Jongen vermoord om potje CS

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60580

Topicstarter
Jongen vermoord om potje CS
Gepost op 26-01-2003 om 19:27 door Rik van Nuil [Algemeen]
Christian Kwee, een 17 jarige jongen uit Vancouver, is vorige week zaterdag om het leven gekomen tijdens een potje Counter-Strike. Christian was een goed Counter-Strike speler en kwam regelmatig als winnaar uit de bus, dit tot ergernis van zijn tegenstanders.
Vanwege zijn goede prestaties ontstond een woordenwisseling die uit de hand gelopen is. Christian heeft dit met de dood moeten bekopen.

In response, a message appeared on Mr. Kwee's screen: F.U.

He replied: F.U.2.

As the exchange of words escalated, three young men from another computer screen rushed over and grabbed him by the collar. They were about to punch him when others intervened, said Albert Wahyono, a friend of the Kwee family.

Mr. Kwee and his teammate were relieved when the men turned and ran out the door. But the losing teammates came back moments later, pushed Mr. Kwee into a corner and started to beat him up. A shot was fired and they fled.

De eigenaar van het internet-café zegt echter dat de schuld niet bij het spel ligt. Hij weet immers te vertellen dat er miljoenen mensen zijn die Counter-Strike spelen en die niet gewoon mensen in elkaar slaan, of doodschieten omdat ze niet tegen hun verlies kunnen. Helaas is het in dit geval anders afgelopen.

ik vind dit dus echt zielig wat jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 22:28
amerika ja toch? nmiet zielig dus, valt gewoon op dat het altijd die gasten zin... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Beetje oud nieuws al?
En waarom kan dit niet in het "grote cs" topic?
[rml][ PC]Het CS topic - deel I[/rml]

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 44492 op 19-03-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:18
Anoniem: 44492 schreef op 19 March 2003 @ 19:11:
Beetje oud nieuws al?
En waarom kan dit niet in het "grote cs" topic?
[rml][ PC]Het CS topic - deel I[/rml]
Uhm dit is totaal iets anders mssn ??

Ontopic : djeeez hoezo kan iemand niet tegen zijn verlies ... een spel is een spel moet niet zo uit de hand lopen dat je er iemand voor dood moet knallen. sick

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timocos schreef op 19 March 2003 @ 19:13:
[...]

Uhm dit is totaal iets anders mssn ??

Ontopic : djeeez hoezo kan iemand niet tegen zijn verlies ... een spel is een spel moet niet zo uit de hand lopen dat je er iemand voor dood moet knallen. sick
Maar dan krijg je binnenkort allemaal van die topic's:
"Jongen dood geknifed naar potje tetris"
"Meisje verkracht na potje postal"
"Mensen beschoten naar potje pacman"

Beetje onbegonnen werk, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 15-06 17:10
Anoniem: 44492 schreef op 19 maart 2003 @ 19:15:
[...]

Maar dan krijg je binnenkort allemaal van die topic's:
"Jongen dood geknifed naar potje tetris"
"Meisje verkracht na potje postal"
"Mensen beschoten naar potje pacman"

Beetje onbegonnen werk, vind ik.
Timocos heeft wel gelijk, dit hoort totaal niet in het CS topic thuis. Het is alleen dat er iemand neergeschoten is na een potje CS, maar het had net zo goed UT kunnen zijn of noem maar op.
En dat er nog meer van dit soort topics zullen komen zal ook wel mee vallen, want zo vaak wordt er niet iemand vermoord na een spelletje (gelukkig).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Schuey schreef op 19 March 2003 @ 19:11:
amerika ja toch? nmiet zielig dus, valt gewoon op dat het altijd die gasten zin... :Z
Onzin.

Dit is ook al een aantal keren in o.a. Korea gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77685

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 09:18
KaAzKoP schreef op 19 March 2003 @ 19:20:
[...]

Onzin.

Idd het gebeurt zelfs daar meer dan in Amerika ...

