PLL bekend, maar geen duidelijke ondersteuning, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 22:10

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Ik heb een oud pentium bordje gekocht met een 166mhz MMX CPU erop... Ik kan hem verder niet overclocken op het bordje zelf want deCPU die er nu op zit is al het maximum. (Het bordje heet Intel Marl) Dus ik dacht, dan maar de fsb softwarematig omhoog gooien. Nu weet ik gelukkig de PLL: ICS9159c-02CW28
Nu komt deze niet in het lijstje van CPUcool voor :( Wel komt de ICS9150 voor. Zou ik deze ook kunnen gebruiken? Of verniel ik mijn mobo er dan mee? Of kan ik het beste de makers van CPUcool mailen en vragen of ze ondersteuning kunnen leveren voor dze PLL? Wat wel mooi is, is dat deze PLL niet op de blacklist van onmogelijke PLL's bij CPUcool staat :D

Iemand verder nog IDen?

Verwijderd

Je kan het altijd proberen je mold je bord er vast niet mee.
Maar wrom wil je je fsb omhoog hebben als je zegt dat de cpu al op zijn eind zit :?

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
De CPU zit niet op zijn eind :p, de mobo kan gewoon met jumpers niet hoger :). De CPU is een 166 en de mobo ondersteund ook tot 166, dus wil ik hem software matig nog wat hoger krikken

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ondersteunt zo'n stuk antiek het wel? Leuke sig BTW

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
nog aapjes met ervaring hiermee?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

soms wil het eens werken om gewoon allerlij combinaties van jumpers te proberen, en ook combinaties die niet aangegeven staan op het bord/ boekje

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 10:57
probeer eens een ander programma? cpufsb bijvoorbeeld ( www.podien.de )

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
ehh, CPUFSB is hetzelfde als CPUcool, alleen kun je dan alleen maar overclocken :) Bij CPUcool zit die functie ook maar ook nog andere monitoring progs. CPUcool en CPUfsb zijn van dezelfde maker

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
nog iemand anders? dit is het laatste kickje :)
Pagina: 1