Toon posts:

Sticker op P4

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik met dit stickertje?
Heb een search gedaan maar niks over deze sticker gevonden.
Het betreft hier een P4 2.4 nieuw boxed met intel cooler.
Wel over een garantie sticker maar dat mag deze toch niet zijn?
Als ik de sticker er af peuter dan blijft de helft zitten.
Weet iemand wat ik heermee doe?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rao/cpu.JPG

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Als je niet echt gaat overklokken, mag het stickertje gerust blijven zitten. Maar ben je dat wel van plan, dan zou ik het eraf halen met een oplosmiddel zoals aceton of 'stikkerverwijderaar' (zie drogist). Vergeet in dat geval ook de koel pasta niet (tenzij er als zo'n wit of zwart thermal pad onder je koeler zit).

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

Nakebod

Nope.

Op zich kan zoiets niet echt kwaad, in zin van: wegfikken. kan wel na tijd een wat andere kleur hebben.
Op Intels heb ik ze nog nooit gezien, vooral op de boxed, maar op AMD's (Non-Boxed) hebben wij ze wel altijd zitten, en die kan je er makkelijk afhalen, en doe ik dan ook altijd maar.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik denk dat stickertje een id was voor een leverancier of een tussenschakel. Je kan hem er gewoon afhalen. Dan schoonmaken (alcohol will do). Papier is niet echt bevorderend voor de warmte afvoer. Vervolgens wat cooling paste aanbrengen en de cooler opnieuw aanbrengen.

[ Voor 16% gewijzigd door MaDLiVe op 19-03-2003 18:03 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm toch ff contact gehad met winkel waar ik hem weg heb gehaald.
Zij hebben hem erop geplakt voor garantie.
Doen ze bij alle processors en andere winkels ook volgens hun.
Moet een registratie nummer op zitten volgens hun.
Normaal deden ze dit op de bodem van p3 maar p4 wil dat niet en doen ze het bovenop.
Ik mocht hem er eigenlijk niet af halen maar heb nu afgesproken dat het wel mag en dat ik het nummer maar op cooler plak.
Ik moet het nummer in ieder geval 1 jaar bewaren.

Dus ik ga toch maar even pulken ;) .

Bedankt voor de hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 18:14 ]

• Laurent
  • Niet online
Mwoah, het zal wel een beetje invloed hebben op de temperatuur, een stikker tussen de heatspreader en de koeler in is niet erg temperatuur-geleidend. Het ziet er niet echt uit als een garantie stikker, meer als een product-ID geval... neem desnoods even contact op met je leverancier voor de zekerheid.

En bij de AthlonXP zit de stikker meestal over de bruggen heen, nooit over de core. Hierdoor heeft die stikker bij de XP geen invloed op de warmte-afvoer.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik zou dat ding er als de bliksem af halen. dat gaat echt verrot koelen. Niet dat je P4 gelijk overlijdt, maar dit is gewoon niet gezond. Bovendien nog lomp ook van degene ie het erop geplakt heeft :/

[ Voor 19% gewijzigd door Tripp op 19-03-2003 18:25 ]

specs

• Tachyon
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Zij hebben hem erop geplakt voor garantie.
Beetje op een lompe plek alleen... Gewoon eraf halen, anders koelt je CPU voor geen meter.
En wat betreft garantie: kan die winkel niet gewoon even het serienummer van de CPU noteren op je factuur ofzo?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is het eigenlijk gewoon een papieren sticker? Best wel lomp dan eigenlijk :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
Mogen wij misschien weten welke winkel deze P4 verkocht heeft?

[ Voor 23% gewijzigd door DutchCommando op 19-03-2003 19:53 ]

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, weet ik iig naar welke winkel ik niet hoef te gaan >:)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

The Third Man

The Third Jellyfish

De temperatuurgeleidingscoëfficiënt van een sticker is heus niet zo erg hoor jongens, de temps zullen wat hoger liggen dan zonder sticker, maar zullen altijd nog ruim acceptabel zijn bij normaal gebruik (niet overgeklokt).

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

het serienummer staat toch gewoon op n sticker die op de verpakking zit?
even bliepen en het serienr staat op de factuur
en die dingen zitten al in zo'n helse verpakking :X

edit: bliepen met de handscanner dus

[ Voor 12% gewijzigd door bratos op 19-03-2003 21:40 ]

eerst kijken dan zeiken

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar ik denk dat iedereen het met me eens is dat het geen lekker idee is dat er gewoon een sticker tussen je Heatsink en proc zit. Vreemd, maar ik zou er niet mee kunnen leven 8)7

* Glashelder zou hem er echt ONMIDDELIJK afhalen!!