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaRc0 schreef op 19 March 2003 @ 19:19:
[...]

Timocos heeft wel gelijk, dit hoort totaal niet in het CS topic thuis. Het is alleen dat er iemand neergeschoten is na een potje CS, maar het had net zo goed UT kunnen zijn of noem maar op.
En dat er nog meer van dit soort topics zullen komen zal ook wel mee vallen, want zo vaak wordt er niet iemand vermoord na een spelletje (gelukkig).
Een opsomming van topics wat ik kon vinden met dergelijke inhoudt.
Counter-Strike in Real Life
games veroorzaker van geweld
Los Angeles zucht onder Counter-Strike rellen
Gamer weer dood door teveel te gamen
Counterstrike veroorzaakt rellen
Veel lees plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Even gezocht, hier staat het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70097

KaAzKoP schreef op 19 maart 2003 @ 19:20:
[...]

Onzin.

nee daar ging iemand dood door overmatig cs'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Anoniem: 70097 schreef op 19 March 2003 @ 19:24:
[...]

nee daar ging iemand dood door overmatig cs'n
Ook ja. Er is ook eens iemand doodgeschopt- en geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 09:20
KaAzKoP schreef op 19 maart 2003 @ 19:20:

Onzin.

Yep daar gaan zelfs mensen dood omdat ze simpel weg teveel spelen. Ik geloof dat Diablo II daar al meer als 10 doden heeft geeist. Vooral de spellen die in de internetcafes worden gespeeld (met name starcraft / warcraft 3 / Diablo II) zijn zeer populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
eh dit is al een paar maanden oud geloof ik, en ik d8 dat er al hier een discussie over was geweest

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 15-06 17:10
evilpin0 schreef op 19 maart 2003 @ 19:33:
eh dit is al een paar maanden oud geloof ik, en ik d8 dat er al hier een discussie over was geweest
Ja, als je naar de datum van de post in Xenosage z'n post had gekeken had je gezien dat die al bijna 2 maanden oud is:
Gepost op 26-01-2003
Er was ook al een topic over, maar daardoor wordt dit natuurlijk niet minder erg.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja, euh ff ontopic aub, als het topic hier niet hoord word het wel gesloten door admin.
ontopic: tsja het is toch erg dat dit gebeurd maar dit komt niet door cs volgens mij. Bij een race spel of sport spel kan hetzelfde gebeuren. het komt gewoon omdat cs zoveel gespeeld word imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63730

Vancouver is in Canada btw,..

je bent een vette loser als je om een potje cs staat te schieten irl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58729

Daar zou ik niet eens aan denken, * Anoniem: 58729 zoekt dan snel cheats op :P B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58145

naar mijn mening is het even erg als die voetballer (Eskobar heette hij) die in het WK was doodgeschoten omdat hij een eigen doelpunt maakte.. Allemaal trieste mensen die niet tegen hun verlies kunnen. Is op geen enkele manier in direct verband te brengen met puur en alleen het spel Counterstrike of 'de computer', maar wel met zieke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 14-06 18:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

vancouver ligt in Canada B) ... maar dit is wel _erg_ triest... echt ziek gewoon :|

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
En bedankt voor deze nuttige reply in dit topic.
Anoniem: 58145 schreef op 19 March 2003 @ 21:45:
naar mijn mening is het even erg als die voetballer (Eskobar heette hij) die in het WK was doodgeschoten omdat hij een eigen doelpunt maakte.. Allemaal trieste mensen die niet tegen hun verlies kunnen. Is op geen enkele manier in direct verband te brengen met puur en alleen het spel Counterstrike of 'de computer', maar wel met zieke mensen.
En wat dan nog wel het ergste is is dat de media Counter-Strike dan afstempeld als 'slecht voor de jeugd' en dat soort gelul. Er wordt meteen weer een zondebok gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Topicstarter, _wat_ vind je nou precies zielig? Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Dat het zielig is voor die gast z'n ouders / vrienden lijkt me duidelijk maar dat bedoel je vast niet :)

