nog is het niet 100% gelukt bij mij. Hierbij moet je echt ff iemand hebben met een goede config.
Pagina: 1