Ik ben een POP3 client in Jscript aan het maken, maar ik loop tegen een probleem aan.
Om data met het winsock object te kunnen gebruiken wil ik Jscript gebruiken.
Als je data verzonden hebt moet je wachten totdat je data terug krijgt van het winsock object, dit gebeurd dus met een event handler, in dit geval de DataArrival event handler.
Het probleem is dat het lijkt also Jscript het event niet opvangt, met vbscript lukt dit zonder probleem.
Een voorbeeld in vbscript:
Nu dacht ik dat in Jscript gewoon met:
Socket.DataArrival te doen... maar dat blijkt gewoonweg niet te werken.
Ook Socket.onDataArrival, Socket.dataarrival en 'function Socket_DataArrival()' heb ik geprobeerd... helaas zonder succes.
't lijkt me toch wel dat Jscript krachtig genoeg is om zoiets uit te voeren, niet?
Om data met het winsock object te kunnen gebruiken wil ik Jscript gebruiken.
Als je data verzonden hebt moet je wachten totdat je data terug krijgt van het winsock object, dit gebeurd dus met een event handler, in dit geval de DataArrival event handler.
Het probleem is dat het lijkt also Jscript het event niet opvangt, met vbscript lukt dit zonder probleem.
Een voorbeeld in vbscript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <object id="Socket" classid="clsid:248DD896-BB45-11CF-9ABC-0080C7E7B78D">
<param name="enable" value="1" />
</object>
<script type="text/vbscript">
Option Explicit
Dim Buffer
Socket = Document.GetElementById("Socket")
Socket.RemotePort = 110
Socket.RemoteHost = "pop.mail.yahoo.com"
Sub Socket_DataArrival(ByVal bytesTotal)
Socket.GetData Buffer, vbString
MsgBox "Socket is verbonden. Ontvangen data: " & Buffer
End Sub
Socket.Connect
</script> |
Nu dacht ik dat in Jscript gewoon met:
Socket.DataArrival te doen... maar dat blijkt gewoonweg niet te werken.
Ook Socket.onDataArrival, Socket.dataarrival en 'function Socket_DataArrival()' heb ik geprobeerd... helaas zonder succes.
't lijkt me toch wel dat Jscript krachtig genoeg is om zoiets uit te voeren, niet?