Als je bedoelt dat je het een zielige actie vind van die gasten die hem hebben vermoord dan ben ik het 100% met je eens.
Al dat soort gebeurtenissen waar gamen in het spel was (woordspelinkje ;)), worden vaak direct geweten aan het gamen op zich. Dat zulke figuren al ziek in hun hoofd waren of in een vlaag van verstandsverbijstering iets gruwelijks doen lijkt dan vaak ineens vergeten te worden.
Ik geloof best dat iemand na een potje quaken een ander door zijn kop schiet, maar dat heeft vrij weinig te maken met dat gamen of quake je aan zou zetten tot dat soort dingen. Het kan hooguit een trigger zijn die een gek doet afgaan. Maar dat kan een explosie op tv of een telefoon die overgaat of een kat die door het luikje binnen rent ook zijn.
Mensen willen graag snel met de vinger wijzen. Het is ook best wel te verwachten dat ze dat doen in het geval van geweld-games omdat het 1 + 1 = 2 lijkt. Maar het zit toch wel ff anders in elkaar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513

Zieke mensen... Omdat hun slecht spelen ga je ze toch ook niet in elkaar slaan/ neer schieten. Echt weer iets wat nergens opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

steveman

Comfortabel ten onder

Uehm, vancouver ligt in Canada... (ja is het 2x noemen waard >:) )en als je Bowling for Columbine hebt gezien zie je wel dat het daar was anders in elkaar steekt.

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 19-03-2003 22:48 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Het is altijd zo voor de hand liggend om een geweldadig spel de schuld te geven. Iemand de film Bowling for Columbine gezien?

Bowling for Columbine bekijkt (onder andere) de schietpartij door twee jongens op Columbine High School. Ze kwamen met een krat wapens naar school en schoten tientallen van hun klasgenoten neer.

Naderhand werden computerspelletjes en rockmuziek aangewezen als de schuldigen. De twee speelden veel Quake, en een week of twee eerder waren ze naar een Marilyn Manson concert geweest...

Logisch dus dat daar de oorzaak lag. De maker van de documentaire kwam er echter achter dat de twee de ochtend voor de schietpartij waren wezen bowlen.

Hm. Ze hadden gebowled --> daarna mensen neergeschoten --> conclusie: ze hebben ze neergeschoten omdat ze zijn wezen bowlen :)

Net zo'n goede redenering als dat het de schuld van Marilyn Manson of Quake was, of niet?

Edit: toeval, twee mensen die op hetzelfde moment over Bowling for Columbine beginnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-03-2003 23:52 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16

inXs

known as inXs

Ik vind dit altijd zo fout, door "CS" het heeft NIETS maar dan ook NIETS met CS te maken, het zijn gewoon jongeren die totaal niet tegen hun verlies kunnen.. Het had net zo goed bij een potje schaak kunnen gebeuren.. En door deze dingen krijg je van die fijne ouders die hun kinderen gaan verbieden om dit soort spellen te spelen... Maar ik hoor juist dat dit soort spelen juist erg goed kunnen zijn, een uitlaatklep om eens even lekker een beetje agressie en frustratie kwijt te kunnen (wel in mijn geval iig) ... Bij voetbal gebeuren nog veel ergere dingen, maar nee voetbal mag wel gewoon... Al zijn het dan vooral de supporters die de meest vreemde dingen doen.. Maar op het veld gebeuren ook de meest erge dingen, zo van ff expres tegen zijn knie aan "sliden" of ff lekker tegen zijn hoofd koppen, etc etc.. Maar nee voetbal, niemand die erover hoort...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd maar door dit soort berichten zeggen ouders wel van: zie je wel altijd door die spelletje bla bla bla.

En tsja in amerika is alles mogelijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

schnumi schreef op 20 maart 2003 @ 09:42:
Idd maar door dit soort berichten zeggen ouders wel van: zie je wel altijd door die spelletje bla bla bla.

