Toon posts:

[VB] Meer uitkomsten in 1 Label

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yoz Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem ik heb een programma geschreven om ritten te declareren. Het gaat hier om ritten binnen en buiten de randstad.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Command1_Click()

Label1 = "Binnen de randstad " + binnenRandstad & " km"
Label2 = "Buiten de randstad " + buitenRandstad & " km"
Label3 = "Het totale bedrag is " + Str(Val(binnenRandstad.Text) * 0.65 + Val(buitenRandstad.Text) * 0.49) + "."

' Marvin Jung

End Sub

Text vak 1 = binnenRandstad
Text vak 2 = buitenRandstad

Nu is mijn vraag ik maak nu gebruik van 3 aparte labels. Maar ik wil het nu in 1 label gaan gebruiken maar tussen elke uitkomste moet een lege regel komen. Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen?

*De code die hierboven staat weergegeven komt van de knop die het zooitje berekent.

Uit eindelijk moet dit worden weergegeven in 1 label:

Binnen de randstad 689* km.

Buiten de randstad 689* km.

Het totale bedrag is 689*.

* dit zijn alleen verzonnen getallen die worden gehaald uit de tekstvakken als die aanwezig zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 17:40 . Reden: meer informatie ]

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Bij de meeste andere programmeertalen word \n gebruikt als return, misschien dat dat ook het geval is bij VB. Dus overal waar je een return wilt plaatsen, typ je een \n in de string..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt naar mijn weten niet...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

daar heb je de constante vbCrlf voor, maar ik weet niet of het line control dat wel ondersteund... zou je even moeten proberen

het wordt dan zoiets:
Visual Basic:
1
Label1 = "regel1" & vbCrlf & "regel2"

.edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2003 17:50 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

code:
1
Label1 = "regel1" & vbCrLf & "regel2" & vbCrLf & "regel3"

Hè weer te laat :*)

[ Voor 49% gewijzigd door Luppie op 19-03-2003 17:48 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• esf

esf

Dit las ik net ergens:

text1.text = "1" & vbcrlf & "2"

vbcrlf is newline character. Anders kan je het volgens mij ook wel oplossen door met behulp van de functie Chr$() een newline character in te voegen. Ik weet trouwens niet welke ASCII waarde een newline character heeft. Misschien even zoeken in google op "Visual Basic newline", heb ik ook gedaan. Maar als het goed is werkt vbcrlf.

edit:

Wat gaat het weer lekker snel :)

[ Voor 12% gewijzigd door esf op 19-03-2003 17:49 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

in windows is dat een \r\n, oftewel een carriage return en een linefeed (vandaar crlf ;)). De asciicodes zijn resp. 13 en 10

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• esf

esf

.oisyn schreef op 19 maart 2003 @ 17:49:
in windows is dat een \r\n, oftewel een carriage return en een linefeed (vandaar crlf ;)). De asciicodes zijn resp. 13 en 10
Oke, dan weet ik dat ook weer ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

werkt dat vbCrlf nou?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Beetje offtopic maar ik kwam laatst een link tegen waarin stond dat vbNewLine (volgens mij identiek aan vbCrLf) qua performance iets beter presteerd.
http://www.persistentreal...dex.php?category=1&item=4

Is dit nou regelrechte onzin of zit er een kern van waarheid in?

[ Voor 21% gewijzigd door DeverauX op 19-03-2003 18:31 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Aan de ene kant zeg ik: zoiets verzin je niet. Aan de andere kant: kijk maar eens goed rond op internet wat ze alemaal kunnen verzinnen... 8)

Het zou in ieder geval IMHO best waar kunnen zijn. Wellicht dat het te maken heeft dat vbCrLf in feite een samenstelling is van een Carriage Return en een LineFeed, terwijl vbNewLine één 'actie' lijkt te zijn.

Overigens gebruik ik zelf meestal gewoon het karakter voor de enter: chr(13)

Dus: teststring = "regel 1" & chr(13) & "regeltje 2"

[ Voor 5% gewijzigd door OZ-Gump op 19-03-2003 19:01 ]

My personal website

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

code:
1
2
? vbCrLf = vbNewLine
True

De VB Immediate window vind ze gelijk, dus het zou wel heel debiel zijn als vbNewLine dan sneller zou zijn :?
(zijn ook allebei 2 tekens, Chr(13) en Chr(10))

Exact expert nodig?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

devraux schreef op 19 maart 2003 @ 18:28:
Beetje offtopic maar ik kwam laatst een link tegen waarin stond dat vbNewLine (volgens mij identiek aan vbCrLf) qua performance iets beter presteerd.
http://www.persistentreal...dex.php?category=1&item=4

* Sponge denkt.. he die site.. die komt me bekend voor :)

Als iets sneller is bij VBFibre, dan is dat zo. Echter, let wel op. Er zitten soms *vele*(100000 bijv) iteraties achter een test en dan nog hebben we het over milliseconden.. dus het verschil is bij weinig gebruik te verwaarlozen. (overigens zijn er een paar kleine foutjes @ VBFibre, en de ergste is net dat ik ontdekt dat de URL in de graphs niet klopt :| ... naja, dat update ik binnekort wel weer eens.. heber laatste maanden weinig tijd voor gehad :()

Trouwens, de constantes zijn weliswaar het zelfde.. maar bij "vbNewLine" zie ik in de Object browser "Platform specific" staan.. dus misschien zit er nog iets anders achter?

Oh ja,
code:
1
2
3
Private Sub Form_Load()
    Label1.Caption = "Gathering" & vbNewLine & "of" & vbNewLine & "Tweakers"
End Sub

werkt gewoon :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sponge op 19-03-2003 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx mensen, het werkt perfect sorry dat ik niet reageerde ik campte eventjes 3 uur op me werk :P. Nogmaals bedankt ennuh deze kan wel dicht.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

(chr(13)) werkt ook :P

Deze plek is te koop.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

41.6C.6D.61.72 schreef op 19 March 2003 @ 19:25:
Trouwens, de constantes zijn weliswaar het zelfde.. maar bij "vbNewLine" zie ik in de Object browser "Platform specific" staan.. dus misschien zit er nog iets anders achter?
MSDN zegt:
VbCrLf: Chr(13) & Chr(10)
Carriage return–linefeed combination.

vbNewLine: Chr(13) & Chr(10) or Chr(10)
Platform-specific newline character; whatever is appropriate for the platform.

Da's dus het verschil :)
(wat een eventueel snelheidsverschil trouwens volgens mij niet echt verklaard...)

Exact expert nodig?

Pagina: 1