Ik heb een website gemaakt met een vrij uitgebreide "links" sectie. Nu is mijn vraag of iemand ook een (freeware
) progje weet om die links in een keer te checken of ze nog werken. Ik heb weinig zin om een paar honderd links handmatig te checken.
Verwijderd
ehm. hoezo of ze nog werken... beetje lastig denk ik.
een programmatje dat de link klikt en kijkt of er dan "de pagina kan niet worden gevonden" staat op de gelinkte pagina, en het dan aangeeft is er denk ik niet.
een programmatje dat de link klikt en kijkt of er dan "de pagina kan niet worden gevonden" staat op de gelinkte pagina, en het dan aangeeft is er denk ik niet.
Verwijderd
Ik neem aan dat je die website niet voor jezelf hebt gemaakt maar voor een publiek. Dan is zo'n programma helemaal niet nodig. Je laat mensen gewoon melden als er een dead link is. Vrij simpel.
Niet precies wat je zoekt, maar ik denk ook niet dat zulke programma's bestaan.
Niet precies wat je zoekt, maar ik denk ook niet dat zulke programma's bestaan.
online: http://www.siteowner.com/badlinks.cfm, daarnaast zijn er verscheidenen progjes (shareware/freeware/commercial) te vinden via google en/of tucows (zoek bijvoorbeeld op: website link checker)
AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor
heb je php ondersteuning?
Zoek dan eens op www.hotscripts.com of doe het met file()
't Is geen script-request, maar werkt wel het makkelijkst: zo gebruik ik er eentje. Wellicht niet de meest efficiente, maar hij werkt wel.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| foreach ($urls as $url) { $f = fopen($url, "r"); if (!$f) { echo "<font color=\"#FF0000\">$url bestaat niet!</font><br>"; } else { echo "<font color=\"#00FF00\">$url bestaat!</font><br>"; fclose($f); } flush(); } |
Precies wat je zoekt: Xenu's Link Sleuth, heeft uitgebreide rapporteermogelijkheden dus erg handig.
Is er dus wel...Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 18:08:
ehm. hoezo of ze nog werken... beetje lastig denk ik.
[ Voor 65% gewijzigd door Wildfire op 19-03-2003 18:35 ]
linkcheck voor linux, gebruik ik zelf. Hij staat op http://www.inter7.com/linkcheck.html
[ Voor 32% gewijzigd door Robtimus op 19-03-2003 18:49 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Verwijderd
jaWildfire schreef op 19 March 2003 @ 18:34:
Precies wat je zoekt: Xenu's Link Sleuth, heeft uitgebreide rapporteermogelijkheden dus erg handig.
[...]
Is er dus wel...
Verwijderd
En zoek eens naar urlcheckerTriloxigen schreef op 19 March 2003 @ 18:26:
heb je php ondersteuning?
Mijn dank is groot.........idd precies wat ik zocht. Als ik frontpage de links (350 stuks) laat checken dan ben ik een aantal minuten verder terwijl het bij dit progje een kwestie van seconden isWildfire schreef op 19 March 2003 @ 18:34:
[...]
Is er dus wel...
Aanradertje voor iedereen met veel links op hun site
HAHAHA ........over badlinks gesprokenecageman schreef op 19 maart 2003 @ 18:23:
online: http://www.siteowner.com/badlinks.cfm, daarnaast zijn er verscheidenen progjes (shareware/freeware/commercial) te vinden via google en/of tucows (zoek bijvoorbeeld op: website link checker)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 13:44 ]
Link wel goed ingevoerd, maar de "," achter het url in mijn tekst heeft het forum meegenomen in de link. (bugje in het forum kennelijk???)HAHAHA ........over badlinks gesproken
AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor
Verwijderd
Jij hebt gewoon geen spatie gebruikt na de url alvorens de komma te plaatsenecageman schreef op 20 maart 2003 @ 15:04:
[...]
Link wel goed ingevoerd, maar de "," achter het url in mijn tekst heeft het forum meegenomen in de link. (bugje in het forum kennelijk???)
Pagina: 1