En tsja in amerika is alles mogelijk.
Ja precies en ik probeer dus duidelijk te maken dat dat het foute hieraan is.. :)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36960

bl!kje schreef op 20 March 2003 @ 09:47:
[...]

Ja precies en ik probeer dus duidelijk te maken dat dat het foute hieraan is.. :)
Een gamer met verstand die kan alle spellen spelen zonder dat hij raare dingen gaat doen. Want meestal zit er dan al een steekje los bij die gamers, die hunzelf niet kunnen beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ach een paar jaar geleden waren hier in de NL ook kinderen opgepakt die betonnen platen van viaducten op de snelweg gooiden.. en volgens de ouders zou dat toen allemaal door computerspellen komen :X .

Er zijn gewoon altijd freaks tussen die het voor iedereen moeten verpesten.. ik heb jaren bijvoorbeeld carmageddon gespeeld, maar ik heb nu echt niet de neiging om met mijn auto over mensen heen te rijden..

Trouwens, Vancouver ligt in Canada, niet in de VS..

[ Voor 3% gewijzigd door agentorangina op 20-03-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7533

Vancouver is toch Canada? Naja das bijna hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

agentorangina schreef op 20 March 2003 @ 10:01:
Ach een paar jaar geleden waren hier in de NL ook kinderen opgepakt die betonnen platen van viaducten op de snelweg gooiden.. en volgens de ouders zou dat toen allemaal door computerspellen komen :X .

Er zijn gewoon altijd freaks tussen die het voor iedereen moeten verpesten.. ik heb jaren bijvoorbeeld carmageddon gespeeld, maar ik heb nu echt niet de neiging om met mijn auto over mensen heen te rijden..

Trouwens, Vancouver ligt in Canada, niet in de VS..
Ben benieuwd welk spelletje dat moest zijn. Ik heb nog nooit een spel gespeeld waarbij je betonnen platen van een viaduct af moest gooien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Anoniem: 36960 schreef op 20 March 2003 @ 10:19:
[...]

Ben benieuwd welk spelletje dat moest zijn. Ik heb nog nooit een spel gespeeld waarbij je betonnen platen van een viaduct af moest gooien. O-)
Zal wel door een 1 of andere film komen :+ (ik meen me een film te herrineren waar kinderen vanaf een brug, een pop de snelweg op gooien.. )

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik weet 't ook niet meer precies.. alleen dat de ouders computerspellen de schuld gaven voor het gedrag van de kinderen..

Misschien een idee voor 't nieuwe Davilex entertainment ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26793

"If Pacman affected us when we were kids, we'd all be walking in darkened rooms munching pills all day" zei ooit een heel wijs man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
bl!kje schreef op 20 March 2003 @ 10:22:
[...]

Zal wel door een 1 of andere film komen :+ (ik meen me een film te herrineren waar kinderen vanaf een brug, een pop de snelweg op gooien.. )
Is dat niet schatjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

amerika???? volgens mij ben je in de war met canada hoor :D.

Kut n00bs die altijd de schuld geven aan amerika vind ik belachelijk. Als nederland zo groot was als Amerika dan zou het hier erger aan toe gaan maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 26793 schreef op 20 March 2003 @ 13:39:
"If Pacman affected us when we were kids, we'd all be walking in darkened rooms munching pills all day while listening to repeating monotone electronic music" zei ooit een heel wijs man.

Wel ff compleet quoten dan he ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

Tuurlijk... :z

Lekker Amerika overal de schuld van geven.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Anoniem: 30890 schreef op 20 March 2003 @ 14:36:
[...]

Tuurlijk... :z

Lekker Amerika overal de schuld van geven.... :z
Ach, dat is modern. Beschuldig die jongen toch nergens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-01 21:44
Games maken gewoon bij sommige mensen veel agressie los. Vooral die online FPS games. Naarmate je het langer speelt word je fanatieker en accepteer je gewoon niet meer dat iemand je constant afschiet. ik accepteer dat ook niet. soms is het niet te vermijden en dan heb je er vrede mee, maar als het constant dezelfde wordt het zwaar irritant.
Leuk voordiegene maar irritant voor de ander.
C.S. is gewoon de gebeten hond omdat het in verhouding veel wordt gespeeld. Mohaa, TO, Wolfenstein en UT hoor je gewoon niks over.