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 22:12 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Wie wel?

Verwijderd

Zo'n stikker bovenop de proc vinden we als tweakers denk ik een beetje ongeciviliseerd. :)
Kan wel, maar ethisch onverantwoord... ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

arme P4 :'(

akelig gezicht, ik trek hierbij gelijk de vergelijking van ducktape over je mond. :+

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Lekkere Kwal schreef op 19 maart 2003 @ 21:02:
De temperatuurgeleidingscoëfficiënt van een sticker is heus niet zo erg hoor jongens, de temps zullen wat hoger liggen dan zonder sticker, maar zullen altijd nog ruim acceptabel zijn bij normaal gebruik (niet overgeklokt).
Nee, zal maar +/- 10 graden schelen (stressed), dan laat je de sticker toch gewoon zitten en koop je maar een duurdere grotere cooler als je problemen krijgt 8)7 Stickers mogen van mij overal zitten hoor, BEHALVE midden op de core.
ps, welke winkel was het?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

W1LL3M schreef op 19 March 2003 @ 22:16:
[...]
Nee, zal maar +/- 10 graden schelen (stressed), dan laat je de sticker toch gewoon zitten en koop je maar een duurdere grotere cooler als je problemen krijgt 8)7 Stickers mogen van mij overal zitten hoor, BEHALVE midden op de core.
ps, welke winkel was het?
Jah, maar de meeste tweakers willen altijd een zo laag mogelijke temp :+

Verwijderd

Dis natuurlijk erg dom van die winkel... se segge dat alle andere computerwinkels dat ook doen nou dat is dus echt bullshit.. een beetje normale winkel plakt die stikker niet op de processor, maar op de bijgeleverde koeler... dat lijkt mij een stuk beter koelen :X :|

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 17:53:
Wat moet ik met dit stickertje?
Heb een search gedaan maar niks over deze sticker gevonden.
Het betreft hier een P4 2.4 nieuw boxed met intel cooler.
Wel over een garantie sticker maar dat mag deze toch niet zijn?
Als ik de sticker er af peuter dan blijft de helft zitten.
Weet iemand wat ik heermee doe?
[afbeelding]
Ik zie dat je een boxed processor hebt gekocht ... Dat betekent dus een gesealde box waar een dealer met zijn poten uit dient te blijven. Ik begrijp niet waar ze het lef vandaan halen om een sticker op deze CPU te plakken en deze dan te verkopen in een geopende doos. Dit is iets wat ik niet zou accepteren !

-

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Juicy schreef op 19 March 2003 @ 22:23:
[...]

Ik zie dat je een boxed processor hebt gekocht ... Dat betekent dus een gesealde box waar een dealer met zijn poten uit dient te blijven. Ik begrijp niet waar ze het lef vandaan halen om een sticker op deze CPU te plakken en deze dan te verkopen in een geopende doos. Dit is iets wat ik niet zou accepteren !
Tsja, een btje winkel heeft +- 30 verschillende leveranciers waar ze spullen kunnen halen, ga jij een hele serienummer administratie bijhouden met welke CPU je wanneer aan wie verkocht hebt? neuh. Het is veel handiger een sticker met de leverancier en een datum/weeknummer op het product te plakken aangezien klanten altijd bonnetjes kwijtraken.

Ik moet uiteraard wel zeggen dat de plaatsing van deze sticker nou niet echt handig is :D Neem dan een wat kleiner stickertje en plak die op de onderkant.
Ik heb 1x een oude Slot 1 Celeron gezien (ruimte zat voor een sticker :)) die was overleden om dat de winkel waar het ding vandaan kwam ook zo'n sticker echt midden op de CPU core hadden geplakt.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_-= Erikje =-_ schreef op 19 March 2003 @ 22:32:
[...]

Tsja, een btje winkel heeft +- 30 verschillende leveranciers waar ze spullen kunnen halen, ga jij een hele serienummer administratie bijhouden met welke CPU je wanneer aan wie verkocht hebt? neuh. Het is veel handiger een sticker met de leverancier en een datum/weeknummer op het product te plakken aangezien klanten altijd bonnetjes kwijtraken.

