[HD] Doorgebrand nog evt te redden

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
!##%@

Oke, heb ik het weer ff gehad.

Vorige week 2 x 80 gig in me systeem gehangen. Aangezien ik nog het eea moest doen heb ik ze beiden ff op de rand gelegd van me systeem. Hele week geen probleem, was bijna klaar om ze vast in me systeem te zetten....

...knetter...

..een mooi gloeiend licht onder een van de hd's.

Het printplaatje vertoont mooie zwarte schroeiplekken. Garantie/RMA kan ik wel vergeten denk. Dus ik vroeg me zo even af of het mogelijk was om dat printplaatje te vervangen zodat ie het eventueel het weer zou kunnen doen. Printplaatje is afgeschermd met klein stukje schuimspul en kan je met speciaal schroevendraaiertje eraf halen. Is dit mogelijk en heeft iemand dit ooit ook wel eens gehad/gedaan? Aan printplaatje zou ik nog eventueel kunnen komen, maatje van me werkt bij een groothandel en heeft ook een mooie RMA afdeling. Ik gok zeker niet op ff matzen voor een nieuwe, maar eventueel op zoiets, als het kan natuurlijk.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:49
je kan proberen de printplaatje idd te vervangen. Dat is denk ik wel je enigste hoop. of anders gewoon RMA proberen.

Wie niet waagt, wie niet wint ;)

Verwijderd

Ik zou wel gewoon garantie proberen.
Je hoeft toch niet te vertellen dat ie op het randje lag
Als je gaat klooien ben je sowieso je garantie kwijt, dat kan je altijd nog doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 21:12 ]

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Tis beetje tricky nl voor mij.

Ben 4 weken geleden langs geweest omdat 1 van mijn 60 gigs gecrashed was na jaartje dienst. Nieuwe voor terug gekregen.

Twee weken later begaf de andere 60 gig en weer langs voor geweest. Die gast van RMA zo van, laat je ze stuiteren ofzow (hingen gewoon in systeem)? Beetje lacherig en hiervoor een 80 voor terug gekregen. Omdat ik raid wilde draaien toen nog maar 80 gig bijgenomen.

Om nu wéér langs te komen moet ik wel heel wat voor lullen denk, aangezien ze niet bij winkel vandaan komen, maar bij groothandel waar maatje van me werkt.

Maar toevallig een camera in de buurt, dus tracteer ik nog wel even op een mooie pic zo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

M.I.G. schreef op 20 maart 2003 @ 09:34:
Tis beetje tricky nl voor mij.

Ben 4 weken geleden langs geweest omdat 1 van mijn 60 gigs gecrashed was na jaartje dienst. Nieuwe voor terug gekregen.

Twee weken later begaf de andere 60 gig en weer langs voor geweest. Die gast van RMA zo van, laat je ze stuiteren ofzow (hingen gewoon in systeem)? Beetje lacherig en hiervoor een 80 voor terug gekregen. Omdat ik raid wilde draaien toen nog maar 80 gig bijgenomen.

Om nu wéér langs te komen moet ik wel heel wat voor lullen denk, aangezien ze niet bij winkel vandaan komen, maar bij groothandel waar maatje van me werkt.

Maar toevallig een camera in de buurt, dus tracteer ik nog wel even op een mooie pic zo.
Tja, ik had ook 5 dode hdds binnen een maand ofzo.
Sommige dingen zijn gewoon brak, en daarvoor is RMA bedoeld.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
M.I.G. schreef op 19 March 2003 @ 18:46:
!##%@

...
Is dit mogelijk en heeft iemand dit ooit ook wel eens gehad/gedaan? Aan printplaatje zou ik nog eventueel kunnen komen, maatje van me werkt bij een groothandel en heeft ook een mooie RMA afdeling. Ik gok zeker niet op ff matzen voor een nieuwe, maar eventueel op zoiets, als het kan natuurlijk.
Het kan, ik heb het gedaan met 2 dooie maxtors. Een met een kapot mechanisme en een met een doorgefikte printplaat. Geen enkel probleem. ;)

Verwijderd

maar je hoeft 'm toch ook niet via die groothandel te RMA'en?
Gewoon via de fabriek doen. En daar kennen ze je echt niet meer hoor.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
En daar issie dan:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/kasper.peters/80gigdood.gif

Nou kzal morgen es wat gaan proberen dan bij die gasten.....nee heb ik.... :'(

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Tja dat is gelukkig niet van toepassing, stond nog niets op gelukkig. Dat is dan de enige mazzel de laatste tijd met mijn hd perikelen.

<edit op BalusC> tja verder kijken dan me neus lang is, srry </edit op BalusC>

[ Voor 12% gewijzigd door M.I.G. op 20-03-2003 10:23 . Reden: lezen en scrollen..gr. ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik bedoelde meer dat in de FAQ ook het e.e.a. over printplaatjes staat ;)
Pagina: 1