Toon posts:

Windows XP vergeetachtig?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug mijn hele schijf geformat en ben met een schone lei begonnen nou in ieder geval dat dacht ik. Nu wilt het probleem echter dat nadat ik al mijn settings ingesteld hebt, dus van Outlook tot desktop dat dit allemaal vergeten word zodra mijn pc opnieuw opstart! Ook is het opstarten van dit profiel tergend langzaam!

|:( Het betreft hier maar 1 profiel en ook geen virus aangezien ik dat allemaal gedubbelchecked hebt. Plus het feit dat alle bestanden in het systeem gedeeld worden, het is alleen bij deze ene account! En laat dat nou juist de mijne zijn.

Ik formatte de pc doordat ik telkens een brakke usersettings zou hebben deze zouden namelijk corrupt zijn, en dus gaf Windows XP mij een tijdelijke account. Ook het soms spontaan rebooten bracht op het geheel een nog grotere domper :'(

Nadat ik Norton Systemworks 2003 NL er op had los gelaten bleef het probleem echter bestaan en nu achtervolgt het me nog steeds!

Ik heb een hele tijd WindowsXP zonder problemen kunnen draaien maar nu begint het me heel erg de keel uit te hangen.

Dus elke tip is welkom!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 18:46 ]

Verwijderd

Heb je bij het formatteren gekozen voor snel formatteren, of voor gewoon? Gewoon duurt langer, maar ik kan mij voorstellen dat het wel beter is.

Welk bestandssysteem heb je gekozen, Fat32 of NTFS? Wanneer je niet dual-boot met iets anders kun je het beste kiezen voor NTFS. NTFS is enigszins journalling, en kan daardoor makkelijker beschadigde bestanden recoveren.

Doe verder op je machine eens een "chkdsk.exe c: /f /r" en doe dan zoals gevraagd een reboot.

Zie je tijdens chkdsk-en errors voorbij komen?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mischien proberen system restore uit te zetten nadat je idd de chkdsk optie gedaan hebt ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

Toen ik een dergelijk probleem had (profile werd steeds weggedonderd) had ik Bad Clusters op me schijf ... en wonder boven wonder stond me profile nèt daar op :(

Chkdsk'en dus en indien nodig RMA sturen die hap!

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Bij mij vergeet ie telkens dat ik die godsverloren taalbalk weg wil...

• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 20:03:
Bij mij vergeet ie telkens dat ik die godsverloren taalbalk weg wil...
Dat heb ik ook (sinds installeren .NET framework 1.1) maar hoe op te lossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

448191,

Welkom op GoT :)
Je hebt goed gezocht - dat moet ik je nageven maar dit topic is al enige tijd oud en dus ook niet zo heel nuttig meer :)

Ik ga dit topic sluiten, open eventjes een nieuw topic waarin je probleem duidelijk omschreven wordt (wat gebeurt er precies - geen interpretatie) waarin je topic titel voldoet aan de eisen zoals we die in de Windows Operating Systems Policy stellen) en waarin je aangeeft wat je al geprobeerd hebt (dit tpic opgezocht bijvoorbeeld) :)

Verder - zoek ook nog eens op 'blazefind' - grote kans dat daarin je probleem zit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.