Ik moet uiteraard wel zeggen dat de plaatsing van deze sticker nou niet echt handig is :D Neem dan een wat kleiner stickertje en plak die op de onderkant.
Ik heb 1x een oude Slot 1 Celeron gezien (ruimte zat voor een sticker :)) die was overleden om dat de winkel waar het ding vandaan kwam ook zo'n sticker echt midden op de CPU core hadden geplakt.
De garantie gaat toch sowiezo via Intel en niet via ide winkel. Daarom moeten ze met hun takken uit die doos blijven :o

buiten dat kunnen ze ook het serienummer gebruiken dat Intel er aan heeft meegegeven

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 22:40 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

ik neem aan dat een pc winkel wel enige kennis zou hebben.
iemand die er wat van afweet, weet dus dondersgoed, dat dit niet de bedoeling is.
wat als mensen die sticker voor koelpasta oid gaan aanzien?
dat ze verward raken met de sticker die vaak onder het koelblok zit?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Paulus0013 schreef op 19 March 2003 @ 22:41:
ik neem aan dat een pc winkel wel enige kennis zou hebben.
iemand die er wat van afweet, weet dus dondersgoed, dat dit niet de bedoeling is.
wat als mensen die sticker voor koelpasta oid gaan aanzien?
dat ze verward raken met de sticker die vaak onder het koelblok zit?
Dit stickertje zorgt er feitelijk voor dat koelpasta geen zin heeft.

Die sticker vult de microscopische (spelling? :P ) gaatjes niet op. Het isoleert eigenlijk dus en laat het nut van koelpasta nou net het vullen van die gaatjes zijn 8)7

Buiten dat moet de koelpasta een bepaalde tempratuur bereiken voordat dit gaat smelten en de gaatjes gaat opvullen. De kans is redelik aanwezig dat die tempratuur niet eens bereikt wordt op de plek van het stickertje. Daarnaast is dat juist het punt wat het warmste wordt, namelijk vlak boven de core 8)7

Zit je straks met een P4 die zichzelf gaat afremmen omdat er zo'n idiote sticker opzit, omdat ie te weinig gekoeld word 8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 22:48 ]

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 21:09

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb zo'n processor nog nooit in levende lijve gezien, dus het kan ontzettende onzin zijn wat ik nu ga zeggen/vragen.

Zit er een folie op de proc die je er af moet halen?, en dat daar dan het stickertje op zit?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klerk432/pics/cpu2.jpg

Die punten die ik heb aangegegeven lijkt zo te glimmen, net van die folie op een display o.i.d.
Maar nogmaals, ik heb er nog nooit een in mijn handen gehad dus ik kan het ook verkeerd zien.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat is het randje van de heatspreader. Afblijven, anders ruk je je proc naar de eeuwige proc jachtvelden. Het glimt zo omdat de heatspreader zo gepolijst/glad is.

edit: dit was al gebeurd :P
appie_25_ schreef:

Dus ik ga toch maar even pulken
:)

[ Voor 83% gewijzigd door Remy op 19-03-2003 23:01 ]

LinkedIn
Instagram

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hmmmz... Stickertje ok... Maar dit is wel erg ranzig zeg... Je plakt bij AMD dat ding toch ook niet op de core... Bovendien is er bij de P4 best ruimte voor zo'n stickertje, aan de onderkant in het midden. Moeten ze alleen wat kleinere stickertjes kopen :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• sharkzor
  • Laatst online: 11-08 14:46
sorry hoor, maar als je daar zo'n sticker plakt ben je gewoon DOM!!
dit geleid voor geen meter. nou fikken p4's niet af, maar een stabiel systeem krijg je er niet door.
ik wil ook wel graag de naam weten van dat bedrijf. kan ik ze ermee confronteren. ben benieuwd wat ze erover te melden hebben.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
Ik werk bij een zaak waar ze de sticker noodgedwongen maar op de boxed koeler plakken omdat tie niet meer onderop past, maar dit is wel heel fout.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

teddybier schreef op 19 March 2003 @ 23:14:
Ik werk bij een zaak waar ze de sticker noodgedwongen maar op de boxed koeler plakken omdat tie niet meer onderop past, maar dit is wel heel fout.
Maar jullie trekken toch niet die gesealde boxed koeler open of wel?

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
dual-zip schreef op 19 March 2003 @ 22:38:
[...]