Maar om terug te komen op het doodschieten. Het staat dus totaal los van het spel of het gamen. Als je tegen iemand zegt dat hij respect moet hebben voor ouderen of ze die fiets niet moeten slopen word je gewoon doodgeslagen/geschopt....Zo zit de maatschappij gewoon in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 16:18
Schuey schreef op 19 maart 2003 @ 19:11:
Wat een slechte post.

1. Dit soort dingen gebeuren overal tegenwoordig
2. Vancouver ligt in Canada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Kaap schreef op 20 March 2003 @ 15:01:
[...]

Wat een slechte post.

Volgens mij ligt Vancouver en Canada nog steeds op het continent Amerika!

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Rody schreef op 20 March 2003 @ 14:46:
Games maken gewoon bij sommige mensen veel agressie los. Vooral die online FPS games. Naarmate je het langer speelt word je fanatieker en accepteer je gewoon niet meer dat iemand je constant afschiet. ik accepteer dat ook niet. soms is het niet te vermijden en dan heb je er vrede mee, maar als het constant dezelfde wordt het zwaar irritant.
Ja en als het dan zwaar irritant is en je accepteert dat niet, wat dan? Ga jij dan iets doen in de trend van mensen slaan of neerschieten of dingen afbreken oid? nee toch? Want je zegt dat je dat dan niet accepteert. Hoezo niet dan? Wat ga je dan doen op zo'n moment?
Als je tegen iemand zegt dat hij respect moet hebben voor ouderen of ze die fiets niet moeten slopen word je gewoon doodgeslagen/geschopt....Zo zit de maatschappij gewoon in elkaar.
Zo zit de maatschappij dus _niet_ in elkaar. Maar dat soort akkefietjes zijn tegenwoordig gewelddadiger dan voorheen. De maatschappij dat ben jij en dat klopt ook. Ik vind niet dat je met een soort doom-scenario in je hoofd moet rondlopen zo van: ja als dit dan krijg je dat. Want als je zo denkt, is het punt gevaarlijk dichtbij dat je het normaal vindt en even later ga je het zelf nog doen ook.
Je moet juist het goede voorbeeld geven en laten merken dat bepaalde manieren van doen onacceptabel zijn en blijven in de nederlandse maatschappij. Dat is gewoon je plicht als burger imo. En niet bij de pakken gaan neerzitten en zeggen dat het tegenwoordig zo is en dat je er niks aan kan doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Kaap schreef op 20 maart 2003 @ 15:01:
[...]

Wat een slechte post.

Wat een slechte post.

1. Dat dit soort dingen op andere plekken ook gebeuren is al gepost.
2. Dat Vancouver in Canada ligt is ook al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Anoniem: 16462 schreef op 20 March 2003 @ 15:04:
[...]

Ja en als het dan zwaar irritant is en je accepteert dat niet, wat dan? Ga jij dan iets doen in de trend van mensen slaan of neerschieten of dingen afbreken oid? nee toch? Want je zegt dat je dat dan niet accepteert. Hoezo niet dan? Wat ga je dan doen op zo'n moment?
Dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik ga beter m'n best doen zodat ik die persoon uiteindelijk toch te boven ben. Een ander gaat de straat op en schopt, slaat, steekt en knalt in het rond. Triest maar waar.
[...]

