Toon posts:

Kan Barton op 133 MHz FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net in het artikel op THG over het socket A platform dat de Barton alleen met 166 Mhz FSB zou werken, klopt dat of is er iemand die hem met 133 Mhz FSB draaiend heeft?

Mijn geplande systeem is Nforce 2 bord (abit waarschijnlijk) Barton 2500+ erop, en 3 reepjes PC2100. Dat geheugen heb ik nemlijk al, en dat gaat waarschijnlijk niet op 166 Mhz willen draaien (is nogal oud namelijk, gelijk gekocht toen DDR uitkwam - iig trekt mijn huidige bord het niet boven de 140 mhz, maar kan ook aan mijn huidige thunderbird proc liggen (want niet unlocked))

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Als het bios van dat nForce bord het toestaat zal het kunnen, m'n P3 733 heeft ook wel 'ns op 66Mhz FSB gedraait. De snelheid is dan natuurlijk wel lager, maar als het goed is kun je de multiplier dan gewoon omhoog schroeven (moet je wel je barton zien te unlocken..).

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 19-03-2003 17:41 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05

BCC

Je Mem hoeft niet synchroom te lopen met je CPU, dus als je BIOS 166 MHz voor de CPU ondersteund, dan heb je geen enkel probleem.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:09
verkoop je huidige geheugen en koop pc2700, asynchroon geheugen in een nforce2 werkt niet goed en een barton op 133fsb is ook niet alles

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat lukt zeer zeker, is gewoon het omgekeerde van overclocken, namelijk onderclocken :+ Gewoon met de multiplier spelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Abbadon schreef op 19 maart 2003 @ 18:39:
Dat lukt zeer zeker, is gewoon het omgekeerde van overclocken, namelijk onderclocken :+ Gewoon met de multiplier spelen.
Bios moet het natuurlijk wel ondersteunen. Ik heb een P3 733 op m'n halfdode Jetway 694AS, je kunt wel overclocken (althans, daar is een optie voor in het bios), maar lager dan 133Mhz FSB kun je niet instellen.

Dus om nou te zeggen dat het "zeer zeker" lukt.. Zal per mobo, zelfs per bios, verschillen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
W3ird_N3rd schreef op 19 March 2003 @ 19:03:
[...]

Bios moet het natuurlijk wel ondersteunen. Ik heb een P3 733 op m'n halfdode Jetway 694AS, je kunt wel overclocken (althans, daar is een optie voor in het bios), maar lager dan 133Mhz FSB kun je niet instellen.

Dus om nou te zeggen dat het "zeer zeker" lukt.. Zal per mobo, zelfs per bios, verschillen.

Een nForce2 ondersteund wel een Barton, absoluut ;) (en dat wil 'ie halen lees ik in z'n post)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

Je kan de processor toch gewoon op 166FSB draaien, en het geheugen op 133!?

Het hoeft niet synchroon te draaien...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Abbadon schreef op 19 March 2003 @ 19:06:

[...]

Een nForce2 ondersteund wel een Barton, absoluut ;) (en dat wil 'ie halen lees ik in z'n post)
Ik had het niet over cpu-ondersteuning, maar ondersteuning voor het instellen van een lagere FSB.

Ik kán op mijn mobo, zolang die P3 erop zit, gewoon niks lagers instellen dan 133Mhz FSB!

Het is dus de vraag of een nForce2 plank met een barton geïnstalleerd nog wel de mogelijkheid bied 133Mhz FSB in te stellen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
W3ird_N3rd schreef op 19 March 2003 @ 19:39:
[...]

Ik had het niet over cpu-ondersteuning, maar ondersteuning voor het instellen van een lagere FSB.

Ik kán op mijn mobo, zolang die P3 erop zit, gewoon niks lagers instellen dan 133Mhz FSB!

Het is dus de vraag of een nForce2 plank met een barton geïnstalleerd nog wel de mogelijkheid bied 133Mhz FSB in te stellen.
Jij hebt het nu over een oude halfdode bak, terwijl hij een nieuwe nForce2 plank gaat kopen... Spot the difference ;)

Topicstarter: tja, je kan het risico nemen en'm op 133FSB underclocken, of memory asynchroon laten... Beide gevallen niet echt bevorderlijk voor je prestaties, dus kijken of je een gouden middenweg kan vinden: FSB van 140 a 150 instellen en kijken hoe hard je memory wil >:)

//edit
Hmmz, ik zie je punt. Alleen de nForce2 is gemaakt met een knipoog naar overclockers met een berg leuke gadgets, oa qua FSB settings (200+). Zelfs als je mobofabrikant niks wil doen kun je altijd nog een berg klieren met bijvoorbeeld cpuFSB. Op die manier kan ik mijn Tyan Tiger MPX under en overclocken, terwijl Tyan zelf niet eens voltagesettings in hun bios'en inbouwd.

[ Voor 20% gewijzigd door FragFrog op 20-03-2003 00:13 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FragFrog schreef op 19 March 2003 @ 20:13:
[...]
Jij hebt het nu over een oude halfdode bak, terwijl hij een nieuwe nForce2 plank gaat kopen... Spot the difference ;)
Het heeft niks met oud of nieuw te maken of je dat kunt instellen. Is een keuze van de bios-progger.

En je weet niet of die de mogelijkheid dat onderclocken vrijlaat!

Het dode aan mijn mobo is trouwens de secundaire IDE controller, heeft verder niks met het bios te maken (ik tik er nog op ja ;().

En bovendien heb ik nog oudere mobo's gehad, die wél op 66Mhz FSB ingesteld konden worden met die P3 (een Chaintech 6AJM2 en een Fastfame 9vaav). Het heeft dus niks te maken met leeftijd, en het feit dat mijn secundaire IDE controller stuk is heeft er in dit geval niks mee te maken.

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 11:25

KabalA!

[ No-Life ]

W3ird_N3rd schreef op 19 March 2003 @ 20:47:
[...]

Het heeft niks met oud of nieuw te maken of je dat kunt instellen. Is een keuze van de bios-progger.

En je weet niet of die de mogelijkheid dat onderclocken vrijlaat!

[...]
Op het EPoX nForce2 bordje kan je iig alles tussen 100-250 fsb instellen dus ik neem aan dat 133fsb op die Barton ook wel moet lukken ;) en dan kan je altijd nog je mp omhoog gooien :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

KabalA! schreef op 19 March 2003 @ 23:38:
[...]

Op het EPoX nForce2 bordje kan je iig alles tussen 100-250 fsb instellen dus ik neem aan dat 133fsb op die Barton ook wel moet lukken ;)
Op dat Epox plankje dus wel ;).

Dan weet je alleen nog niet of het op -noem wat- een Abit ook gaat.

Pagina: 1