De garantie gaat toch sowiezo via Intel en niet via ide winkel. Daarom moeten ze met hun takken uit die doos blijven :o

buiten dat kunnen ze ook het serienummer gebruiken dat Intel er aan heeft meegegeven
Nope, garantie gaat gewoon via een schakel hoger, dus via de leverancier.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_-= Erikje =-_ schreef op 20 maart 2003 @ 11:59:
[...]

Nope, garantie gaat gewoon via een schakel hoger, dus via de leverancier.
Leverancier == Intel

dus wat bedoel je er mee dan?

Verwijderd

Hadden ze zo'n geur-papiertje van moeten maken.
Dan ruikt het tenminste nog lekker.

Verwijderd

hier dadelijk komt iemand met een sticker op een xp core. winkel zegt : dat hoort 8)7 zo .

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Niet bepaald een garantiesticker maar toch >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.twistedhardware.net/graphics/cpu/cb0001.jpg

>:)

Bron: http://www.twistedhardware.net

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 20-03-2003 17:27 ]

Verwijderd

dual-zip schreef op 20 March 2003 @ 17:11:
[...]

Leverancier == Intel

dus wat bedoel je er mee dan?
de garantie gaat niet via intel... intel is niet de leverancier... het automatiseringsbedrijf koopt zulke processoren in bij een leverancier die ze bij intel koopt... het automatiseringsbedrijf moet deze processoren bij een defect op RMA sturen naar de leverancier, die ze bij intel ingekocht heeft.. dus het gaat niet direct naar intel.. en omdat de leverancier precies wil weten van welke datum de processor is, plak je een stikker op de koeler ;) en zo kan het automatiseringsbedrijf de goede RMA gegevens noteren en verzenden....

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 17:30:
[...]

de garantie gaat niet via intel... intel is niet de leverancier... het automatiseringsbedrijf koopt zulke processoren in bij een leverancier die ze bij intel koopt... het automatiseringsbedrijf moet deze processoren bij een defect op RMA sturen naar de leverancier, die ze bij intel ingekocht heeft.. dus het gaat niet direct naar intel.. en omdat de leverancier precies wil weten van welke datum de processor is, plak je een stikker op de koeler ;) en zo kan het automatiseringsbedrijf de goede RMA gegevens noteren en verzenden....
Mijn P4 boxed was nog gewoon gesealed in plastic. Hoe weten ze dan van wanneer de mijne was?

Maargoed, een sticker op de heatspreader zelf is gewoon sick

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 17:30:
[...]

Ik ben zelf hoofd technische dienst in een computerwinkel, wij plakken NOOIT iets op de processors en de coolers. En dat de garantie via de tussen-leveranancier loopt is half waar, dit geld alleen in het 1e jaar van de garantie, de resterende 2 jaar gaan gewoon rechtstreeks via Intel, heb ik pas zelf gedaan met een P3 1000Mhz. En over de registratie van het serienummer hoef je je geen zorgen te maken, je hebt een factuurdatum van de klant, in die tijdperiode kan je bij de leveranciers navragen van wie die is... in ons geval zijn dit maar enkele. En als je netjes de Intel Boxed Cooler gebruikt, kan er bijna niks mis gaan met een CPU, daarom hoef je je niet zo veel zorgen te maken over garantie...

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
topic is al beetje oud, maar toch nog even een kort vraagje:

heb een P4 2.8ghz 800fsb met HT boxed ...
zit dus een standaard Intel koeler op. (wat een groot ding joh! :) (en wat zijn die cpu's klein ;) bij Amd heb je nog een beetje het gevoel dat je wat tastbaars krijgt :+)

anyway, er zit dus onderop de koeler zo'n donkergrijs/zwart plakkaat.. geleidende tape oid. maar ik heb hier thuis ook nog een klein tubetje met silverprut liggen (geen AS, maar eigen huis en tuin merk van computerland meen ik).

zou het het beste zijn om die "sticker" dier erop zit te verwijderen en die zilver prut te gebruiken?

deze standaard koelers schijnen al heel goed te zijn he? dus met beetje airflow in je case komt alles wel goed right?
denk erover om een antec 1000AMG te kopen.. iemand daar nog ervaring mee?
Antec Plus 1080 AMG

[ Voor 19% gewijzigd door Fried op 03-12-2003 09:45 ]

• Tachyon
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

zou het het beste zijn om die "sticker" dier erop zit te verwijderen en die zilver prut te gebruiken?
Ja.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, beetje loze kick. Deze vraag is overigens ook al vele malen gesteld in DOC.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.