Zo zit de maatschappij dus _niet_ in elkaar. Maar dat soort akkefietjes zijn tegenwoordig gewelddadiger dan voorheen. De maatschappij dat ben jij en dat klopt ook. Ik vind niet dat je met een soort doom-scenario in je hoofd moet rondlopen zo van: ja als dit dan krijg je dat. Want als je zo denkt, is het punt gevaarlijk dichtbij dat je het normaal vindt en even later ga je het zelf nog doen ook.
Je moet juist het goede voorbeeld geven en laten merken dat bepaalde manieren van doen onacceptabel zijn en blijven in de nederlandse maatschappij. Dat is gewoon je plicht als burger imo. En niet bij de pakken gaan neerzitten en zeggen dat het tegenwoordig zo is en dat je er niks aan kan doen ofzo.
Toch heeft hij gedeeltelijk gelijk. Het is nou eenmaal zo dat je nu een veel grotere kans heb om in elkaar geslagen te worden als je ergens iets van zegt. En dan vooral bij hangjongeren.

De sociale controle was vroeger veel beter. Als iemand een fiets op straat aan het jatten is vol in het zicht zeggen de meeste mensen helemaal niks. 'Het is toch mijn fiets niet?' :{.

Of bijvoorbeeld alle automobilisten die doorrijden na een auto-ongeluk.

Of bijvoorbeeld mensen die doorlopen als er iemand doodgeslagen- en geschopt wordt.

En zo kan ik nog wel meer opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
KaAzKoP schreef op 20 March 2003 @ 15:04:
[...]

Wat een slechte post.

1. Dat dit soort dingen op andere plekken ook gebeuren is al gepost.
2. Dat Vancouver in Canada ligt is ook al gepost.
Wat een slechte post he? Niet dat het mij wat interreseerd, ik ga niet een heel topic lezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
KnoppenSpook schreef op 20 March 2003 @ 15:02:
[...]

Volgens mij ligt Vancouver en Canada nog steeds op het continent Amerika!
Ja dat is waar, dus als er in Duitsland stomme mensen wonen dan zeg je ook "stomme europeanen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
even over dat je beïnvloed word door het spelen van 1st person en real life. ik heb b.v. gelasergamed. en ik moet zeggen, ik was toch wel veruit de beste 8) ik speel veel spellen zoals sof2 e.d. ik denk duz dat het wel degelijk wat uitmaakt, ik had het hoogste hitpersentage :*)

maar ik kan wel tegen mijn verlies, meestal :P :9

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De games wat door de massa wordt gespeeld, is over het algemeen gewoon moorden.
De populaire spellen draait gewoon om elkaar zo vaak mogelijk dood maken, met daarbij de ranzige bloedeffecten en afvallende lichaamsdelen. Daardoor ga je zoiets wel steeds normaler vinden en schrikt het ook minder af om het irl te doen.

Het schrikt minder af, wat voor de meeste alsnog betekend dat je geen geweld irl gebruikt, maar voor sommige kan het de druppel zijn, geloof ik.

Overigens snap ik eigenlijk ook niet waarom nou al veel van die populaire spellen nou moord is, zijn er geen leukere onderwerpen? Het moet vooral gedetailleerd zijn met véél bloed, anders komt er wel een bloodpatch voor.. :{

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78460

die respawned nie meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ewivis schreef op 20 March 2003 @ 15:44:
even over dat je beïnvloed word door het spelen van 1st person en real life. ik heb b.v. gelasergamed. en ik moet zeggen, ik was toch wel veruit de beste 8) ik speel veel spellen zoals sof2 e.d. ik denk duz dat het wel degelijk wat uitmaakt, ik had het hoogste hitpersentage :*)

maar ik kan wel tegen mijn verlies, meestal :P :9
Ja dat lijkt me ook wel gaaf om een keer te doen. Maar ik denk niet dat ik er heel goed in ben. Want ik ben veel beter in racen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 36960 schreef op 20 maart 2003 @ 16:00:
[...]

Ja dat lijkt me ook wel gaaf om een keer te doen. Maar ik denk niet dat ik er heel goed in ben. Want ik ben veel beter in racen. :Y)
offtopic + spam: Kom dan naar de SP meeting, gaan we lasergamen :Y)

Overigens vond ik de vorige keer in de uitslag absoluut niet in terug dat ik ook shooters speel :D

🌞🍃

Pagina: 1